AMD به تازگی اطلاعات فنی بیشتری را در مورد FSR 2.0 یا همان 2.0 FidelityFX Super Resolution، پیش از رویداد GDC به اشتراک گذاشته است. وب سایت توسعه دهنده GPUOpen با بیان جزئیات جدید در مورد حالتهای مختلف کیفیت و استراتژیهای پیادهسازی موجود برای ارتقا دهنده FSR 2.0 به روز شده است. AMD تأیید کرده است که FSR 2.0 با کارتهای گرافیکی AMD و انویدیا که به سری پاسکال GTX 10 و Xbox Series X/S برمیگردند، کار خواهد کرد.
استفاده از نقاط قوت انویدیا با امکان پشتیبانی گستردهتر از بازیها
این فناوری از این پس مشابه انویدیا DLSS 2.0 خواهد بود، زیرا هر دوی آنها از ارتقای مقیاس زمانی استفاده میکنند، البته FSR 2.0 به یادگیری ماشینی متکی نیست که ادغام فناوری را آسانتر میکند و همین موضوع امکان پشتیبانی از دستگاههای بیشتری را فراهم میکند. ارتقا دهنده FSR 2.0 علاوه بر حالت اختیاری دارای چهار گزینه Quality، Balanced، Performance و Ultra-Performance است که توسعه دهندگان می توانند انتخاب کنند. AMD همچنین پشتیبانی از مقیاسپذیری با وضوح دینامیک را در نظر گرفته است که در آن وضوح میتوان بهطور خودکار برای رسیدن به حداقل نرخ فریم هدف، مقیاسبندی شود.
پشتیبانی از بازیهای ساپورت شده توسط انویدیا
فناوری FSR 2.0 را میتوان به راحتی به بازیهایی اضافه کرد که پیش از این، از انویدیا DLSS 2.0 پشتیبانی کردهاند. اوین بازیهایی که امکان پشتیبانی از آنها توسط FSR 2.0 وجود دارد، DEATHLOOP از Arkane Lyon و Forspoken توسط Luminous Productions خواهند بود. AMD چند اسکرین شات مقایسه به روز شده برای حالت های مختلف کیفیت FSR 2.0 در DEATHLOOP به همراه یک ویدیو پیش نمایش ارائه کرده است. تصاویر مقایسه با کیفیت اصلی را می توانید از اینجا دانلود کنید (اخطار: حجم 155 مگابایت).
اولین ارقام عملکرد برای حالتهای Quality و Performance توسط AMD در رزولوشنهای 4K، 1440p و 1080p با کارتهای گرافیک مختلف ارائه شده است. حداقل سخت افزار توصیه شده برای حالت 4k گرافیکهای RX 5700/GeForce RTX 2070، برای 1440p گرافیکهای Radeon RX 5600/GeForce GTX 1080 است در حالی که برای حالت 1080p گرافیکهای Radeon RX 590/GeForce GTX 1070 توصیه شده.
عرضه در سه ماه دوم 2022
AMD در آیندهای نزدیک FSR 2.0 را به صورت کاملاً منبع باز و تحت همان مجوز اصلی MIT FSR عرضه میکند، به این معنی که توسعه دهندگان در اصلاح و توزیع مجدد نرم افزار به صورت تجاری کاملا آزاد خواهند بود. اولین بازیهای رایانه شخصی با FSR 2.0 در سه ماهه دوم سال 2022 منتشر خواهند شد در حالی که بازی های Xbox Series X/S در تاریخ دیگری عرضه خواهند شد.
مطالب مرتبط:
خوب شد سورس های انویدیا لو رفت 🙂
” البته FSR 2.0 به یادگیری ماشینی متکی نیست که ادغام فناوری را آسانتر میکند و همین موضوع امکان پشتیبانی از دستگاههای بیشتری را فراهم میکند.”