بی تردید بسیاری از علاقه مندان به عناوین سبک شوتر اول شخص از زمان معرفی شدن نسخه ی جدید از سری Doom ، که یکی از پیشگامان حاضر در این سبک به شمار می رود، حساب ویژه ای بر روی این بازی باز کرده اند و برای ملاقات با آن لحظه شماری می کنند. به تازگی مراحل تست همگانی نسخه ی بتای این بازی به پایان رسیده است و بر همین اساس علاقه مندان به بازی Doom (که نظیر بسیاری از عناوین روز حکم یک ریبوت برای کل نسخه های این مجموعه ی قدیمی را ایفا می کند) به تدریج خود را برای انتشار رسمی این بازی و ملاقات با نسخه ی نهایی این اثر آماده می کنند. در این میان به طور حتم علاقه مندان به نسخه ی PC از بازی Doom سخت مشتاق دانستن این نکته هستند که طراحان این اثر یعنی اعضای استودیو id Software سوای امکانات موجود در نسخه ی بتای این بازی، چه قابلیت های ویژه ای را برای آنان در نسخه ی نهایی بازی Doom بر روی پلتفرم PC در نظر گرفته اند.
مسلماً یکی از تفاوت های آشکار بازی های کامپیوتری حاضر در پلتفرم PC با نسخه های مربوط به همین بازی ها بر روی کنسول های خانگی، به تنظیمات مختلفی باز می گردد که در نسخه های PC این قبیل بازی ها وجود دارد. مواردی که بخش مهمی از آن ها به تنظیمات مختلف گرافیکی این قبیل بازی ها مربوط می شوند و با توجه به قابل تغییر بودن تمامی آن ها، دست گیمر ها را برای انجام بازی های کامپیوتری مورد علاقه ی خود بر اساس ویژگی های تنظیمی دلخواه یا قدرت سخت افزاری سیستم کامپیوتری در دسترس آن ها باز می گذارد. بر همین اساس و با توجه به تمرکز ویژه ای که اعضای استودیو id Software از دیر باز بر روی پلتفرم PC و کیفیت نهایی آثار تولیدی خود بر روی این پلتفرم داشته اند، نسخه ی نهایی بازی Doom از تنظیمات مختلفی بهره خواهد برد که به تجربه کنندگان این اثر بر روی پلتفرم PC این امکان را می دهد تا بتوانند ابتکار عمل بیشتری برای اجرای این بازی بر اساس کیفیت دلخواه خود بر روی کامپیوتر های خانگی داشته باشند. بر همین اساس یکی از قابلیت های مهمی که سازندگان بازی Doom برای تجربه کنندگان نسخه ی نهایی این بازی بر روی پلتفرم PC در نظر گرفته اند امکان برخورداری از نرخ فریم بدون محدودیت خواهد بود. به این ترتیب تجربه کنندگان بازی Doom بر روی پلتفرم PC این امکان را خواهند داشت تا بر اساس قدرت سخت افزاری سیستم کامپیوتری اجرا کننده ی این بازی، نرخ فریم مناسبی را از اجرای گیم پلی این اثر دریافت نمایند. علاوه بر آن امکان قفل کردن نرخ فریم نهایی نسخه ی PC از بازی Doom بر روی رقم مورد نظر گیمر ها نیز در این نسخه از بازی وجود خواهد داشت و بر این اساس تجربه کنندگان بازی Doom بر روی پلتفرم PC این امکان را خواهند داشت تا بر اساس هر نرخ فریمی که می پسندند یا این که بنا بر قدرت سخت افزاری سیستم کامپیوتری در دسترس خود برایشان مناسب تر است، بازی Doom را اجرا نمایند. علاوه بر آن امکان پشتیبانی این بازی از نمایشگر های فوق عریض 21:19 نیز در نسخه ی نهایی این اثر بر روی پلتفرم PC فراهم خواهد آمد و در کنار آن تجربه کنندگان این نسخه از بازی قادر به تغییر کیفیت بسیاری از افکت های موجود در این بازی از طریق تغییر در منوی تنظیمات گرافیکی آن خواهند بود. به عنوان مثال مواردی نظیر کیفیت ذرات ، کیفیت افکت های PP ، کیفیت بازتاب ها ، کیفیت تکنیک موشن بلور ، کیفیت وضوح رابط کاربری و سایر موارد نظیر آن در نسخه ی نهایی بازی Doom (نسخه ی مربوط به پلتفرم PC) قابل تغییر خواهد بود و به این ترتیب علاقه مندان به این نسخه از بازی Doom امکانات گسترده تری برای تنظیم کیفیت اجرای این اثر خواهند داشت. البته مواردی نظیر قابلیت تنظیم کیفیت نور و همچنین کیفیت سایه ها در نسخه ی بتای این بازی نیز در اختیار علاقه مندان قرار داشت که در نسخه ی نهایی بازی Doom شاهد افزایش لیست موارد مشابه قابل تغییر در تنظیمات گرافیکی این اثر خواهیم بود.
