پس از آنکه AMD در VRLA برای اولین بار با شیطنت یک کارت گرافیک قدرتمند Dual Fiji را معرفی کرد،اطلاعات چندانی از آن در دست نبود.نزدیک به 3 هفته بعد AMD جزئیات بیشتری از این کارت گرافیک را اعلام کرد که برای مشاهده آنها می توانید به این لینک مراجعه نمایید.تمامی شواهد حاکی از ورود یک غول پردازشی بود.AMD زمان عرضه این محصول را به طور دقیق اعلام نکرد اما پیش بینی ها نمایشگاه CEBIT آلمان را به عنوان دروازه دوال فیجی پیشبینی کرده اند.
این اخبار ادامه داشت تا اینکه ارائه مشخصات از AMD پرده جدیدی از این نمایش نامه را رقم زد.اسکات در یک شب زیبا و قبل از خواب،یک سر به توییتر خود زده و نام CEBIT را لو داد!از تکرار مجدد مشخصات Dual Fiji می پرهیزیم چرا که در لینک مورد نظر به طور کامل به آن پرداخته ایم.
9؟8؟7؟
از همان اول که AMD در VRLA در کنار Falcon Northwest بود و با هم شام خوردند!کامل مشخص بود که یک هدف مهم در پشت آن نهفته است.AMD قصد داشت تا اشاره کوچک،شیطنت آمیز و در عین حال تحدید کننده ایی به یک کارت گرافیک دو هسته ایی داشته باشد که در کنار حافظه HBM قادر است که هر بازی را به آسانی به زانو در آورد.اولین نشانه های این محصول در کیس Falcon Northwest دیده شد.برو بچه های Falcon Northwest نیز در توییترهای خود تصاویری مبهم از این شیطان کوچک را منتشر ساختند.
ساعاتی پیش AMD و به Falcon Northwest به طور رسمی یک خبر عجیب را ارائه کردند که البته چندان هم دور از انتظار نبود!این دو کمپانی موفق به تولید یک کیس آماده به مانند یک کنسول و در ابعاد آن شده اند که 9 برابر قدرتمند تر از XBOX ONE و 7 برابر قدرتمند تر از PS4 است!این سیستم مجهز یا به عبارت بهتر “مسلح” به یک کارت گرافیک Dual Fiji یا همان کارت گرافیک افسانه ایی AMD خواهد بود و همچنین کیس های Falcon Northwest برای اولین بار پذیرای یک کارت گرفیک با این توان پردازشی هستند.FALCON نیز ضمن تائید این اخبار،تصاویری از یک کیس قرمز رنگ که به طور حتم هدف اش ایجاد تمایز بوده است را منتشر ساخت.
اینبار هیچ چیز شایعه نیست خیالتان راحت!
میانگین توان 8 برابر سریعتر از کنسول های نسل هشتم،می تواند مقداری حاشیه ساز باشد چرا که AMD خود تامین کننده سخت افزارهای پردزاشی این کنسول ها است.
سخنرانی روی تیلور:آخرین بار که ما در VRLA بودیم،به شما وعده دادیم که قوی ترین کامپیوتر کوچک جهان را تولید خواهیم کرد.ما به شما قول استفاده از یک کارت گرافیک استثنائی را دادیم.حال این یک شاهکار مهندسی فوق قدرتمند است که در اختیار کاربران و توسعه دهندگام قرار خواهد گرفت.
این کارت گرافیک توان پردازش 12 ترافلاپ را داراست که بر همین مبنی با فاصله بسیاری از کنسول ها و کامپیوترهای موجود خواهد ایستاد.کارت گرافیک AMD Radeon R9 FURY X2 نام دقیق و کامل کارت گرافیک مورد استفاده در فالکون قرمز رنگی است که مشخصات دیگر آن هنوز به طور دقیق اعلام نشده است.
کنسول خونین!
