در مطلب پیش رو به ذکر نکات تازه ای از دو بازی مورد انتظار Prey و Titanfall 2 خواهیم پرداخت. بنا بر این در صورت تمایل می توانید ما را در ادامه ی این مطلب همراهی نمایید.
بازی Prey یکی از معدود عناوین جدیدی بود که علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری شاهد معرفی رسمی آن توسط شرکت Bethesda در جریان برگزاری کنفرانس اختصاصی این شرکت در نمایشگاه E3 امسال بودند. در همان زمان معرفی این بازی، اطلاعات مختلفی در رابطه با داستان و گیم پلی این اثر توسط سازندگان این اثر یعنی اعضای استودیو Arkane (شعبه ی بخش امریکای این استودیو) در اختیار چشم انتظاران بازی Prey قرار گرفت و هم اکنون شاهد تکمیل این اطلاعات از سوی طراحان این بازی هستیم. بر اساس گفته های اخیر کارگردان اصلی بازی Prey یعنی رافائل کولانتونیو، با وجود دنبال شدن گیم پلی بازی Prey از زاویه ی دوربین اول شخص و همچنین بهره مندی تجربه کنندگان این اثر از اسلحه های مختلف برای مقابله با دشمنان موجود در محیط این بازی (که اکثریت قریب به اتفاق آن ها موجودات فضایی مهاجم هستند) بازی Prey را نمی توان یک بازی شوتر اول شخص صرف قلمداد کرد و این بازی در مجموع ترکیبی از چندین سبک مختلف خواهد بود. به این معنی که همانند بازی های سبک نقش آفرینی، تصمیمات مختلف بازیباز در طول گیم پلی بازی Prey پی آمد های گوناگونی را برای او به همراه خواهد داشت و علاوه بر آن همچون بازی های داستان محور، بخش مهمی از گیم پلی بازی Prey صرف سر در آوردن از علت اصلی رقم خوردن حوادث موجود در این بازی خواهد گردید. در کنار موارد فوق می توان بازی Prey را به لحاظ بهره مندی از برخی المان های ویژه، یک بازی کاملاً سیال قلمداد کرد. به این معنی که بسیاری از ابزار های موجود در این بازی در نگاه نخست ابزار هایی برای مقابله با دشمنان به حساب نمی آیند؛ اما کافی است تا بازیباز رو در روی دشمنان اصلی خود در گیم پلی بازی Prey (موجودات فضایی مهاجم) قرار بگیرد تا از این نکته آگاه شود که بسیاری از ابزار های در دسترس او ابزار هایی هستند که با وجود غلط انداز بودن ظاهر آن ها، از این قابلیت بر خوردار هستند تا در طول مبارزات این بازی نیز مورد بهره برداری قرار گیرند. در واقع بخشی از گیم پلی بازی Prey به تعامل بازیباز با موجودات فضایی حاضر در این بازی اختصاص یافته است که از طریق تجربه کردن آن می توان به آموختن قدرت های مختلفی از این موجودات پرداخت. قدرت هایی که در ادامه ی کار می توان از آن ها بر علیه دشمنان یا همان موجودات فضایی بهره گرفت. به هر حال باید دید که در نهایت اعضای استودیو Arkane به چه ترتیبی می توانند از طریق ترکیب المان های مختلف موجود در گیم پلی بازی Prey ، این بخش مهم از بازی Prey را به تجربه ای کاملاً جدید و جذاب برای بازیبازان تبدیل سازند. گفتنی است که بازی Prey در سال 2017 میلادی برای سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی، کنسول پلی استیشن 4 و کنسول اکس باکس وان عرضه خواهد گردید.
پس از بازی Prey بد نیست سراغی هم از بازی Titanfall 2 بگیریم. اثری که قرار است در فصل پاییز امسال در کنار بازی Battlefield 1 (و به فاصله ی نسبتاً ناچیزی از زمان انتشار این اثر) در اختیار آن دسته از علاقه مندان به بازی های شوتر اول شخص قرار گیرد که اولویت نخست خود را بر امر تجربه ی بازی های کامپیوتری به شکل گروهی و آنلاین قرار داده اند. از آن جایی که مهم ترین بخش گیم پلی بازی Titanfall 2 بر تجربیات آنلاین بازیبازان در این بازی تمرکز یافته است، لزوم برخورداری این بازی از سرور های قدرتمند و با ثبات آنلاین اساسی تر از هر زمان دیگری جلوه می کند. در در راستای همین امر و در نسخه ی نخست از سری Titanfall ، طراحان این اثر یعنی اعضای استودیو ری اسپان به منظور انجام بهینه ی هدف یاد شده از سرویس Microsoft Azure استفاده کرده بودند. سرویسی که در بازی Titanfall 2 نیز به منظور اجرای تحت سرور مواردی نظیر عکس العمل های مرتبط با هوش مصنوعی بازی ، حرکات بازیبازان در طول محیط این اثر و همچنین پردازش های مرتبط با فیزیک این بازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این حال برای هر چه با ثبات تر طراحی شدن سرور های اختصاصی بازی Titanfall 2 نسبت به نسخه ی پیشین این مجموعه، طراحان این اثر علاوه بر سیستم Azure به سراغ استفاده از سیستم جدیدی رفته اند که توسط شرکت بریتانیایی مالتی پلی ارائه می شود و علاوه بر سیستم Azure توانایی ترکیب با سرویس های ابری اختصاصی دو شرکت گوگل و آمازون را هم خواهد داشت. به این ترتیب می توان این گونه نتیجه گیری کرد که بازی Titanfall 2 برای انجام امور پردازشی تحت سرور خود از یک سیستم کاملاً جدید بهره خواهد گرفت تا حتی در هنگام از کار افتادن تمامی سرویس های ابری مرتبط با پردازش هایی سروری این بازی هم تجربه کنندگان بخش چند نفره از بازی Titanfall 2 همچنان بتوانند بدون مواجه شدن با مشکل خاصی به ادامه ی بازی خود بپردازند. به هر حال به نظر می رسد که تجربه کنندگان بازی Titanfall 2 قادر به بهره مندی از سرور های سریع تر و با ثبات تری در امر اجرای بخش چند نفره ی این بازی نسبت به بازی Titanfall خواهند بود و اختلالات بسیار کم تری را نسبت به نسخه ی پیشین این مجموعه تجربه خواهند نمود. البته بازی Titanfall خود توانسته بود تجربه ی موفقی را در بخش چند نفره (که تنها بخش موجود در گیم پلی این بازی هم به شمار می رفت) در اختیار علاقه مندان به عناوین شوتر اول شخص آنلاین قرار دهد و در این بخش از قضیه با مشکلات چندان عدیده ای روبرو نبود. با این حال با اضافه شدن پلتفرم پلی استیشن 4 به لیست پلتفرم های مقصد بازی Titanfall 2 ، مطمئناً بهره مندی این بازی از سرور های سریع و با ثبات، از اهمیت بیشتری نسبت به بازی Titanfall بر خوردار خواهد بود. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی Titanfall 2 در تاریخ 28 اکتبر سال جاری میلادی برای سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، کنسول اکس باکس وان و کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد گردید.
قبلا یک نسخه بازی به همین نام Prey رو فکر میکنم بازی کردم مربوط به خیلی وقته پیشه شاید 8 سال این بازی جدید یه ریبوته ؟
یادش بخیر کاراگاه گجت دستان پر توان برسید به داد این ناتوان =))=))