اگر به خاطر داشته باشید روز گذشته به اخبار مرتبط با تایید عدم پشتیبانی بازی Deus Ex: Mankind Divided از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 در ابتدای کار و اضافه شدن ویژگی های مذکور به ساختار این بازی پس از مدتی تاخیر و در قالب یک پچ تکمیلی اشاره کردیم. خبری که به هیچ وجه نمی توان آن را خبر مثبت و امیدوار کننده ای ارزیابی کرد و در مجموع می توان گفت که چندان مورد استقبال علاقه مندان به بازی Deus Ex: Mankind Divided بر روی پلتفرم PC نیز قرار نگرفته است. با این حال نکته ی امیدوار کننده در رابطه با بازی مورد انتظار Deus Ex: Mankind Divided اجرای مناسب و روان این بازی بر روی کامپیوتر های خانگی و ابتکار عمل قابل توجه تجربه کنندگان این اثر در زمینه ی تغییر تنظیمات گرافیکی آن است. مواردی که برای آگاهی یافتن کامل از آن می توانید ما را در ادامه ی این مطلب همراهی نمایید.
بر اساس ادعای برخی از افرادی که به تازگی موفق به تجربه ی نسخه ی PC از بازی Deus Ex: Mankind Divided شده اند این بازی توسط کارت گرافیک مدل GTX 770 (با بهره مندی از دو گیگا بایت حافظه ی گرافیکی و در ترکیب با پردازنده ی مرکزی رده ی Intel Core i5) بر اساس تنظیمات گرافیکی میانه (Medium)، به طور متوسط با نرخ فریم 55 تا 60 فریم در ثانیه (به شکل کاملاً با ثبات و با بهره مندی از حداقل افت فریم) اجرا می شود. همچنین بر اساس همین مشخصات و بر مبنای تنظیمات گرافیکی بالا (High) و بسیار بالا (Ultra) بازی Deus Ex: Mankind Divided به ترتیب نرخ فریمی ما بین 45 تا 50 فریم بر ثانیه و 40 تا 45 فریم در ثانیه را در اختیار تجربه کنندگان خود قرار می دهد. در واقع بنا بر تایید تجربه کنندگان بازی Deus Ex: Mankind Divided میزان افت فریم موجود در حین اجرای این اثر (تحت تنظیمات گرافیکی مختلف) بسیار نا چیز خواهد بود و در مجموع علاقه مندان به بازی Deus Ex: Mankind Divided می توانند (در صورت بهره مندی از مشخصات سخت افزاری مناسب) شاهد اجرای روان این بازی بر روی سیستم های کامپیوتری تحت اختیار خود باشند. علاوه بر آن به نظر می رسد که تجربه کنندگان بازی Deus Ex: Mankind Divided ابتکار عمل قابل توجه و امکانات مناسبی را هم برای شخصی سازی و تغییر دادن ویژگی های موجود در HUD این بازی در اختیار خواهند داشت.
در کنار این موضوع و در حاشیه ی برگزاری نمایشگاه Gamescom 2016 (که بازی Deus Ex: Mankind Divided نیز در آن حضور دارد) شاهد مشخص شدن لیست کامل گزینه های قابل تغییر در بخش تنظیمات گرافیکی نسخه ی PC از این بازی هستیم. گزینه هایی که موارد گسترده ای را در بر می گیرد و بازیبازان این امکان را در اختیار خواهند داشت تا به دلخواه خود و بنا بر توان سخت افزاری سیستم های کامپیوتری تحت اختیارشان به تغییر این گزینه ها و کم و زیاد کردن یا فعال و غیر فعال ساختن آن ها در بخش تنظیمات این بازی بپردازند. به عنوان مثال در میان گزینه های قابل تغییر در بخش تنظیمات گرافیکی بازی Deus Ex: Mankind Divided می توان به مواردی نظیر میزان جزییات ، کیفیت بافت ها ، میزان پالودگی بافت ها ، میدان دید ، میزان روشنایی تصویر ، کیفیت سایه ها و مواردی از این دست اشاره کرد. همچنین گزینه هایی نظیر عمق میدان دید ، نور پردازی حجمی ، بازتاب های موجود در محدوده ی تصویر ، فیزیک لباس ها ، تکنیک های نور پردازی نظیر بلوم و مواردی از این دست هم در ردیف گزینه هایی قرار می گیرند که می توان در منوی تنظیمات گرافیکی بازی Deus Ex: Mankind Divided به فعال یا غیر فعال ساختن آن ها پرداخت. در هر صورت ظرف روز های آینده که بازی Deus Ex: Mankind Divided به شکل رسمی به بازار عرضه می شود، تجربه کنندگان این اثر امکانات فراوانی را به منظور تغییر تنظیمات گرافیکی این بازی در اختیار خواهند داشت.