بدین ترتیب AMD یک کنسول بازی را با مشارکت FALCON روانه بازاز خواهد کرد و این اتفاقی بود که AMD مدت ها در پی آن بود.این برند علاقه خاصی به مشارکت عمده در تولید سیستم های بازی اسمبل شده دارد و تجربه بسیار مناسبی نیز در این زمینه دارد.این کنسول بازی می تواند با کنسول های نسل هشتم به رقابت بپردازد که البته قیمت نهایی آن نیز بسیار مهم و مورد توجه خواهد بود.از سوی دیگر بسیاری از گیمرها که علاقه چندانی به اسمبل سیسم نداشته و یا تخصصی در آن ندارند نیز می توانند این محصول را به عنوان یک کنسول قدرتمند مورد استفاده قرار دهند.در صورت اعلام هر گونه اخبار جدید در این زمینه،تنها ساعاتی بعد شما را مطلع خواهیم کرد!
خب قبل از اعلام قیمتش باید یه جای امن سنگر بگیریم بعد قیمت رو اعلام کنن
فکر کنم باید این کتابو به چاپ برسونید. :smiley1:smiley1:smiley1:smiley1:-bd
واقعا حیرت آوره……:emoji9
خیلی قدرتمند به نظر میرسه
چرا بحثو میپیچونی
این همه دلیل اورد تو هنو به اسم گیر میدی
اخه اگه amd خوب بود میگفتیم خوبه
اره اگه رو کاغذ حساب کنی خداس ولی تو واقعیت زندگی میکنیم نه روبا
ای ام دی واقع نشان داده کارت هاش برای کنسول بهینه تر از انودیاست و نسل قبلی کنسول ها ار ای ام در راضی بودند در کارت های دکستاپ هم میتونه بهترین باشه باید خودی نشان بده
کلا کارتی مثل furyx2 واقعا باید غولی باشه براخودش نمی دونم مشکل کجاست تمی تونه 100درصد توتنش خودشو نشون بده امدوارم واقعا ایندفعه فرق بکنه اگر شرکتی بود که ار پسش بر نمیومد ادم انتظاری نداشت ولی ای ام دی می تونه واقعا امیدوارم رقیب سر سختی بشه:x
عاقا میشه شما خ.ف.ه شی Masoud-R و دست از تعصب بی جا از انویدیا برداری شرکت انویدیا یه شرکت ترسو و حقیر که از موقعیت های که AMD می سازه بهره می بره نمونه اش تکنولوژی Hair Work هست که اولین باز AMD اونو در بازی تومب رایدر استفاده کرد و تازه انویدیا یادش اومد که ای وای ما که اینو نداریم در کل من هیچ خلاقیتی توش شرکتش نمی بینم فقط داره از آب گل آلود ماهی می گیره از شرکت AMD طرفداری نمی کنم بلاخره هر شرکتی سیاست های دراه ولی طرفداری بی جا و احمقانه منو رنجیده خاطر می کنه و مجبور از حقایق پرده برداری کنم نوع گفتار شما باعث عصبانیت من میشه پس لطفا این نوع رویه رو عوض کنید.