بر اساس گفته های طراحان بازی Doom بسیاری از تنظیمات و قابلیت های یاد شده در سطور فوق، بر اساس باز خورد های دریافتی از تست نسخه ی بتای این اثر به ساختار نسخه ی PC از بازی Doom اضافه شده اند. به نظر می رسد که این اقدام اعضای استودیو id Software به منظور جلب نظر علاقه مندان به نسخه ی PC این بازی و به دست آوردن دل آن ها صورت گرفته باشد. چرا که اکثر بازخورد های دریافت شده در رابطه با کیفیت نسخه ی بتای این بازی بر روی پلتفرم PC ظرف هفته های اخیر و در زمان امکان پذیر بودن تست نسخه ی بتای این اثر منفی و شگوه آلود بوده اند. به عنوان مثال بسیاری از هواداران سری Doom از غایب بودن روح اصلی این مجموعه در نسخه ی جدید این سری و در المان های مختلف طراحی شده برای گیم پلی آن انتقاد کرده اند و گذشته از آن مواردی نظیر هم سنگ نبون سرعت گیم پلی این بازی (با توجه به نرخ فریم نهایی آن) با سرعتی که سازندگان این اثر در زمان معرفی بازی Doom وعده ی آن را می دادند، یکی دیگر از موارد مورد انتقاد تجربه کنندگان نسخه ی بتای این اثر بر روی پلتفرم PC بوده است. به هر حال باید که آیا بهبود هایی نظیر محدود نبودن نرخ فریم دریافتی از بازی Doom و همچنین وجود امکاناتی نظیر قابلیت تنظیم کیفیت بسیاری از افکت های گرافیکی موجود در این اثر که در نسخه ی نهایی این بازی بر روی پلتفرم PC شاهد وجود آن ها خواهیم بود، در نهایت خواهد توانست نظر مثبت علاقه مندان به نسخه ی PC این بازی را فراهم آورد یا این که در زمان انتشار این بازی نیز نظیر زمان تست نسخه ی بتای این اثر بسیاری از چشم انتظاران نسخه ی PC بازی Doom از کیفیت نهایی آن نارضی خواهند بود. گفتنی است که بازی Doom در تاریخ سیزدهم ماه می سال جاری میلادی برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.
بیازیش خیلی قشنگه واقعا.
بله کاملا درسته حالا دیگه زیادی تخیلی شده.
سبکش شبیه gears of war میمونه.
بازی های قدیمیکه سری های جدیدشون ساخته میشه برای منکه خیلی جذابن:-bd:-bd به نظر گرافیک خوبی داره
تخیلات به شدت توی این سری موج میزنه و با این وجود دیگه مثل نسخه قدیم ترسناک نخواهد بود
خدا رو شکر در این بازی انودیا از اشغالات گیم ورکزش استفاده نکرده :emoji1
بی شک یک گیم کامل و فوق العاد از دید گرافیک خواهد بود چند Demo دیدم به فکر فروش کارت های خوب براش بودم!!!!!!!!!:-devil
مرسی از خبرتون:-bd:-bd:-bd:-bd