بازی Killing Floor 2 بی شک یکی از بهترین بازی های بخش Early Access شبکه ی استیم محسوب می شود که روند ساخت آن هنوز به طور کامل به پایان نرسیده و همچنان در حال تکمیل است. ساختار گیم پلی این بازی سبکی شبیه به مد Horde در سری Gears of War دارد و در واقع طی سپری نمودن آن شما باید با موج های فزاینده ی دشمنان مقابله کنید و سعی نمایید تا آن جا که می توانید خود را زنده نگاه دارید (چیزی شبیه به مد زامبی در زیر سری Black Ops از سری Call of Duty). جالب این جاست که دشمنان موجود در این بازی نیز موجوداتی زامبی مانند هستند که با نام Zed شناخته می شوند. در این میان یکی از نکات قابل توجه در ساختار بصری بازی Killing Floor 2 بی شک چگونگی از بین بردن دشمنان و افکت های تصویری مربوط به آن هاست. افکت هایی که تعدادی از آن ها توسط قابلیت های منحصر به فرد میان افزار GameWorks شرکت انویدیا طراحی شده اند.
در بازی Killing Floor 2 شما این توانایی را دارید که موج های مختلف و فزاینده ی دشمنان را به اشکال مختلف از پیش رو بردارید. از استفاده از سلاح های سردی همچون شمشیر گرفته تا بهره گیری از اسلحه های گرمی نظیر کلت، مسلسل یا حتی خمپاره انداز. اما در این میان از هر وسیله ای که بخواهید برای ناکار کردن دشمنان خود استفاده کنید، فرق چندانی در اصل موضوع نمی کند. چون در هر صورت شما شاهد به وقوع پیوستن خونین ترین و افسار گسیخته ترین صحنه های ممکن در برابر دیدگانتان خواهید بود. فواره زدن خون از بدن دشمنان و پاشیده شدنشان به هر کنج و کناری از محیط، قطع شدن اعضای بدن حریفان و پراکنده شدنشان به هر سو و همچنین پخش و پلا گردیدن امیا و احشای بدن دشمنان در اثر اصابت ضربه های سهمگین همگی جزو مواردی به شمار می روند که در ساختار بصری این بازی وجود دارند و در واقع عواملی هستند برای میخکوب کردن هر چه بیشتر شما در جای خود و همچنین تزریق نهایت شور و هیجان ممکن به زیر پوستتان. در این میان برای طراحی جلوه های بصری مذکور، ابزار مورد استفاده توسط سازندگان این بازی بخش PhysX Flex از میان افزار GameWorks شرکت انویدیا بوده است. به کمک تکنیک های مبتنی بر فیزیک این بخش از میان افزار مذکور، نوعی سیستم خونریزی منحصر به فرد برای این بازی طراحی شده است که در اثر اصابت گلوله یا وارد آمدن ضربات فیزیکی به شخصیت های موجود در بازی فعال شده و شکل بسیار طبیعی تری به روند خارج شدن خون از بدن دشمنان می دهد. به این ترتیب که با شلیک به هر نقطه ی خاص از بدن دشمنان یا ضربه زدن با سلاح سرد به نقاط مذکور، این خونریزی تا حد فراوانی متفاوت از دیگر موارد خونریزی در اثر ضربه خوردن جلوه خواهد کرد. همچنین سیستم فیزیک پویای طراحی شده برای این اثر، این اجازه را می دهد که اعضای قطع شده یا امیا و احشای بیرون ریخته شده از بدن دشمنان به شکلی کاملاً متفاوت و طبیعی به اطراف پراکنده شوند.
در بازی Killing Floor 2 شما نقش بازمانده ی یک بحران انسانی در اروپا را ایفا خواهید کرد که باید یک تنه به مصاف دشمنان زامبی مانند خود برود و برای بقا تا سر حد مرگ بجنگند. به بیان ساده تر، هدف شما در طول این بازی بقا به هر قیمت ممکن است و همان گونه که پیش تر نیز ذکر شد، برای این هدف شما باید تا جایی که می توانید با موج های بی امان دشمنان مبارزه کنید. نسخه ی ابتدایی از پلتفرم PC این اثر، حدود چهار ماه پیش بود که منتشر شد و البته باید گفت که این نسخه از بازی نسخه ی نهایی Killing Floor 2 به شمار نمی رود. در واقع روند ساخت این بازی، بر اساس باز خورد های دریافت شده از سوی کاربران شبکه ی استیم، در حال تکمیل توسط سازندگان آن است. بر اساس اطلاعات موجود، نسخه ی نهایی بازی Killing Floor 2 (که با موتور آنریل انجین 3 ساخته شده است) قرار است در انتهای سال جاری میلادی منتشر شود و علاوه بر پلتفرم PC به کنسول خانگی سونی یعنی PS4 نیز راه خواهد یافت. سازندگان بازی Killing Floor 2 یعنی اعضای استودیو Tripwire Interactive دلیل اصلی نیامدن بازی به روی پلتفرم XboxOne را عدم همکاری و علاقه ی اعضای مایکرو سافت عنوان کرده اند و در عوض طی صحبت های جسته گریخته ی خود، از همکاری مستمر شرکت سونی بسیار سخن گفته اند. با این وجود سازندگان بازی Killing Floor 2 حضور این بازی بر روی کنسول خانگی مایکرو سافت را غیر محتمل ندانسته و عنوان کرده اند که شاید این بازی در ادامه برای کنسول XboxOne نیز منتشر شود. اگر تا کنون نام بازی Killing Floor 2 را نشنیده بودید می توانید از طریق مشاهده ی تریلر زیر، کمی با سبک این بازی آشنا شوید.