با سلام
راستشو بخواين نااميد شده بودم که جواب بدين خب به هرحال حالا که جواب دادين منم بر اين ميشم که جوابتون رو بدم
ميرسيم به بحث اول شما ميگيد :ما شاالله مثل ليدر تيم ها ي حرف ميزنيد 20000 هزارتا حاشيه داره و نميدوني کدمو جمع کنيد
ابتدا ما ها در راستاي افزايش اطلاعات به يه همچين سايت هايي سر ميزنيم و کامنت ميزاريم تا اينکه اطلاعاتمون رو زياد کنيم و اگه احيانا اشتباهي داريم تصحيح بشه هر کدوم از ما شخصيتي قابل احترام واسه خودمون داريم و بايد به هم احترام بزاريم ما ها ميتونيم دوست هاي خوبي براي هم باشيم ولي اين نوع صحبت کردن از شما که الان ميتونيد استاد دانشگاه باشين بعيده و اميدوارم ديگه شاهد اين نوع لفاظي ها نباشيم
در ادامه ميگيد : بحث Fury X – همه ما ميدونيم با واتر بيش از 65 درجه دما داره اگه واتر نبود با چي ميخواست خنکش کنه؟ آيا AMD/ATI واتر رو براي زيباي گذاشته؟ اگه HBM و اين معماري گرما نداره چرا ميزاره و قيمت کالاش بالا بمونه؟ منطقي نيست فقط ي خواهش دارم FuryX رو توي دما با کارت هاي واتر دار مقايسه نکنيد چون شرايط يکي نيست و Fury x پٌز خنکتر بودن داره چون HBM وفاز رم ها کم مصرف تر هستن ي جمله VRAM بهتري نسبت به GDDR5 داره
نميدونم شما کامنت منو خوندين و الان جواب دادين يا نه؟
بازم ميگم اگر معماري حافظه هاي HBM مشکل حرارتی داشت مدل Air Cooled Fury و Fury Nano که فقط یه فن 8 یا 12 سانتی داره به مشکل برمیخوردند
و چرا اینکه فقط از واتر کولر استفاده شده واسه اینه که بتونه فرکانس کاری خودشو بالا نگه داره (بعد بیشتر توضیح میدم ) و اینکه میگید نباید با بقیه کارت هایی که کولر مایع دارن مقایسه شه چون شرایط یکسان نیست رو ،متوجه نشدم شما میخواید توان حرارتی چند کارت رو بررسی کنید که تکنولوژی های استفاده شده توی اونها چه مقدار تاثیر داشتند پس اتفاقا باید بررسی شه
اینم یه سری تصویر در رابطه با میزان حرارت کارت ها
http://s7.picofile.com/file/8240686650/tempreture.jpg
(راستشو بخواین این اولین سایتی که من توش کامنت میزارم و بلد نیستم چطور به کامنتم عکس اضافه کنم)
که میبینیم علاوه بر fury xکارت fury nano هم با اون فن کوچیکش حرارت کمی تولید میکنه
در بحث دوم میگید :میشه توضیح بدین R9 Nano با Fury X چه فرقی داره روی برگه لامصب یکی هستن حتی توان عملیاتی!!!!!!!!!!! مگه داریم؟!!!!! پس نفرماید خنک تر هستش که اونم کم گرما نداره توصیه میکنم تست هاشو ببیند – بنده هم کاربر تازه وارد نیستم حرفی پیش بیاد نتونم جواب بدم پس اصولی و منطقی حرف بزنیم
باید بگم مشخصاتی که برای users ارائه میشه چیزی حدود 10درصد مشخصه های یه کارت هست که حالا کاری با اونا ندارم
بزرگترین فرقی که Fury nano با Fury X داره میزان TDP هست
Fury nano=175ٌ و Fury X= 275ٌ که کفه به نفع Fury X هست که تقریبا هر جایی دیدم این میزان رو با توان مصرفی اشتباه میگیرن
خیلی از کارت گرافیک هایی که به عنوان یجورایی کم مصرف بودن تولید شدن از جمله همین Fury nano
به دلیل پایین بودن توان حرارتی تقریبا هیچ وقت در حداکثر فرکانس کاری کار نمیکنن و با افزایش دما فرکانس رو پایین میارن و این یکی از دلایلیه که Fury X قدرت پردازشی بیشتری نسبت به nano ارائه میده و یکی دیگه از دلایلی که از واتر کولینگ استفاده میکنه( باز هم میگم میتونه از ایرکولینگ هم استفاده کنه مثل Fury)
در بحث سوم میگید : – AMD نه AMD/ATI چون این شرکت زیر شاخص نه شاخه اصلی – همه ی ما میدونیم آئودی زیر شاخه فولوکس واگنه اما هیچ کس نمیگه فولوکس واگن
هنوز نفهمیدیم منظورتون چیه
اولا اگه بخواین بگین زیر شاخه اون ATI هست که باید زیر شاخه باشه نه AMD
دوما اسم گذاری یه برند بعد از تلفیق یا خریداری شدن بسته به نوع قراردادها داره ده ها مثال وجود داره مثلا مایکروسافت برند نوکیا رو خریداری کرد و حق استفاده از پتنت ها رو تا سال 2016 (اگه اشتباه نکنم) به مایکروسافت داد و اسم نوکیا از بین رفت اونم فقط تا همین سال که الان میبینیم زمزمه هایی برای ورود دوباره نوکیا به بازار هست
یا شرکت blizzard که از نظر داشتن parent زیر شاخه activison هست ولی در هیچکدوم از بازی های تولید شده توسط blizzard اسمی از activison نمیاد
پس بسته به نوع قراردادهایی که شرکت ها با هم میبندند اسم ها هم تعیین میشه که دررابطه باamd چون مالکیت تمام و کمال ATI رو از آن خود کرد تمام محصولات با برند amd وارد بازار میشن نه AMD/ATI
در بحث چهارم میگید :خدا وکیلی زشته بحث Floating Poing 64bit رو پیش کشیدن هر کاربری ندونه کسی رشته داره میدونه این حرف مردوده و واقعا زشت بحث جلو کشیدن حیف مکانش نیست وگرنه 4 صفحه دربارش توضیح میدادم چیه که همه بدونن کاربردش چیه – هر دلیلی می آوردی قبل میکردم الا این دلیل خنده دار
اینکه کجای این دلیل به زعم شما خنده داره رو نمیدونم (استفاده از این کلمات در مباحث علمی صورت خوشی نداره) و من منتظرم که اون 4 صفحه توضیح رو بدین تا روشن شم
در ادامه میگید :دوست عزیز توی معماری AMD/ATI متاسفانه به این قدرت نرسیدن که Gate های هم گرا و موازی درست طراحی کنن بخاطر همین Gate ها موازی کار میکنن بخاطر همین همش روی Cache مانور میده حتی توی طراحی CPU هم همینطور و در پایان Gate حسابگر جواب آخر رو به خروجی میده که این پروسه بسیار زمان بره مصرف رو بالا میبره و خیلی از طراحی معماری ها چون ما Map نداریم نمیدونیم به طور دقیق چطور طراحی شده و کار میکنه ما فقط ی دیاگرام نهایی میبینم
این موضوعی که شما دربارش بحث میکنید باید واکاوی بشه تا صحت و سقمش مشخص شه.
و رابطشون نسبت به ACE System و HSA System چیه و ایا در صورت نبود ، با وجود همچین سیستم هایی نیاز به اون هست
در بحث پنجم میگید : AMD/ATI کجا خلاق بوده؟ سال 2003 شرکت NVIDIA تکنولوژِی SLI معرفی کردن دقیقا 2 سال بعدش AMD/ATI کپیشو زد حتی لامصب کپی درگاه و کابل SLI هم رو کپی کرد
Free Sync یک دزدی آشکاره از G Sync بود – خیلی بی وجدانی بگم Free Sync خوبه همه میدونن Free Sync ارزونه بخاطر همین شرکت ها دنبالش رفتن کاشت تست هاشون رو ببیند که مطمئنم دیدین اما بازم طرف داری از Free Sync میکنید
من نمیدونم توی کامنتم کجا به خلاق یا غیر خلاق بودن شرکتی اشاره کردم در هر صورت شما از دو تکنولوژی اسم بردین برای اینکه بگین که مثلا Nvidia خلاقه ولی از چند ده تکنولوژی دیگه که AMD ساخته اسمی نمیبرین که به هر حال این موضوع بحث من نیست و شما اینو پیش کشیدن که منو به یه چیز میرسونه که شما طبق ادبیات خودتون متعصبین نه منی که بارها گفتم طرفدار برند خاصی نیستم
و درباره قضیه Free Sync و G Sync بله تست ها رو دیدم و بسته بو نوع بازی از لحاظ پشتیبانی انویدیا یا ای ام دی متفاوته ولی در کل تفاوت چندانی با هم ندارند
http://s6.picofile.com/file/8240694892/AMD_FreeSync.jpg
http://s6.picofile.com/file/8240694900/Nvidia_G_sync.jpg
در بحث ششم میگید :
تصویر اسمبل Fury X رو دیدن؟ باید کیست حتما جای واتر و عمق واتر داشته باشه اگه من CPUم واتر داشت چکار کنم؟ کیسم خفه نمشه؟ آره توی جیب جا میشه GLX
اینکه میگید کیسم خفه نمیشه به علت وجود دو قطعه همراه با کولر مایع؟ یه اشتباه عجیبه اونم از طرف شما .
