با وجود اینکه مشکلات فنی بازی مورد انتظار سایبرپانک در هنگام انتشارش بیشمار بود، اما یک موضوع دل هواداران را بیشتر از بقیه زخم کرد و آن کمبود تعقیب پلیس در سایبرپانک بود. گیمرها به لطف بازیهایی همچون GTA V تجربهی تعقیب و گریز هیجان انگیز پلیس را چشیدهاند و حتی در بازیهای غیر مرتبط نیز این موضوع دیده میشود. اما چه چیزی باعث شده که در بازی آخر الزمانی سایبرپانک، تعقیب و گریز پلیس وجود نداشته باشد؟
- “سایبرپانک بازی نکردهام!” – نظر کیانو ریوز درباره NFT ها
- سی دی پراجکت رد فقط با 1.85 میلیون دلار پرونده سایبرپانک 2077 را جمع و جور کرد
کمبود تعقیب پلیس در سایبرپانک به زبان طراح آن
آقای پاول ساسکو، طراح مراحل بازی سایبرپانک در برنامهی زندهی اینترنتی مورد انتقاد بسیاری از هواداران این بازی قرار گرفت. بازیکنان استدلال کردند که با وجود اینکه از چندین سال پیش، وجود یک نیروی پلیس در بازی و همچنین صحنههای تعقیب و گریز آن امری طبیعی بوده است، اما بازی پر مدعای سایبرپانک نتوانست تا این موضوع را در خود پیاده کند. او در جواب به این سوال که “چرا در بازی سایبرپانک تعقیب و گریز پلیسی وجود ندارد؟” گفت:
بله برای بسیاری از گیمرها این سوال وجود دارد که چطور در بازیای که به این میزان بر وسایل نقلیه و رانندگی تمرکز داشته، هیچ تعقیب و گریز پلیسی وجود ندارد و یا حتی سکانسهای تعقیب و گریز هم در آن پیاده نشده است؟ حتی بسیاری بر ما انتقاد کردند که چرا افسران پلیس تنها در نزدیکی محل وقوع حادثه و یا در مسیر ماشین به وجود میآیند! اول از همه باید بگویم که تمام بازیهای جهان آزاد این ویژگی را در خود جای ندادهاند! برای مثال میتوانم بازیهایی همچون Elder Ring و Sonic را مثال بزنم!
پس از این جواب ساده لوحانه، بسیاری از کاربرانی که در حال تماشای این اجرا بودند، کامنتهای اعتراضی زیادی را منتشر کردند و از وی خواستند تا بدون طفره رفتن به سوال درستی که مطرح شد پاسخ دهد! او در ادامهی صحبتهای خود اضافه کرد:
شرکت CD Project در نظر داشت تا تعقیب و گریز پلیس را به بازی اضافه کند و خب این امری طبیعی بود اما تعداد بسیاری از محدودیتهای فنی سبب شد تا پیش از تمام شدن مرحلهی توسعهی بازی، آن را حذف کنیم. شاید بتوان گفت که بسیاری از این محدودیتها به دلیل کنسولهای نسل قبل بودند که توانایی پردازش چنین حجمی از اطلاعات را نداشتند و همین موضوع هم برای بسیاری از بازیها مشکلاتی به وجود آورده بود. این یعنی بازی ما در این زمینه تنها نبوده و عناوین دیگری هم پیش از اینها لطمه دیدهاند. این همان موضوعی است که من تلاش میکنم به آن اشاره کنم. شاید برای این موضوع نباید ما را شماتت کنید! دلیل اضافه نشدن این قابلیت به بازی بزرگی همچون سایبرپانک این نیست که ما نمیخواستیم این اتفاق بیافتد، بلکه ما نمیتوانستیم! همین! دلیلش همین بود! همین موضوع باعث شد تا از وجود چنین قابلیت جذابی در بازی محروم شویم.
بازی سایبرپانک 2077 در این چند ماه گذشته بسیار بر سر زبانها آمده و هر چند وقت یکبار به صدر اخبار مرتبط با بازیها بازمیگردد. دلیل تمام اینها هم این بود که این بازی بیش از 8 سال از انتشار تیزر اولیه آن میگذشت و همه انتظار داشتند تا با یک بازی همه فن حریف مواجه شوند اما نتیجه وحشتناکتر از این حرفها بود. تبلیغات گستردهی این بازی نیز باعث شده بود تا انتظارات غلطی از این بازی وجود داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید