مدیرعامل سابق «پلی استیشن» (PlayStation) میگوید که ریمسترها و ریمیکهای اخیر شایسته نکوهش نیستند. این عناوین درآمد قابلتوجهی را به وجود میآورند و از طریق بودجههای سنگین ساخته نمیشوند. درآمدزایی از ریمسترها و ریمیکها توسعهدهندگان را به سمت ساخت بازیهای فرست – پارتی برای کنسول PS5 سوق میدهد.
کنسول PlayStation در این نسل میزبان طیف گستردهای از ریمسترها و ریمیکها بود. عناوین بزرگی مانند «آخرین بازمانده از ما» (The Last of Us)، «هورایزن» (Horizon) و «اسپایدرمن» (Spider-Man) تاکنون بازسازی شدهاند که با انتقاد برخی از بازیکنان نیز همراه بوده است.
جایگاه مهم ریمسترها و ریمیکها در توسعه بازیهای AAA
کنسول PS5 در این سالها انحصاریهای بسیار کمی را دریافت کرده است. «شوهی یوشیدا» (Shuhei Yoshida)، مدیرعامل سابق PlayStation گفته است که بالارفتن هزینه تولید بازیهای جدید، منجر شده تا استودیوها ساخت ریمیکها را در اولویت قرار دهند. او در مصاحبه با رسانه Kinda Funny Games اعلام کرد که نقدهای زیادی بابت تولید انبوه ریمسترها و ریمیکها از سوی کاربران شنیده است. «یوشیدا» پیرامون دیدگاه نادرست کاربران به سیاستهای اخیر سونی گفت:
برای بازیهای تکنفره بزرگ، آنها (طرفداران) باید از هرمن هالست در امر ریمسترسازی و ریمیکسازی حمایت کنند تا بتواند به سرمایهگذاری در این بازیهای جدید بزرگ ادامه دهد.
او اعتقاد دارد که پروژههای بازسازی بازیهای قدیمی منجر به درآمدزایی میشوند و این درآمدها در تولید بازیهای AAA نقش مؤثری ایفا میکنند. شایانذکر است که «شوهی یوشیدا» از استراتژی سونی مبنی بر توسعه بازیهای لایو سرویس مخالف است. درعینحال، این شرکت به دلیل عملکرد ضعیف بازی «کانکورد» (Concord)، فرایند توسعه چندین پروژه لایو سرویس خود را در سال 2025 کنسل کرد.
نظر شما درباره اظهارنظرهای «شوهی یوشیدا» درباره اهمیت جایگاه ریمسترها و ریمیکها چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید