همان گونه که روز گذشته در بخش نخست این مطلب به آن اشاره کردیم سازندگان بازی No Man’s Sky یعنی اعضای استودیو Hello Games به منظور جلب نظر تجربه کنندگان این بازی اقدام به انتشار نخستین پچ اختصاصی بازی No Man’s Sky نموده اند تا علاقه مندان به این بازی بتوانند بلافاصله پس از انتشار رسمی بازی محبوب خود به دانلود و نصب این پچ بپردازند. دلیل اصلی انتشار این پچ هم رفع برخی از مشکلات بازی No Man’s Sky بوده است و در کنار آن شاهد اضافه شدن جزییات جدیدی به بخش های مختلف این بازی خواهیم بود. جزییاتی که روز گذشته در قالب بخش نخست این مطلب به پاره ای از آن ها اشاره گردید و اکنون قصد داریم در ادامه ی مطلب پیش رو به تکمیل آن ها بپردازیم.
به ترتیبی که در مطلب روز گذشته هم به آن اشاره کردیم، به موجب نصب این پچ جدید سه مسیر مختلف به بخش روایت محور بازی No Man’s Sky اضافه خواهد گردید. علاوه بر آن شاهد باز نویسی این بخش ها توسط خالق بازی No Man’s Sky طی همکاری او با جیمز سوالو (نویسنده ی نسخه هایی از سری Deus Ex) هستیم. در واقع بخش های روایی مربوط به بسیاری از ماموریت های قسمت های آغازین بازی No Man’s Sky در قالب پچ جدید این بازی به طور کامل مورد باز نویسی قرار گرفته اند تا به موجب بهره مندی آن ها از چندین پایان مختلف، تجربیات جذاب تری برای علاقه مندان به این بازی فراهم گردد. تغییراتی که در بخش گیم پلی بازی No Man’s Sky نیز می توان آن ها را مشاهده کرد و دقیقاً به منظور انجام همین هدف در گیم پلی این بازی اعمال شده اند. از جمله تغییرات موجود در بخش گیم پلی بازی No Man’s Sky که به موجب بهره مندی تجربه کنندگان این اثر از نخستین پچ اختصاصی این بازی فراهم خواهد آمد می توان به بهبود ساز و کار سیستم Inventory این اثر و ارتقا یافتن ساختار آن اشاره کرد. به عنوان مثال در پچ ترمیمی بازی No Man’s Sky شاهد پنج برابر شدن گنجایش Inventory سفینه های فضایی تحت اختیار بازیباز (به ازای هر اسلات) نسبت به قبل هستیم و این افزایش گنجایش در رابطه با Inventory شخصی بازیباز (لباس فضایی او) نیز رعایت شده و به دو و نیم برابر حالت عادی افزایش یافته است. در این میان شان مورای (خالق و کارگردان اصلی این بازی) و سایر همکاران او در استودیو Hello Games این وعده را به علاقه مندان بازی No Man’s Sky داده اند که در قالب به روز رسانی های بعدی این بازی این اعداد و ارقام را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. وعده ای که در رابطه با اضافه شدن سیاره های جدید به لیست سیاره های موجود در این بازی نیز از سوی آنان داده شده است. به عنوان مثال کارگردان اصلی بازی No Man’s Sky یعنی شان مورای به این نکته اشاره کرده که یکی از اهداف اصلی او و همکارانش در استودیو Hello Games این خواهد بود که در قالب به روز رسانی های بعدی بازی No Man’s Sky سیاره های جدیدی را به لیست سیاره های موجود در این بازی بیافزایند که بخش گسترده ای از سطح آن ها را آب پوشانده است.
