شاید بتوان ادعا کرد که تایید رسمی عدم انتشار نسخه ای جدید از سری Assassin’s Creed در پاییز امسال توسط شرکت Ubisoft ، بیش از آن که موجبات ناراحتی هواداران این مجموعه ی سالیانه را فراهم آورد موجب شادمانی اکثریت قریب به اتفاق آن ها شد. در واقع فرآیند انتشار سالانه ی سری Assassin’s Creed بیش از آن که به سود این مجموعه و هواداران آن تمام شود، در نهایت به زیان آن ها انجامید و عرضه شدن پی در پی نسخه های ریز و درشت از این مجموعه ی پر هوادار به شکل هر ساله، نسخه های اخیر از سری Assassin’s Creed را به آثاری تکراری و نسبتاً بی خاصیت در دنیای بازی های کامپیوتری تبدیل ساخت. به همین سبب سران یوبی سافت بالاخره در فرآیند انتشار سالانه ی نسخه های جدید از سری Assassin’s Creed تجدید نظر کرده و در پاییز امسال بازی Watch Dogs 2 را جانشین نسخه ی بعدی از مجموعه ی Assassin’s Creed ساختند. اثری که به نظر می رسد با تحولات فراوانی در بخش های مختلف خود نسبت به بازی Watch Dogs همراه خواهد بود.
پیش از برگزاری نمایشگاه E3 امسال و در حین برگزاری این نمایشگاه، به موجب نمایش های مختلفی که از بازی Watch Dogs 2 توسط Ubisoft ارائه گردید، چشم انتظاران این بازی با بخش هایی از تحولات این نسخه نسبت به نسخه ی قبل آشنا شدند. بی شک مهم ترین تغییری که علاقه مندان به بازی Watch Dogs 2 در این نسخه از بازی نسبت به بازی Watch Dogs با آن روبرو هستند تغییر قهرمان اصلی داستان این بازی است. از جمله ایراد های مهمی که به بازی Watch Dogs وارد بود، سوای داستان کم رمق این اثر و روایت کم رمق تر آن، وجود شخصیت های نچسبی بود که در داستان بازیWatch Dogs جولان می دادند و قهرمان داستان یعنی ایدن پیرس هم گل سر سبد آن ها به شمار می رفت. با این حال به نظر می رسد که در بازی Watch Dogs 2 شاهد بهبود یافتن برخی از این نقاط ضعف خواهیم بود. در واقع به منظور فاصله گرفتن هر چه بیشتر از محیط و رویداد های بازی گذشته، داستان بازی Watch Dogs 2 اکنون به جای شیکاگو در سان فرانسیسکو رخ خواهد داد و جای ایدن پیرس را در این نسخه از بازی فردی به نام مارکوس هالُوِی گرفته است. هکر جوانی که حداقل از لحاظ جثه و شکل ظاهری بسیار بیشتر از ایدن پیرس به یک خوره ی تکنولوژی شباهت دارد و بیش از آن که به یک بوکسور قلچماق شبیه باشد، به بچه درس خوان های لاغر اندام نِرد می ماند. از سوی دیگر سیاه پوست بودن مارکوس موجب شده تا سازندگان بازی Watch Dogs 2 بتوانند به شکل ویژه ای به موضوع نژاد پرستی در داستان این بازی بپردازند و به گونه ای غیر مستقیم رخداد های جنجال بر انگیز یکی دو سال اخیر امریکا و موضوع بد رفتاری پلیس با جوانان سیاه پوست این کشور را به عنوان دستمایه ای برای جلا بخشیدن به روایت داستان این اثر قرار دهند (در واقع مارکوس هم همانند بسیاری از هم نوعان خود به دلیل جرمی که هرگز مرتکب آن نشده مورد بازخواست پلیس قرار می گیرد و همین موضوع دلیلی می شود برای پیوستن او به گروه هکر های زیر زمینی DedSec و مبارزه با وضع نابه سامان موجود).
