جان کارمک توسعه دهنده مشهور ویدئو گیم در تازهترین اظهار نظرهای خود با امیدوار بودن به مفهوم کلی متاورس اعلام کرده که در نقطه مقابل به جاهطلبیهای مارک زاکربرگ در این زمینه شکاک است و با احتیاط مینگرد. جان کارمک مدیر ارشد تکنولوژی کمپانی Oculus VR، مشاور اجرایی شرکت متا در هفته گذشته اعلام کرد که نسبت به دستاوردهای کمپانی متا، واقعیت مجازی و اپلیکیشنهای مبتنی بر آن خوشبین است و در حالی که او تماماً از عملکرد متا راضی نیست اما در مورد برخی از پیشرفتهای انجام شده در این شرکت ابراز خوشحالی کرد.
کارمک در کنفرانس اخیر Meta Connect سخنرانی کرد و در خصوص اهداف خود و پیشرفتهای اخیر متا توضیحاتی را ارائه کرد، او همچنین اذعان کرد که هدف سال گذشته خود برای اجرای متفاوت این مراسم را از دست داده است. در همین راستا سال قبل کارمک وعده سخنرانی به صورت واقعیت مجازی جلوی هزاران آواتار را داد، اما با این حال او امسال به شیوه پخش زنده ویدئویی در مراسم شرکت کرد.
کارمک توسعه دهندگان متاورس را ترغیب به استفاده از دنیای گیمینگ کرد
Carmack در ادامه وارد جزئیات شد و اذعان کرد که توسعهدهندگان واقعیت مجازی باید به جای تمرکز بر روی اهداف بلند مدت، روی آنچه که اکنون میتوانند بدست بیاورند تمرکز کنند. همچنین به نظر میرسد که کارمک با فشار کمپانی متا برای استفاده از آواتارهای فوتورئالیستی مخالف است. این نوع آواتار مبتنی بر تصویر واقعی افراد طراحی میشود.
در حالی که پروژه در حال توسعه “Codec Avatars” چهرههای مجازی افراد واقعی را با جزئیات قابل توجهی به نمایش میگذارد، ام Carmack ترجیح میدهد که بر روی ارائه تعداد زیادی آواتار کامپیوتری ارزان با استفاده از سخت افزاری مقرون به صرفه تمرکز کند. در حالی که متا در این کنفرانس از دستگاه واقعیت مجازی Meta Quest Pro با قیمت ثابت 1500 دلار رونمایی کرد، اما کارمک مجددا تمایل خود را برای ارائه قیمتهای متنوعتر هدستهای VR اعلام کرد.
جان کارمک همچنین در صحبتهای خود در خصوص متاورس اظهار کرد که به جای سرعت بخشدن به توسعه واقعیت مجازی، افراد فعال در این صنعت باید بر اساس مفهوم محبوبی که یک اپلیکیش یا بازی کامپیوتری رواج داده اقدام کنند و او به عنوان مثال توسعه بازی Doom و Quake را مثال زد که تکنولوژی و عملکرد این بازیها در جاهای دیگر نیز بعدا مورد استفاده قرار گرفت.
افراد مهم دیگر در صنعت گیمینگ نظرات مشابهای را بیان کردهاند و به عنوان مثال ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت به فایننشال تایمز گفت که چالش توسعه متاورس و واقعیت مجازی را ویدئوگیم و بازیهای کامپیوتری میتوانند حل کنند.
دیدگاهتان را بنویسید