در کنار بازی Deus Ex: Mankind Divided ، بازی Gears of War 4 نیز یکی دیگر از عناوین مورد انتظاری به شمار می رود که چشم انتظاران آن در جریان برگزاری نمایشگاه گیمز کام امسال شاهد رو نمایی از تنظیمات گرافیکی نسخه ی PC این اثر بودند. در واقع بازی Gears of War 4 گزینه های فراوانی را در بخش تنظیمات گرافیکی خود در اختیار علاقه مندان قرار می دهد و از همین رو قسمت تنظیمات گرافیکی این بازی در منوی تنظیمات اصلی آن مشتمل بر دو بخش مجزای تنظیمات گرافیکی پایه و تنظیمات گرافیکی پیشرفته خواهد بود. در این میان بخش تنظیمات پایه در منوی تنظیمات گرافیکی بازی Gears of War 4 خود به قسمت های مجزایی نظیر قسمت تنظیمات کلی (مشتمل بر مواردی نظیر تغییر کیفیت تصویر ، تعیین میزان نرخ فریم خروجی ، میزان روشنایی ، میدان دید و …) ، قسمت تنظیمات مربوط به بافت ها (مشتمل بر مواردی نظیر میزان جزییات بافت های مربوط به شخصیت های حاضر در این بازی ، میزان جزییات بافت های مربوط به محیط ، میزان جزییات بافت های مربوط به وسایل نقلیه ، میزان جزییات بافت های مربوط به افکت ها ، میزان جزییات بافت های مربوط به نور پردازی و همچنین گزینه ی میزان پالودگی بافت ها) و قسمت تنظیمات دیداری این بازی (مشتمل بر مواردی نظیر فعال یا غیر فعال بودن تکنیک هایی نظیر بلوم و همچنین تنظیم مقادیر مربوط به گزینه هایی همچون کیفیت سایه ها و سایر تکنیک های فنی مورد استفاده قرار گرفته در بخش طراحی ساختار گرافیکی این بازی) تقسیم می شود. در بخش تنظیمات گرافیکی پیشرفته در بازی Gears of War 4 هم تجربه کنندگان این اثر شاهد وجود زیر بخش های مجزایی نظیر تکنیک های سینمایی هم زمان (مشتمل بر مواردی نظیر عمق میدان تصویر) ، تنظیمات پیشرفته (مشتمل بر مواردی نظیر پیمایش کیفیت تصویر پویا و میزان آن ، فعال یا غیر فعال سازی تکنیک پردازش نا همگام ، فعال یا غیر فعال سازی تکنیک استفاده از چند کارت گرافیک و … ) به همراه تنظیمات گرافیکی متفرقه (مشتمل بر مواردی نظیر میزان جزییات تصویر محیط و شخصیت ها ، کیفیت بازتاب نور از محیط محصور در محدوده ی تصویر و سایر موارد مشابه) در این بخش از تنظیمات گرافیکی بازی Gears of War 4 خواهند بود. علاوه بر آن در جریان برگزاری همایشی که در نمایشگاه گیمز کام امسال (و پشت در های بسته) به انجام رسید سازندگان بازی Gears of War 4 به این نکته اشاره کردند که بخش داستانی این بازی به طور متوسط چیزی نزدیک به 10 ساعت گیم پلی مفید را در اختیار تجربه کنندگان این اثر (بسته به نوع انجام این بخش از بازی توسط آنان) قرار خواهد داد. همچنین دموی جدیدی هم از گیم پلی بازی Gears of War 4 در اختیار شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه Gamescom 2016 قرار داده شده است تا آن ها بتوانند ازطریق مشاهده و تجربه ی آن با گیم پلی این بازی (که بر اساس همان المان های آشنای نسخه های پیشین این مجموعه طراحی شده است) آشنایی بیشتری پیدا کنند. به هر حال حال باید منتظر ماند و دید که بازی Gears of War 4 به هنگام انتشار رسمی در تاریخ 11 اکتبر سال جاری میلادی بر روی دو پلتفرم کامپیوتر های خانگی و کنسول اکس باکس وان، چه عملکرد ویژه ای را (به خصوص بر روی پلتفرم PC) از خود به نمایش خواهد گذاشت.
منتظر gof هستم اساسی :-bd:-bd
ممنون بابت اطلاع رسانی :-bd