یکی از دلایلی که کولر های مایع طراحی شدن به این علت بود که حرارت رو بطور مستقیم از کیس خارج کنن و دیگه دخلی به گردش هوای درون کیس نداره و نیاز به نصب Air Flow نیست و نیاز نیست کیس هایی با فن های زیاد که به تبع اون نویز رو هم بالا میبرن تهیه کنین
پس شما مطمئن باشد که کیستون خفه نمیشه
در بحث هفتم میگید :
این دیگه از اون حرف هاس – کد گذار و کدگشای نیاز به چی داره؟ غیر اینکه دستور عمل و پهنای باند رم و ارتباط؟ خدا وکیلی از شما بعیده – بعد چقدر تفاوت داشتن HBM کرار فقط 5 ثانیه؟
توی مابقی تست ها هم همین طور اختلاف کمه ما بحثمون چرا HBM غول آسا از دید AMD/ATI و طرفدارانش چرا نمیتونه از پس GDDR5 بیاد پس اون همه نمودار 1755% + افزایش چی شد؟ چرا مدیر خانمتون دیگه کلاس نمیزاره؟
باید بگم Encoding و Decoding نیاز به دستور عمل داره و پهنای باند رم و ارتباط مربوط به سرعت Encoding و Decoding هست نه خود این ها
بعد ادامه میدید که فقط 5 ثانیه تفاوت داشتند
بله فقط 5 ثانیه ولی شما اینو در نظر نگرفتید که این ثانیه ما به ازا داره و هرچه تایم یه ویدیو بیشتر باشه این اختلاف به صورت تصاعدی رشد میکنه چه بسا برای رندر یه فایل 1 ساعته اختلاف به 5تا 10 دقیقه هم برسه اونم فقط در Encoding و Decoding اگه قرار به رندر های سنگین تری باشه باز نمود بیشتری پیدا میکنه
بعد مشکل فقط اینجا نیست وقتی یه کارتی با قیمت حدود یه میلیون(R9 285) از یه کارتی که قیمتی حدود 3 برابر اون داره(980ti) توی Encoding و Decoding بهتر عمل کنه اونم با معماری مشابه titan X که در رندر قدرتمنده به نظر شما مایه ی خرسندیه؟
و در مابقی تست ها هم اختلاف کمه ولی اینو بدونید که تمامی تست هایی که شما در کامنتتون گذاشتید مبتنی بر open cl بودن و تا جایی که من دیدم توی بقیه API ها هم وضعیت به همین صورته
بعد هم یادم نمیاد گفته باشم HBM غوله و این حرفیه که شما میخواید توی دهن من بذارید
من فقط میگم این شکست بزرگی که همه جا گفتید نیست و فقط یه جور پلی از نسلی به نسل دیگست
جالبه اول همین پرارگراف ازعان دارید که Fury X با اختلاف کمی جلوتره و در بیشتر تست ها هم همینطور بوده بعد میگید چرا نتونسه از پس GDDR 5 بر بیاد 😐
در بحث هشتم میگید : آیا مهندس دارن؟ آزمایشگاه دارن؟قبل طراحی ویفر اصلی یک خروجی تست نمیزنن بدونن چه گندی بالا آوردن؟ وقی ویفر طراحی میکنن نمیدونن این SDK چی داخلشه که نمیتونن زبان اسمبلی درست براش بنویسن؟ ایراد از کجاس از ویفره و طراحیه یا برنامه نویس
اینو قبلا هم گفتم که AMD از مشکلات برنامه نویسی در بعضی جاها مثل درایور رنج میبرد که اخیرا خیلی بهتر شده
اما در رابطه با داشتن مهندس و ازمایشگاه و گرفتن تست فکر نکنم نیاز باشه چیزی بگم چون مطمئنم جوابشو میدونید
در بحث نهم میگید : خدا وکیلی از شانتاژه رسانه ی ما فرکانس هسته و معماری رو بالا میبریم که به پهنای باند و قدرت عملیاتی بیشتر دست بیابیم مثلا GDDR5 توی حداکثر یعنی 7000 تونست به 336GB برسه اما HBM عزیز با 500 به 512GB رسید اما مثل GDDR4 دار فانی رو با اینکه نیومد ودا گفت….. بای بای قبری کنار قبر GDDR4 براش کنیدم
باید بگم هر تکنولوژی جدیدی که میاد ابتدا به ساکن مشکلاتی رو حل میکنه ولی بی نقص هم نیست
و با ورژن های بعد این نواقص رو هم جبران میکنه مثل نسخه پنجم همین حافظه های GDDR و خیلی تگنولوژی های دیگه و این مسئله بدیهیه
اگه شما فقط مسئله فرکانس رو مطرح میکنید من چند مشکل دیگه هم به HBM میگیرم مثلا پشتیبانی نکردن از VRAM بالای 4GB و … که در نسخه دوم حل شدن
و اینکه میگید دار فانی رو نیومده وداع گفت از همون حرف هایی که باید بیشتر روش فکر کنید
در بحث دهم میگید: اورکلاک جناب مهندس یعنی انعطاف پذیر معماری وگرنه بنده هم میدونم برای پرفرمنس نیست و داده بخاطر بی ثباتی پردازشگر خراب میشن
خب وقتی اینو میدونین پس چه لزومی داره استفاده ابزاری ازش بکنید و بگید Fury X چرا قدرت OC پایینی داره و بگید چرا اینقدر توان مصرفیش موقع OC بالا میره؟
جواب پاراگراف اخرتون رو همون اول دادم (به علت اینکه یه مسئله رو چند بار تکرار کردید)
و در اخر دوباره از شما سوال هایی رو که پرسیدم و جواب ندادید رو دوباره میپرسم( به دلیل اینکه الان اخره شبه و خستگی غلبه کرده مجبورم فقط copy-past کنم)
در کامنت قبلتون یه سری صحبت هایی کردینکه باعث شد سوال هایی واسم به وجود بیاد مثلا
از دیدن شبه کد های Mante صحبت کردین
و ازمشکلات AMD گفتین:
1.عدم داشتن طراح معمار ویفر و معماری هسته مناسب
2.عدم وجود تیم تخصصی و یکپارچه کدنویس و زبان اسمبلی و میان افزار نویس مثل درایور
3.عدم تیم متخصص فنی سخت فزاری کارکشته
میشه بگین بعد از بسته شدن SDK منتل چطور در اختیار شما قرار گرفته (اگه میشه اینو به من برسونین) چون خیلی کنجکاو شدم
و گزینه 1 و 2 رو اگه میشه باز کنین و برمبنای Block Diagram و خیلی چیزای دیگه منو و بقیه بچه هایی که این مطلب رو میبینن قانع کنین
و باز هم میگم منتظر اون 4 صفحه مطلب درباره کارکرد Floating Point 64 bit هستم
با تشکر و امید اینکه کمکی کرده باشه
اینقدر amd ضعیف عمل کرد این چند وقت یه خبر خوب میشنویم ازش کلی مایه خوشحالی ما میشه:-bd