سونی به تازگی درباره معامله خود گفته که خرید بانجی گامی بزرگ به سوی چند پلتفرمی شدن و متاورس است. در ادامه برای جزییات بیشتر همراه ما باشید.
- Square Enix همان خرید بزرگ سونی است که زمانی شایعه شده بود
- سونی “بانجی” توسعهدهنده سری بازی Destiny را به مبلغ 3.6 میلیارد دلار خرید
- واکنش نینتندو به خریدهای اخیر سونی و مایکروسافت: ما قصد رقابت نداریم
خرید بانجی گامی بزرگ به سوی چند پلتفرمی شدن
در طول جلسه سالانه استراتژی شرکت که در اوایل همین هفته برگزار شد، رییس و مدیر عامل سونی «کنیچیرو یوشیدا» (Kenichiro Yoshida) صحبتهای جالبی را ارائه داد. او در مورد این که چگونه معامله اعلام شده برای خرید «بانجی» (Bungie) میتواند گام بزرگی به سمت برنامههای چند پلتفرمی شدن باشد و این که چگونه «متاورس» (Metaverse) در ایدههای سونی برای آینده خود نقش دارد، توضیح داد.
یوشیدا بازی «فورتنایت» (Fortnite) را به عنوان یکی از نمونههای متاورس معرفی کرد و گفت که سونی در حال برنامهریزی برای یادگیری چیزهای زیادی از بانجی در بازیهای لایو سرویس است که قرار است بیش از ده پروژه آن تا مارس 2026 عرضه شود.
خرید استودیوی بانجی توسط سونی در حال حاضر توسط «کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده» (US Federal Trade Commission) در حال بررسی است که ممکن است نهایی شدن آن را اندکی به تاخیر بیندازد. با این حال، شرکت ژاپنی تخمین میزند که پروسه این خرید تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.
توضیحات یوشیدا درباره خرید استودیوی بانجی
در فضای بازی، تلاش ما روی بانجی متمرکز است که امسال با خرید آن موافقت شد. قدرت این استودیو در لایو سرویس است که انتظار زیادی از آن داریم. ما معتقدیم که این معامله یک کاتالیزور برای افزایش قابلیت بازیهای لایو سرویس ما خواهد بود. خرید بانجی همچنین یک گام بزرگ رو به جلو در چند پلتفرمی شدن است. به جای این که سازندگان به تنهایی یک بازی را تولید کنند، از بازخورد کاربران یاد میگیرند که به طور مداوم داستان را تکامل دهند و دنیای بازی بیپایانی را درک کنند.
با توجه به تکمیل معامله، مایل هستیم در مورد لایو سرویس از بانجی اطلاعات بیشتری کسب کنیم و همچنین قصد داریم تا سال مالی منتهی به پایان مارس 2026، بیش از 10 سرویس بازی زنده را از استودیوی پلی استیشن عرضه کنیم.
ارتباط بانجی با متاورس
قابلیتی که افراد را در فضای لایو سرویس به هم متصل میکند، از فناوری بازی متمرکز بر رندر CG در زمان واقعی (real-time CG rendering) ناشی میشود. در نتیجه ژانرهایی مانند بازی، فیلم و موسیقی در فضای شبکه تلاقی پیدا کردهاند و راههای لذت بردن از هر کدام در حال گسترش است.
فورتنایت از اپیک گیمز، یک نمونه متاورس است. این بازی به مکانی اجتماعی تبدیل شده که زمان و مکان در آن مشترک است و فقط برای بازی کردن نیست. در نتیجه بازیها به محلی برای حضور هنرمندان و افزایش ارزش مالکیت معنوی غیربازی تبدیل شدهاند. به این ترتیب متاورس در عین حال یک فضای اجتماعی و یک فضای لایو سرویس است که در آن بازی، موسیقی، فیلم و انیمه با هم تلاقی میکنند و گسترش مییابند.
آیا شما هم با این موضوع موافقید که خرید بانجی گامی بزرگ به سوی چندپلتفرمی شدن است؟ آینده سونی برای بازیهای لایو سرویس را چطور میبینید؟ نظراتتان را برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید