یکی از ابزار های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی محصول جدید و مشترک شرکت HTC و Valve به شمار می رود که اغلب با نام HTC Vive شناخته می شود اما در میان بسیاری از علاقمندان به تکنولوژی واقعیت مجازی به Steam VR نیز مشهور است. در واقع یکی از نقاط قوت اصلی این ابزار دریافت پشتیبانی قابل توجهی مبنی بر تولید محتوا از سوی شرکت Valve به عنوان یک تولید کننده ی First Party بازی های کامپیوتری (البته برای این محصول) خواهد بود که می تواند به برگ برنده ای برای این هدست واقعیت مجازی در میان ابزار های رقیب تبدیل شود. در این میان به نظر می رسد که شرکت Valve قصد دارد به منظور تولید بازی های کامپیوتری جدید مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی که اغلب آن ها برای هدست اختصاصی این شرکت یعنی HTC Vive تولید خواهند شد از موتور گرافیکی Unity به شکل ویژه ای استفاده نماید.
ظرف روز های اخیر علاقه مندان به تکنولوژی نوین واقعیت مجازی شاهد برگزاری همایش تازه ای در این زمینه بودند که در هالیوود کالیفرنیا برگزار شد. مسلماً شرکت Valve به عنوان یکی از فعالان عرصه ی نوین واقعیت مجازی و همچنین واقعیت افزوده (که کمی تا قسمتی با واقعیت مجازی متفاوت بوده و سابقه ی بیشتری نسبت به آن در دنیای بازی های کامپیوتری دارد) یکی از حاضران اصلی این همایش بود. همایشی که در طی آن رییس اصلی شرکت Valve یعنی آقای گیب نیول بر حمایت همه جانبه ی خود و مجموعه ی تحت سرپرستی اش از موتور گرافیکی Unity در امر ساخت بازی های جدید برای هدست واقعیت مجازی HTC Vive یا همان Steam VR تاکید ورزید و به روشن ساختن نکاتی در این زمینه اقدام نمود. بنا بر گفته های او شرکت Valve پیش از این در امر ساخت دمو های مربوط به هدست واقعیت مجازی HTC Vive از موتور گرافیکی Unity استفاده های فراوانی برده است و از همین رو این شرکت قصد دارد تا این پروسه را همچنان ادامه دهد و در امر تولید بازی های کامپیوتری مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی (چه عناوینی که توسط خود آن ها ساخته خواهد شد و چه عناوین ساخته شده توسط سایر توسعه دهندگان شخص ثالث یا Third Party برای پلتفرم واقعیت مجازی) از توانایی های موتور Unity استفاده نماید. آقای نیول همچنین به قصد جدی شرکت Valve مبنی بر افزایش توانایی های موتور گرافیکی Unity در امر ساخت بازی های کامپیوتری مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی اشاره کرد و اظهار داشت که او و همکارانش به بررسی تمامی پتانسیل های موجود در این زمینه خواهند پرداخت. در این میان فرد نخست شرکت Unity یعنی جان ریچیتیلو نیز ضمن حمایت از این همکاری دو جانبه بر این نکته صحه گذاشت که همکاری مذکور فرصت های بسیار مناسبی را در اختیار سازندگان بازی های کامپیوتری مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی قرار می دهد تا بتوانند با استفاده از موتور Unity موفقیت های قابل توجهی را در این عرصه کسب کنند. گفتنی است که موتور گرافیکی Unity یکی از محبوب ترین موتور های بازی سازی طی چند سال اخیر (به خصوص در نزد سازندگان بازی های مستقل و عناوین مربوط به پلتفرم موبایل) محسوب می شود و به موجب این همکاری دو جانبه می توان موفقیت های مشابهی را برای این موتور گرافیکی در پلتفرم نوین واقعیت مجازی نیز متصور شد.
هر روز حداقل یه خبر حول واقعیت مجازی داریم:-bd
نه اما نمیشه گفت حتما بهترینه.
یعنی میشه یه روزی منم یکیشو داشته باشم. 🙁
خیلی هیجانش بالاس بزنی به چشت دیگه تعادل نداری یه دفعه میوفتی خخخ:emoji1
:-bd:-bd:-bd:-bd
:-bd:-bd:-bd:-bd:-bd
نه, خب شما احتمالا کرایسیس رو تجربه کردی گرافیکش بده؟! اولین نسخه فارکرای هم از cry engine ساخته شد و انقلابی در گرافیک بازی بود البته خود کرایسیس1 انقلاب گرافیکی به پا کرد بنظر شما این موتور قدرتمند برای واقعیت مجازی بده؟!!
آینده کلیه بازی های رایانه ای در دست موتورهای گرافیکی آنریل انجین هست و نبرد نهایی بین سرکت های ای ای گیمز و یوبی هست.درسته که هرکدوم ژتنرهای مختص خودشون رو کار می کنن ولی من در مجموع این نظر رو دارم
چون کرایسیس رو ساخته اینو میگی.:D
بنظرم بهترین موتور برای واقعیت مجازی Cry engine هستش واقعا فوقالعادس:x