به تازگی یکی از عوامل ساخت Final Fantasy XV درباره جزییات تولید و توسعه این عنوان صحبت کرده است. بر اساس صحبتهای او درباره حقایق ساخت بازی فاینال فانتزی 15، این پروژه از آیدوس مونترال گرفته شده و اجازه ادامه توسعه به تیم آنها داده نشده است. در ادامه با جزییات بیشتر این خبر ما را همراهی کنید.
- تاخیر عرضه بازی Forspoken به دلیل انتشار Final Fantasy XVI
- عرضه تریلر بعدی Final Fantasy XVI در آینده نزدیک
- اولین بنچمارک گیمینگ GTX 1650 در بازی Final Fantasy XV منتشر شد
حقایق ساخت بازی فاینال فانتزی 15
مشخص است که بازی «فاینال فانتزی 15» (Final Fantasy XV) یک دوره توسعه طولانی و پردردسر را در تیم داخلی استودیوی «اسکوئر انیکس» (Square Enix) با نام Business Division 2 پشت سر گذاشته است. با این حال بیانیه جدیدی از مدیر هنری سابق «آیدوس مونترال» (Eidos Montréal)، «جاناتان ژاک-بللتت» (Jonathan Jacques-Belletête) نشان میدهد که این بازی میتوانست توسط استودیو غربی ساخته شود.
بللتت در صحبت با TrueAchievements درباره حقایق ساخت بازی فاینال فانتزی 15 اعلام کرد که تیم کانادایی پروژه بسیار جالبی برای این نسخه در ذهن داشتند؛ اما، اسکوئر انیکس در نهایت تصمیم گرفت این توسعه را به ژاپن بازگرداند. در ادامه توضیحات او در این باره را میخوانید:
استودیوی آیدوس مونترال بازی Deus Ex را با نسخه Deus Ex: Human Revolution بازگرداند که من مدیر هنری آن بودم. سپس من مدیر اجرایی هنری Mankind Divided شدم. سپس سعی کردیم Final Fantasy XV را توسعه دهیم. سپس آنها تصمیم گرفتند آن را به ژاپن برگردانند که به نظر من یک اشتباه بزرگ بود؛ اما، هنوز هم حقیقت این است که ایده ما واقعا عالی و بهتر بود.
به نظر میرسد این اطلاعات با گزارش منتشر شده توسط Super Bunnyhop (بیش از چهار سال پیش) در یوتیوب همخوانی دارد. به گفته وی، در آن زمان آیدوس مونترال توسط مدیران ژاپنی اسکوئر انیکس به عنوان اولین استودیوی غربی که پس از استقبال بینظیر از Final Fantasy XIII و عرضه فاجعهبار Final Fantasy XIV روی این فرانچایز کار میکند، در نظر گرفته شد.
داستان بازی
بنابراین، پروژه Project W(estern) متولد شد. با این که جزییات زیادی در این باره وجود ندارد؛ اما، ظاهرا قرار بوده این پروژه یک اپرای فضایی علمی-تخیلی با تصاویر منحصر به فرد بر اساس فراکتالها باشد. طرح داستان آن شامل یک مثلث عشقی بین شخصیت اصلی، یک اکتشافگر مرد، عشق گمشدهاش به نام «نوا» (Nova) و یک زن اغواگر مزدور بود که به دنبال نوا میگشت. متاسفانه، این پروژه که توسط آیدوس مونترال طراحی شده بود، متوقف شد.
با این که نتیجه نهایی این بازی رضایتبخش نبود؛ اما، در مجموع نقدهای مثبتی دریافت کرد و اخیرا توانست از مرز فروش ده میلیون دستگاه عبور کند. در همین حال، آیدوس مونترال به تازگی در کنار استودیوی «کریستال داینامیکس» (Crystal Dynamics) به «امبریسر» (Embracer Group) فروخته شده است و به احتمال زیاد عناوینی مانند: Legacy of Kain، Thief و Deus Ex را در آینده نزدیک ادامه خواهد داد.
بلتت به نوبه خود اکنون مدیر خلاقیت بازی اکشن ماجراجویی Hell is Us است که به کمک موتور بازی سازی «آنریل انجین 5» (Unreal Engine 5) طراحی شده و عرضه آن برای سال آینده برنامهریزی شده است.
شما درباره حقایق ساخت بازی فاینال فانتزی 15 چه نظری دارید؟ آیا فکر میکنید اگر پروژه آیدوس متوقف نمیشد، اکنون شاهد نسخه بهتری بودیم؟ نظراتتان را در این باره برای ما بنویسید.
حالا چرا قهر میکنی ..بیا شماره بعدی رو تو بساز……..جدای شوخی این داستانی که قرار بود بسازه با توضیح همین یه مقدارش معلوم بوده خیلی خوب میشده ….ولی چیزی هم که ساختن در نهایت هم خیلی خوب بود..