اگر چه داستان بازی Watch Dogs 2 حداقل به لحاظ شخصیت پردازی این قابلیت را دارد تا بهتر از بازی Watch Dogs ظاهر شود، اما به نظر می رسد که برای پیشروی در طول گیم پلی این بازی هیچ نیازی به انجام مراحل داستانی آن نخواهد بود. در واقع بنا به تایید سازندگان بازی Watch Dogs 2 نحوه ی پیشرفت بازیباز در گیم پلی این بازی هیچ ارتباطی به داستان این اثر نخواهد داشت و تجربه کنندگان بازی Watch Dogs 2 می توانند حتی بدون این که توجه خاصی به داستان این بازی داشته باشند به پیشروی در طول مراحل این اثر ادامه دهند. در واقع نوع طراحی گیم پلی بازی Watch Dogs 2 به گونه ای است که بازیبازان می توانند با گردش آزاد در طول محیط و انجام مراحل جانبی این بازی توانایی های خود را ارتقا دهند و هیچ نیازی به پیشروی در طول داستان این اثر احساس نکنند. از سوی دیگر برخلاف بازی Watch Dogs ، اکنون کل نقشه ی بازی Watch Dogs 2 (که چیزی نزدیک به دو برابر محیط کلی بازی Watch Dogs خواهد بود) از همان ابتدا در اختیار بازیباز قرار خواهد داشت و به منظور دریافت مراحل جانبی در این بازی، هیچ نیازی به آزاد سازی برج های قفل شده ی موجود در محیط این اثر نخواهد بود (در واقع بر خلاف نسخه ی پیشین بازی Watch Dogs هیچ محیط قفل شده ای در بازی Watch Dogs 2 وجود نخواهد داشت). در مجموع شاید بتوان این موضوع را یکی از ویژگی های مثبت بازی Watch Dogs 2 قلمداد کرد. چرا که به موجب موفقیت قابلیت آزاد سازی برج های قفل شده در گیم پلی بازی های چند سال اخیر (به منظور آزاد سازی ماموریت های جدید و گسترده تر شدن محیط بازی)، که به نوعی برای نخستین بار توسط شرکت یوبی سافت در سری Assassin’s Creed باب شد، شاهد افراط در استفاده از این ویژگی در گیم پلی بازی های جدید توسط شرکت های مختلف بازی سازی و در راس آن ها خود یوبی سافت بودیم. با این حال خوشبختانه ویژگی مذکور در بازی Watch Dogs 2 وجود نخواهد داشت و علاقه مندان به این بازی ناچار به انجام آن دسته از فعالیت های تکراری که در گیم پلی بازی های دیگر بار ها به انجام آن ها پرداخته اند نخواهند بود. گذشته از این موضوع اکنون تجربه کنندگان بازی Watch Dogs 2 علاوه بر این که می توانند کل گیم پلی این بازی را به شکل تک نفره دنبال نمایند از امکان تجربه ی بسیاری از مراحل و ماموریت های این اثر به شکل همکاری تیمی نیز برخوردار خواهند بود و در کنار تجربه ی این بازی به شکل یک بازی کاملاً تک نفره، این قابلیت را خواهند داشت تا بازی Watch Dogs 2 را به شکل اثری کاملاً آنلاین با گیم پلی یک پارچه و بدون محدودیت تجربه نمایند.
در این میان یکی از ویژگی های مهمی که موجب شده تا گیم پلی بازی Watch Dogs 2 چندان به داستان این اثر وابسته نباشد، لزوم برخورداری از دنبال کنندگان بیشتر به منظور پیشرفت در مراحل این بازی خواهد بود. به عبارت بهتر قهرمان داستان بازی Watch Dogs 2 یعنی مارکوس کار خود با گروه هکر های زیر زمینی DecSec را به عنوان یک هکر نه چندان شناخته شده آغاز می کند که دنبال کنندگان بسیار اندکی در فضای مجازی دارد. با این حال او به موجب گشت زنی در محیط این بازی و انجام فعالیت های گوناگون این امکان را خواهد داشت تا بر تعداد دنبال کنندگان خود در فضای مجازی بیافزاید و با دریافت شهرت و اعتبار بیشتر به همان نسبت از توانایی های گسترده تری برخوردار گردد. موضوعی که از لزوم پیگیری داستان بازی Watch Dogs 2 توسط بازیباز کاسته و بر کنجکاوی او در امر گشت و گذار در محیط این بازی و یافتن ماموریت های مختلف و انجام دادن آن ها (چه به شکل چند نفره و چه در حالت گروهی) می افزاید. به هر حال باید دید که عدم وجود ارتباط تنگاتنگ میان فرآیند پیشرفت بازیباز در گیم پلی بازی Watch Dogs 2 با میزان پیشروی او در طول داستان این بازی، در نهایت چه سرنوشتی را برای بازی Watch Dogs 2 رقم خواهد زد و چه عاقبتی را برای این بازی به همراه خواهد داشت. موضوعی که باید به منظور آگاهی یافتن از آن تا تاریخ 15 نوامبر سال جاری میلادی (تاریخی که در آن بازی Watch Dogs 2 بر روی سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد) به انتظار نشست.
Gtav از رده خارج میشه اگه این بازی بیاد:smiley1:smiley1
به نظر من راکستار هیچ وقت نمی تونه همچین بازی رو بزنه
فقط بلد خشنش کنه
اینو هر جور به خوای می تونی بری حتی بدون کشتن کسی:smiley1:smiley1:smiley1
اینو نمیدونستم.
عالیه، امیدوارم موفق بشه چون واقعا حقشه:-bd
چه ربطی داره!! آخرش سه تا پایان مختلف داره، حتی مایکل میتونه بقیه رو بکشه
تو gta v اخرش فرانکلین که سیاهپوسته دو شخصیت سفید پوست دیگه رو میکشه یعنی میخوان بگن سیاهپوستها ادم کش هستن.
خیلی عالیه که برای هر سه پلتفرم منتشر میشه.با توجه به توضیحات شما و تریلری که از بازی دیدم این بازی باید یه شاهکار باشه مخصوصا اینکه توسط تیم قدرتمند یوبی سافت ساخته شده.
مجموعه اساسین دیگه خیلی داشت خسته کننده میشد من به شخصه از گیم پلی این سبک بازی متنفرم.و علاقه خاصی ب بازی هایی که بر اساس دنیای مدرن امروزی و تکنولوژی باشه رو خیلی دوست دارم.
ما همون نسل سوختگانیم که در انتظار پیر شدیم
(HALF LIFE):emoji6
ادم رو یاد بالی تو ps2 میندازه