اگر پیگیر اخبار مربوط به بازی زیبای The Witcher 3: Wild Hunt بوده باشید حتماً در جریان هستید که چندی پیش اخباری منتشر شد که بر کاهش جزییات گرافیکی این بازی دلالت داشت. طی این خبر عده ای از ناظران، جزییات بصری تریلر معرفی این بازی که در مراسم VGX سال 2013 پخش شده بود را با تصاویری مشابه از آخرین نمایش های این اثر مقایسه کرده و نتیجه ی این مقایسه کاهش نسبی جزییات مربوط به Draw Distance و نورپردازی حجمی این اثر را نشان می داد. از آنجا که تریلر سال 2013 بصورت In-Game رندر شده بود، این سوال برای بسیاری از ناظران پیش آمد که دلیل کاهش جلوه های بصری بازی چیست و چه چیزی سازندگان این اثر را مجاب کرده تا در محصول نهایی شان به وعده های ابتدایی خود (لااقل در بخش گرافیک و جنبه های بصری) بصورت کامل عمل نکنند. شاید اگر در آن سوی ماجرا کمپانی هایی نظیر EA یا UbiSoft وجود داشتند، ما اکنون با هیچ پاسخ قانع کننده ای در این زمینه روبرو نبودیم (کما اینکه اعضای Ubisoft هیچ گاه زحمت این را به خود ندادند که دلیل کاهش بسیار فاحش گرافیک بازی Watchdogs را نسبت به تمام نمایش های پیش از انتشار آن برای مخاطبانشان روشن سازند). اما خوشبختانه در سوی دیگر قضیه ما اکنون با اعضای CD Projekt Red طرف هستیم. کسانی که همواره با اعمال و گفته هایشان ثابت کرده اند برای مخاطبان خود ارزش فراوانی قائل هستند و این بار نیز به شکلی خالصانه درصدد پاسخگویی برآمده و به خوبی دلیل کاستی های بصری موجود در ویچر 3 را شرح داده اند.
در ابتدای امر اعضای CD Projekt Red بدون اینکه همانند بسیاری از رقبایشان در صنعت گیم سر خود را بالا بگیرند و به سوت زدن بپردازند یا عبارت ((اصلاً مگه داریم؟!)) را بر زبان بیاورند، کاهش یافتن گرافیک فنی بازی را تصدیق کرده و تایید نمودند که گرافیک نهایی ویچر3 یکی دو پله از گرافیک اولیه ی این اثر پایین تر آمده است. آنها در عین حال خاطر نشان ساختند که هیچ کدام از اعضای استودیو از چنین امری راضی نبوده و هیچ احساس خوبی ندارند که اوضاع به این شکل خاتمه یافته است. اما در عین حال کاهش گرافیکی بازی امری غیرقابل اجتناب بوده و اعضای استودیو هیچ راهی برای دور زدن این مشکل نداشته اند. به تایید مارچین ایوینسکی (از اعضای ارشد استودیو و یکی از بنیانگذاران آن) دلیل اصلی این امر محدودیت های موجود در کنسول ها بوده و به نوعی پلتفرم PC هم از این نقیصه متضرر شده است. بر طبق گفته های او آنها در ابتدا قصد داشتند تا بازی را بر اساس همان معیارهایی که همگان در تریلر سال 2013 مشاده کردند بسازند اما در آن زمان با محدودیت های دو پلتفرم کنسولی به طور کامل آشنا نبودند. به این ترتیب آنها در جریان عملی انجام شده قرار گرفتند چون تمام حساب و کتاب هایشان بر مبنای نسخه ی PC بود و قول آن را از طریق نخستین تریلر بازی به همگی داده بوند. پس باید این قول را عملی می کردند اما هرچه کردند (به علت ساختار Open World این اثر و نیاز به توان پردازشی بالا) نشد و در نهایت تصمیم گرفتند بخشی از جلوه های بصری بازی را کاهش دهند تا اوضاع روبراه شود. او همچنین به این نکته اشاره کرده که آنها نمی توانستند دو نسخه ی کنسولی بازی را در میان راه کنسل کنند چون عرضه ی انحصاری اثری با چنین حجمی از جزییات بر روی پلتفرم PC هیچ توجیه قانع کننده ای نداشت و این امراز لحاظ مالی و اقتصادی برای استودیو امکان پذیر نبود. او در نهایت با بیان اینکه پاسخ دادن به این پرسش ها حق بازیبازان است و سی دی پروجکت رد چیزی برای پنهان کردن از مخاطبان و دروغی برای برای گفتن به آنها ندارد، از تمام کسانی که بازی ویچر3 را فقط با توجه به جزییات گرافیکی تریلر VGX تهیه کرده اند عذرخواهی کرد و قول داد که او و تیمش تمام تلاششان را می کنند تا در قالب آپدیت های آتی بازی، جزییات گرافیکی ویچر3 را تا جایی که امکان آن وجود دارد افزایش دهند. بنابراین با توجه به سابقه ی درخشان سی دی پروجکت رد در عملی کردن قول هایش، حداقل دارندگان نسخه ی PC بازی می توانند امیدوار باشند که پس از دریافت آپدیت های آینده ی این اثر بتوانند ویچر3 را با جزییات گرافیکی بهتری بازی کنند. نکته ی جالب این ماجرا در اینجاست که پیش از شروع نسل جدید بازی های کامپیوتری، یکی از ویژگی های مثبت دو کنسول خانگی سونی و مایکروسافت، معماری متفاوت این دو کنسول نسبت به نسل قبل و وجود حافظه و همچنین و توان پردازشی بیشتر آنها عنوان می شد و سازندگان بازی مدام از محدودیت های دو کنسول نسل قبل سخن می گفتند. اما به نظر می رسد محدودیت های کنسول های خانگی مذکور همچنان به قوت خود باقیست و تا کنون که هیچ استودیویی نتوانسته در تولید بازی های جدید گام محسوسی نسبت به نسل قبل بردارد. به هر حال آنچه مسلم به نظر می رسد این است که اعضای CD Projekt Red با عکس العملی که در این زمینه نشان دادند باز هم ثابت کردند یکی از پاسخگوترین و فهیم ترین گروه های حاضر در صنعت بازیسازی هستند و حداقل بسیار بیشتر از برخی رقبایشان به مخاطبان خود احترام می گذارند. آنها چندی پیش و با داغ شدن بحث استفاده از قفل های DRM در ساختار بازی ها هم عنوان کرده بودند که هرگز در ویچر3 از این قفل استفاده نخواهند کرد و در واقع از آنجا که هر قفلی بالاخره روزی شکسته خواهد شد، این کار را تنها نوعی توهین به مخاطب خود می دانند. در پایان این متن به عنوان یکی از علاقمندان همیشگی کارهای این استودیوی کاربلد خواهشی از شما دوستان عزیز و علاقمندان به بازی های کامپیوتری دارم: این درست که ما در کشورمان از قانون کپی رایت پیروی نمی کنیم. اما لطفاً اگر استطاعتش را دارید برای حمایت از اعضای سی دی پروجکت رد بازی ویچر3 را به شکل اوریجینال تهیه کنید.
سلام
بله احتمالا میتونید اورجینالش رو هم پیدا کنید. هم در فروشگاه های انلاین بازی و هم در فروشگاه های دیگر
مگه واسه پی سی نسخه اورجینالش تو ایران هست؟؟
قیمتش چنده؟؟ از کجا؟؟
من عاشق کارای اورجینالم اگه بتونم میگیرم.
بازی open world همینه دیگه سنگینه سنگییییییییییییییییییییییییییییییین.ولی پول کارت گرافیک های سنگین هم حسابی سنگین هستن تا جایی که کمر انسان میشکنه از این سنگینی .شاید بتونم رو low بازی کنم .
ولی gta vبا این که open world بود خیلی بهینه بود
یادمه قبلا نسخه بتا این بازی رو با 2 تا gtx 780 ti در حالت sli تست کرده بودن و نتونسته بودن 60 فریم بگیرن.البته در بالاترین تنظیمات گرافیکی.هر کدوم از کارتها 2500000 پولش بود که با هم میشد 5 میلیون تومن.همین 2 تا کارت به غیر مابقی سیستم کامپیوتر خودش پول 3 تا ps4 میشه.مشخصا سیستم های ماها و کنسولها نمیتونستن این بازی رو با کیفیت بالا و فریم مناسب اجرا کنن.
لعنت به کنسول کاش واسه pc جدا میدادن :(من الان دارم بازی میکنم گرافیک درختاش خیلی بده مثل نقاشی میمونه دیگه بازیا از لحاظ گرافیکی تا اومدن نسل بعدی کنسول ها پیشرفت نمیکنن البته واسه pc گیمر ها هم خوبه نمیخاد قطعاتو ارتقا بدن :p
اگر دایرکت اکس 12 رو قبل از پایان ساخت این بازی وارد صنعت میکردند این میشکل ها نبود. ولی باز برای نسخه PC میشد تغییری ایجاد نکرد. کلا حمایت های مالی و تمرکز و الویت همیشه با کنسول ها هست و PC همیشه قربانی میشه. حالا باید دید آپدیت های تازه چه میکنند.
خیلی سنگین ساختن بازی رو …
اما واقعا ارزش خریدشو داره خیلی قشنگه.
اون اوایل قیمتش 60 تومن بود نخریدم الان شده 160 تومن چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
واقعا کارشون قابل تحسینه و اینکه برای مخاطبانشون احترام زیادی قائل هستند البته قابل توجه شرکتهایی از قبیل الکترونیک آرتز.
فک کنم رو تنظیمان low بشه بیشتر فریم گرفت;)
اینقدر هم که میگن سنگین نیس:D
محض اطلاع:قیمت نسخه اورجینال بازی برای کامپیوتر 180 هزار تومنه.
واقعا هم می صرفه.فقط دانلودش یخورده سخته.من تا یه هفته دیگه میخرم اصلشو.اگر کسی دیتای بازی رو خواست در خدمتم.
فقط چهار تایتان ایکس میتونه این بازی رو تو مشتش خرد کنه.حتی کارتهای ابر قدرت هم تو 4k فریم پایینی تحویل میدن.