شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) در حال تغییرات داخلی بزرگ است و به دنبال آن، اسم EA Games به EA Entertainment تغییر پیدا میکند و بخش EA Sports از سازمان جدا میشود.
«الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) به دنبال ایجاد تغییر و تحولی بزرگ در ساختار داخلی شرکت است. امروز «اندرو ویلسون» (Andrew Wilson)، مدیرعامل شرکت EA اعلام کرد استودیوهای اصلی و ساختار رهبری خود را در تلاش برای «توانمندسازی تیمهای خلاق ما» دوباره تنظیم میکند. این سازماندهی مجدد شامل جدایی EA Sports از EA Games میشود و عنوان EA Games به EA Entertainment تغییر پیدا میکند. این تغییر نام نشان از این است شرکت مذکور قصد دارد تا جایی که امکان دارد فراتر از دنیای بازیها گسترش یابد. «اندرو ویلسون» در این باره میگوید:
ما آینده سرگرمیهای تعاملی را بر اساس امتیازات افسانهای و تجربیات جدید نوآورانه میسازیم که نشاندهنده فرصتهای عظیم برای رشد و توسعه است.
«لورا میله» (Laura Miele) که قبلاً مدیر عملیاتی شرکت EA بود، اکنون در مقام رئیس بخش سرگرمی، فناوری و توسعه مرکزی EA Entertainment فعالیت خواهد کرد. این مسئولیت رابطه کاری او با «وینس زامپلا» (Vince Zampella) و سایر مدیران مشهور را نزدیک میکند. «کم وبر» (Cam Weber) همچنان مدیریت بخش EA Sports را برعهده میگیرد. هر دو از کنترل گستردهای برخوردار خواهند بود که به آنها نظارت بیشتری بر بودجه و انعطاف در تصمیمگیری میدهد.
گفتنی است «ویلسون» به عنوان مدیر عامل EA به ریاست هر دو سازمان ادامه میدهد. این حرکت با اخباری مبنی بر بازنشستگی مدیر ارشد تجربیات – «کریس بروزو» (Chris Bruzzo) – همزمان شد و «کریس سو» (Chris Shu)، مدیر مالی ارشد EA نیز شرکت را ترک کرد. «دیوید تینسون» (David Tinson) و «استوارت کانفیلد» (Stewart Confield) به ترتیب مسئولیتهای فوق را بر عهده خواهند گرفت. اوایل این ماه، گزارش شد بازی Star Wars: The Old Republic در مسیر انتقال به سمت توسعهدهنده شخص ثالث (Third-Party) قرار دارد و به بسیاری از توسعهدهندگان این فرصت داده میشود تا به جای دیگری در شرکت نقل مکان کنند. مشخص نیست که آیا سازماندهی مجدد فعلی منجر به اخراج کارکنان خواهد شد یا خیر.
تغییر در ساختار شرکت «الکترونیک آرتز»؛ اهمیت EA به تولیدات عناوین ورزشی خود
در بخش EA Sports، عناوین بزرگ این بخش همچنان به فعالیت خود ادامه میدهند. یکی از بزرگترین تغییرات در این بخش، انتشار بازی شبیهساز فوتبال EA Sports FC به جای FIFA است. از سوی دیگر، استودیوهایی نظیر «رسپاون» (Respawn)، «دایس» (DICE)، «بایوور» (Bioware)، «موتیو استودیو» (Motive Studio)، «فول سیرکل» (Full Circle) و «سیاتل استودیو» (Seattle Studio) در بخش EA Entertainment به فعالیت خود ادامه میدهند.
همانطور که پیداست، بسیاری از ساختار فعلی دستنخورده باقی میماند. «زامپلا» به مدیریت خود در استودیوهای DICE و Respawn ادامه میدهد. «سامانتا رایان» (Samantha Ryan) نیز به همین ترتیب مسئولیت BioWare، Maxis، Full Circle و Motive Studios را بر عهده خواهد داشت. به نظر میرسد این تغییر بزرگ بر روی جداسازی EA Sports متمرکز است که همچنان بزرگترین محرک سود EA به شمار میآید. شبیهسازهای فوتبال بهویژه ماشینهای اصلی پولسازی برای EA قلمداد میشوند. شایان ذکر است بازی FIFA 23 به تنهایی توانست 2 میلیارد دلار سود خالص برای شرکت به ارمغان بیاورد. «ویلسون» در این باره نوشت:
در ماههای آینده، استوارت، لورا، کم و دیوید برای اجرای این تغییرات سازمانی، با تعبیه بیشتر قابلیتهای اختصاصی در تیمهای فرنچایز و ایجاد سختگیری عملیاتی، با رهبران استودیو همکاری نزدیکی خواهند داشت.
شرکت EA بهتازگی بازی Star Wars Jedi: Survivor را منتشر کرد و این بازی توانست نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کند. این شرکت برنامه دارد یک بازی شوتر اول شخص با المانهای جادوگری را با نام Immortals of Aveum در تاریخ 22 اوت (31 مرداد 1402) منتشر کند.
دیدگاهتان را بنویسید