از آن جایی که بخش مهمی از گیم پلی بازی No Man’s Sky بر امر جستجو و کند و کاو در دل کهکشان های مختلف موجود در این بازی متمرکز شده است ، وجود سفینه های فضایی نقش بسیار مهمی را در گیم پلی این بازی ایفا می نماید. بر این اساس لزوم توجه به جذابیت استفاده از این سفینه ها بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. به منظور هر چه جذاب تر جلوه دادن سفر در دل کهکشان های بازی No Man’s Sky طراحان این بازی (در قالب نخستین پچ اختصاصی این اثر) سفینه های فضایی مختلفی را به منظور تحت اختیار گرفتن توسط تجربه کنندگان این بازی در دل کهکشان های مختلف موجود در بازی No Man’s Sky گنجانده اند. سفینه هایی که می توان تجهیزات جانبی گوناگونی را برای آن ها تهیه نمود و ساختار آن ها را به گونه ای دلخواه ارتقا بخشید. علاوه بر آن سیستم داد و ستد بازی No Man’s Sky نیز در قالب نخستین پچ این بازی به طور کامل مورد باز نگری قرار گرفته است. در واقع یکی از ویژگی های مهم موجود در گیم پلی بازی No Man’s Sky سیستم داد و ستد این بازی است که در هر کدام از سیاره ها و کهکشان های موجود در دل این اثر از ساز و کار منحصر به فردی بهره می برد. بنا بر این تراز بودن سیستم داد و ستد هر کدام از کهکشان ها یا سیاره های بازی No Man’s Sky می تواند نقش مهمی را در هر چه عمیق تر جلوه دادن گیم پلی این بازی و هر چه جذاب تر ساختن آن در نظر بازیبازان ایفا نماید. موضوعی که در پچ جدید بازی No Man’s Sky شاهد انجام آن خواهیم بود. در کنار موارد یاد شده در سطور فوق یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که در محتوای نخستین پچ اختصاصی بازی No Man’s Sky به آن توجه شده است نوع تعامل بازیباز با موجودات حاضر در هر کدام از سیاره های موجود در این بازی خواهد بود. همان گونه که پیش تر هم در قالب مطالب مختلف خود در رابطه با بازی No Man’s Sky به آن اشاره کرده بودیم، در هر کدام از سیاره ها موجودات گوناگونی زندگی می کنند که برخی از آن ها از ویژگی های تهاجمی بر خوردار بوده و با برخی دیگر هم می توان تعامل دوستانه ای را برقرار ساخت. به موجب نصب نخستین پچ بازی No Man’s Sky تجربه کنندگان این اثر می توانند شاهده بهره بردن هر کدام از موجودات ساکن در سیاره های مختلف این بازی از یک الگوی غذایی خاص باشند. در این میان توسط غذا دادن منظم به برخی از موجودات ساکن در این سیاره ها بر اساس الگوی غذایی مورد استفاده ی آن ها می توان این موجودات را اهلی نمود و از وجود آن ها برای انجام اهداف گوناگون بهره برد. به عنوان مثال به کمک اهلی نمودن برخی از این موجودات می توان آن ها را در امر تجسس معادن و استخراج منابع ارزشمند به کار گماشت. علاوه بر آن از وجود برخی از این موجودات می توان به عنوان گنج یاب هم بهره برد یا آن ها را در قامت یک یار همراه با وفا با خود به میدان نبرد با دشمنان برد.