:-q
به نظر نمیاد چندان بد باشه.البته باید ببینیم سایتهای معتبر چه نمراتی رو به این بازی می دهند.
Richard Huddy مغز متفکر و کارشناس ارشد گیمینگ شرکت AMD !!!
شرکت داره تا مرز ورشکستگی پیش میره.یکی از بزرگترین دلایلش هم همین Gamework انویدیا هست . انتظار داری جناب مغز متفکر AMD از گیم ورک ایراد نگیره ؟!
البته با بخشی از صحبت هاش هم موافقم . تکنولوژی انحصاری روی پلتفرم مشترک یکم ناعادلانست.
بازار کنسول ها رو AMD تصاحب کرد . بعد شروع کرد به خودستایی و . . . که اخبارش موجوده . انویدیا هم همون اول گفت ما نیازی به بازار کنسول ها نداریم . اوایل همه میگفتن کم آورده داره این حرفا رو میزنه . دقیقا کامنت ها رو دنبال میکردم همه جا حرف از این بود که انویدیا کم آورده و . . .
حالا چی ؟!!!! AMD چیزی برای گفتن نداره کافیه به آمار فروش این شرکت نگاه کنید . با عرضه ی کارت های به اصلاح فوق العاده ی سری 300 و fury و اون همه هایپ دیدیم آخرش چی شد . بعد از عرضه ی این کارت ها نه تنها فروشش بیشتر نشد بلکه افت شدید فروش هم داشتن . فروش انویدیا بیشتر شد !
همیشه حرفهای AMD در حد حرف بوده . از سری بولدوزر و اون همه تعریف و تمجید و نتیجه ی نهاییش تا حالا تو همه ی زمینه ها فقط حرف زده. :smiley1
شاید انویدیا فوق العاده نبوده باشه ولی هرچی بوده از AMD بهتر کار کرده
سلام بر آقای رضای گل
اول از همه باید بگم یونیتی به عنوان نیمچه بازی هم نمیشد روش حساب کرد چون اصلا بازی کامل نشده بود.خود سازنده ی بازی هم داشت روی این موضوع تاکید میکرد. مشکل از سمت سازنده های بازی و یوبیسافت بود نه گیم ورک ! همین الانشم برای عرضه ی سیندیکیت میترسن که مثل یونیتی نشه . کافیه یه نگاه به اخبار بندازید.
ویچر 3 هم بازیش بهینه نشده بود . بهینه نبودن بازی ربطی به گیم ورک نداره !
همین الان ویچر 3 رو دارم بدون کوچیکترین لگ و افت فریمی بازی میکنم . چرا الان مشکل نداره ؟ الان مگه بازی از گیم ورک استفاده نمیکنه ؟
دلیلش هم تنها یه چیزه . کمکاری سازنده های بازی .
بازی های دیگه هم به همین صورته .
شما میگی مشکل از گیم ورکه ؟ خوب همه ی این بازی هایی که نام بردی این قابلیت رو دارن که گیم ورکشون رو غیر فعال کنی !
چرا همشون با کارت های شرکت AMD هم مشکل داشتن اونم با غیر فعال بودن گیم ورک ؟
یونیتی روی کارت های AMD بدون مشکل بود ؟ بتمن بدون فعال بودن گیم ورک روی کارت های AMD بدون مشکل اجرا میشه ؟ فارکرای 4 همون اول بدون مشکل اجرا میشد ؟ ویچر 3 بدون مشکل بود ؟
دلیلش فقط یه چیز میتونه باشه اونم کم کاری سازنده های بازی . همین !
تنها مشکلی که از گیم ورک انویدیا میگیرن وخودمم قبولش دارم پایین اومدن فریم بازیه . که این هم یه چیز طبیعی هست.هوارتا افکت به بازی اضافه میشه نباید بازی فریمش پایین بیاد ؟
اگه کمی این فناوری رو بهینه ترش کنن هیچ ایراد دیگه ای نمیشه ازش گرفت .
با تشکر :smiley1
مهدی جون همه این ها رو میدونم ولی بازیایی که از این تکنیک استفاده کردم همشون یکی از نقاط ضعفشون که تو نقد ها مطرح شده گرافیکه (از لحاظ فریم دهی و بهینه سازی).
بتمن یکیش بود. ویچر 3 چی؟ سازنده این بازی که تخصصش پی سیه! گرافیک خوبیم ارائه کرد ولی به خاطر استفاده از ,ویژگی ضربه خورد و متاش پایینتر اومد. بازی های دیگه مثل اساسین یونیتی – فارکرای 4 و حتی crew ضرباتی از سمت گرافیک بازی خوردن که اگه به همشون نگاه کنیم پشتشون Gameworks رو میبینیم.
چند وقت پیش آقای هادی (Huddy) هم به این موضوع اشاره کرد. خبرش رو تو همین سایت دیده بودم. در کل درسته هدفش بهبوده ولی به بازی ضربه میزنه…
خیلی شبیه باتلفیلد 4 است البته بیشتر تصویر داخل بازی خصوصا اسلحه اش.
رضا جان گیم ورک ربطی به نمره نداره ها!
گیم ورک ربطی به گیم پلی هم نداره !
گیم ورک فقط روی ظاهر گرافیکی تاثیر میزاره !
بتمن اگه نمرش کم شد ربطی به گیم ورک نداشت به همون اندازه که روی گرافیک های انویدیا بد بود به همون اندازه هم با کارت های AMD مشکل داشت !
آماده برا خراب شدن نمرات این بازی به علت استفاده از گیم ورک
اگر این افکتها خیلی به مرز واقعیت نزدیک شوند درجه بندی بازیها بیشتر خواهند شد وبهتر میباشد که از حدی تجاوز نکند و یا قابل تنظیم باشد ….