اقتباس سینمایی «مکس پین» (Max Payne) حدود شانزده سال پیش به اکران درآمد. «اسکات میلر» (Scott Miller)، تهیهکننده فیلم Max Payne از محصول نهایی ناراضی بود و از تغییر بخش عظیمی از فیلمنامه اولیه اثر توسط کارگردان انتقاد کرد. او اکنون اعتقاد دارد که هالیوود میتواند یک فیلم خوب از شخصیت «مکس پین» تولید کند.
فرانچایز Max Payne به بیش از دو دهه قدمت دارد و به عنوان یکی از موفقترین محصولات استودیو «رمدی اینترتینمنت» (Remedy Entertainment) به حساب میآید. حدود شانزده سال پیش، یعنی در سال 2008، فیلم سینمایی Max Payne در سینماهای سراسر جهان اکران شد. این اقتباس متاسفانه به دلیل تفاوتهای زیاد با بازی اصلی، مورد انتقاد گسترده کاربران و طرفداران قرار گرفت.
با این حال، با گذشت سالها، تهیهکننده فیلم Max Payne باور دارد که هالیوود اکنون میتواند اقتباس گیمینگ بهتری از این فرانچایز تولید کند. «اسکات میلر» اخیراً در رسانه X (توییتر سابق) پیرامون فیلم Max Payne صحبت کرده است. او اشاره کرد که یک روز فیلم را تماشا کرده و به شدت از تغییر کُلی داستان نسبت به سناریوی فروختهشده به کمپانی «فاکس» (FOX) ناامید شد. «میلر» در ادامه اضافه کرد که «جان مور» (John Moore) به نحوی داستان را تغییر داد که شباهتی به روایت بازی نداشته باشد.
اختلاف نظر جان مور با اسکات میلر؛ فیلم Max Payne در سال 2008 فاجعه بود!
«مور» با ارسال ایمیلی به کمپانی FOX، خواستار تغییر چند نکته کلیدی در فیلمنامه اثر شد. «میلر» گفت که «جان مور» به طور کامل شخصیت «مکس پین» را تغییر داد که منجر شد بسیاری از طرفداران از محصول نهایی ناراضی باشند. اخیراً موفقیت فیلمهای «سونیک» (Sonic) و «ماریو» (Mario) نشان داد که هالیوود راه تبدیل بازیها به آثار سینمایی را یاد گرفته است.
«میلر» در پایان افزود که فیلمنامه اولیه Max Payne را در اختیار دارد و مشتاق است در تولید اقتباس جدید آن مشارکت داشته باشد. او همچین ابراز خوشحالی کرد که «فاکس» دنباله مستقیمی از آن فیلم افتضاح و فاجعهآورِ «جان مور» نساخت. فیلم سینمایی Max Payne با نقشآفرینی «مارک والبرگ» (Mark Walburg) در نقش اصلی همراه بود و فروش 85 میلیون دلاری را در گیشه نیز تجربه کرد.
دیدگاهتان را بنویسید