حال که بحث نبرد با دشمنان به میان آمد بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در نخستین پچ اختصاصی بازی No Man’s Sky ، علاوه بر نکات مورد اشاره قرار گرفته در این متن ساختار مبارزات این بازی نیز مورد باز نگری قرار گرفته است. به عنوان مثال تجربه کنندگان بازی No Man’s Sky اکنون می توانند از قابلیت هدف گیری خودکار برای مقابله با دشمنان توسط سلاح خود بهره مند گردند گه این موضوع می تواند کمک فراوانی به امر هدف گیری تجربه کنندگان نسخه ی کنسولی این بازی نماید. از سوی دیگر در به رز رسانی جدید بازی No Man’s Sky رویارویی با محافظان حاضر در هر کدام از سیاره های موجود در این بازی نیز به موجب بالا تر رفتن هوش مصنوعی آن ها از چالش بیشتری نسبت به قبل بر خوردار خواهد بود. به این ترتیب که محافظان سیاره های مذکور به محض آگاهی یافتن از این موضوع که خود نمی توانند به تنهایی از پس بازیباز بر بیایند، بلافاصله هم قطاران خود را خبر کرده و به شکل گروهی به بازیباز حمله ور خواهند شد. به این ترتیب در بسیاری از مبارزات این چنینی بازیباز بدون ارتقا دادن توان تهاجمی سلاح خود قادر به مقابله با دشمنان سر سخت خود نخواهد بود. البته مشکلات مربوط به ارتقا یافتن قابلیت های بازیباز یا سفینه ی فضایی تحت اختیار او (که طی هفته های اخیر به عنوان یکی از مشکلات اصلی گیم پلی این بازی از آن یاد می شد) در نخستین پچ بازی No Man’s Sky به طور عمده مرتفع گردیده و بسیاری از مکانیزم های مربوط به آن هم به شکل بهینه ای متعادل شده و ارتقا یافته است. از دیگر مواردی که طی یکی دو هفته ی اخیر از آن به عنوان یکی از مشکلات اصلی بازی No Man’s Sky یاد می شد (از سوی کسانی که موفق به تجربه ی بازی No Man’s Sky پیش از انتشار رسمی آن شده اند) کرش کردن ناگهانی بازی به هنگام سفر های بین کهکشانی به شکل سریع و با سرعت نور بود. در واقع هنگامی که تجربه کنندگان بازی No Man’s Sky به موجب بهره مندی از منابع ویژه ی نیرو در سفینه ی فضایی خود از امکان سفر های برق آسای بین کهکشانی با فاصله ای بیش از 256 سال نوری بر خوردار می شدند، روند بازی مختل شده و متوقف می گردید. مشکلی که در نخستین پچ بازی No Man’s Sky به طور کامل شاهد رفع آن خواهیم بود. در کنار این امر بهبود ساختار گرافیکی بازی No Man’s Sky نیز از جمله تغییراتی به شمار می رود که تجربه کنندگان این بازی در قالب به روز رسانی جدید این اثر می توانند شاهد وجود آن باشند. به عبارت بهتر وضوح و کیفیت تصویری بافت ها در قالب پچ جدید بازی No Man’s Sky نسبت به قبل ارتقا یافته است و این امر را در سیستم نور پردازی این بازی نیز می توان مشاهده کرد. علاوه بر آن کیفیت سایه ها نیز به موجب این به روز رسانی دو برابر شده اند و افزون بر آن افکت های با کیفیت تری را هم می توان در هنگام نبرد های بین سیاره ای مشاهده کرد. نبرد هایی که علاوه بر شکل ظاهری آن ها کیفیت و گستردگی شان نیز در قالب پچ ابتدایی بازی No Man’s Sky افزایش یافته است و در مجموع تجربه کنندگان بازی No Man’s Sky این قابلیت را در اختیار دارند تا توسط سفینه ی فضایی خود نبرد های بزرگ و نفس گیری را در سطح کهکشان تجربه نمایند. در کل می توان گفت که پچ روز نخست بازی No Man’s Sky موارد فراوانی را به بخش های مختلف این بازی می افزاید و بر این اساس علاقه مندان به این بازی پیش از تجربه کردن این اثر حتماً باید نسبت به تهیه و نصب آن اقدام نمایند. گفتنی است که بازی No Man’s Sky هم اکنون بر روی دو پلتفرم کامپیوتر های خانگی و کنسول پلی استیشن 4 در دسترس قرار گرفته و به این ترتیب می توان گفت که انتظار طولانی و سه ساله ی علاقه مندان پر و پا قرص این بازی برای ملاقات با اثر محبوب خود به طور کامل پایان یافته است.
این بازی آنلاینه ؟؟
شایدم اسمش (بدون مردان آسمان) هست:l:smiley3
فکر کنم معنیش میشه آسمان بی صاحاب 😀
هر جور حساب میکنم متوجه اسم بازی نمیشم.
اسمان بدون انسان؟!! اسمان مردی که نیست؟!!
هیچ مردی در اسمان نیست؟!!