بازی Star Wars Battlefront در پاییز گذشته به بازار عرضه شد و همان گونه که در نقد خود از این بازی به آن اشاره کرده بودیم این بازی اثری است که شاید بتواند تنها برای مدت کوتاهی بازیبازان علاقمند به عناوین آنلاین را به سوی خود جلب نماید و در کل می توان گفت که نه خلاقیت قابل توجهی در ساخت این بازی به کار رفته است و نه تکنیک خارق العاده ای را در بخش فنی یا گیم پلی این اثر می توان به نظاره نشست. حال سران شرکت EA پس از عبور جانور زحمتکش بارکش خود از روی پل و تثبیت فروش بازی Star Wars Battlefront (به کم یا زیاد آن هیچ کاری نداریم) دلایلی را برای چرایی موجودیت مخلوق ناقص الخلقه ی خود بر شمرده اند که با توجیهات پیشین آن ها در این زمینه تناقضی اساسی دارد.
یکی از نقاط ضعف بازی Star Wars Battlefront (که در نقد خود از این بازی نیز به آن اشاره کردیم) عدم بهره گیری این بازی از کمپین داستانی بود. هر چند که سازندگان بازی Star Wars Battlefront برای خالی نبودن عریضه و به منظور رفع تکلیف مراحل بی ربط و تکه پاره شده ای را در دل این بازی گنجانده بودند که علاوه بر حالت تک نفره به شکل دو نفره و در قالب تقسیم صفحه نمایش نیز قابل بازی بودند. مراحل مختصری که اگر چه از لحاظ داستان ربط چندانی به هم نداشتند، اما با تمام وجود خود فریاد می زدند که در صورت بهره بردن بازی Star Wars Battlefront از کمپین داستانی، این اثر می توانست از لحاظ کیفیت بسیار بهتر از آن چیزی باشد که اکنون هست. حال پس از گذشت چیزی نزدیک به شش ماه از عرضه شدن بازی Star Wars Battlefront به بازار و فروکش کردن تب و تاب این اثر (و در کل تب و تاب فرنچایز جنگ ستارگان که امسال نماینده ای هم بر روی پرده ی نقره ای داشت) و مهم تر از همه تثبیت فروش این بازی و عدم تغییر قابل توجه آن در ماه های پیش رو، عضو ارشد شرکت EA یعنی آقای پاتریک سادرلاند دلیل اصلی بهره نبردن بازی Star Wars Battlefront از کمپین داستانی کامل و سر هم بندی بودن مراحل تک نفره ی این اثر را تصمیم شرکت EA مبنی بر عرضه ی هم زمان بازی Star Wars Battlefront با جدید ترین نسخه از سری فیلم های جنگ ستارگان عنوان کرده است. در واقع سران EA در پاییز گذشته تصمیم گرفتند که از سر و ته بازی Star Wars Battlefront بزنند و این بازی را به شکل موجودی ناقص الخلقه در اختیار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری قرار دهند تا به موجب این اقدام آن ها بازی Star Wars Battlefront بتواند در حول و حوش اکران فیلم سینمایی The Force Awakens بر روی پرده ی نقره ای به بازار عرضه گردد و به میزان کافی از هیاهوی تبلیغاتی نسخه ی جدید از سری فیلم های جنگ ستارگان برای فروش هر چه بیشتر خود بهره بگیرد.
جالب این جاست که پیش از انتشار بازی Star Wars Battlefront سران EA دلیل کاملاً متفاوتی را برای عدم بهره گیری این بازی از کمپین داستانی مفصل و کامل اعلام کرده بودند. به بیان بهتر دلیلی که در آن زمان از سوی اعضای ارشد شرکت EA در این زمینه مطرح می شد این بود که به دلیل عدم استقبال بازیبازان از بخش کمپین داستانی بازی های کامپیوتری و علاقه ی وافر آن ها به بخش چند نفره و آنلاین، آن ها تصمیم گرفته اند که بازی Star Wars Battlefront را بدون بهره گیری از کمپین داستانی و با تمرکز بر بخش گروهی و آنلاین به بازار عرضه کنند. توجیه غیر واقعی و نه چندان قابل قبولی که بیش از هر چیز موجبات تمسخر شرکت EA را در نزد بازی دوستان و آن دسته از بازیبازانی فراهم آورد که بهترین تجربیات تمام عمرشان را بازی هایی تشکیل داده است که از بخش داستانی مفصل و غنی در ساختار خود بهره می برند. حال پس از این رویداد ها آقای سادرلاند با 180 درجه چرخش نسبت به مواضع پیشین شرکت EA به تصریح این موضوع پرداخته است که وجود کمپین داستانی در مجموعه بازی های Star Wars بسیار مورد توجه علاقه مندان به این مجموعه قرار دارد و از همین رو نسخه ی بعدی از مجموعه ی بتل فرانت یعنی بازی Star Wars Battlefront 2 از کمپین داستانی کاملی بهره خواهد برد. البته این گونه چرخش های صد و هشتاد درجه ای و پاس های رونالدینیویی (نگاه به سمت چپ و ارسال توپ به سمت راست!) در طی سال های اخیر همواره جزو خصوصیات بارز سران EA بوده است و بهتر است در این زمینه به آن ها خرده نگیریم (به عنوان مثال می توان به سیاست ها و اظهار نظر های کاملاً متناقض این شرکت در رابطه با کنسول WiiU در ابتدای نسل حاضر و ادامه ی آن اشاره کرد). بر اساس اعلام اخیر شرکت EA نسخه ی بعدی از مجموعه بازی های Star Wars Battlefront در سال 2017 میلادی عرضه خواهد شد. همچنین بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته توسط شرکت EA این شرکت قصد دارد تا با توجه به در دست تولید بودن فیلم های سینمایی جدید از مجموعه ی جنگ ستارگان، هر سال بازی جدیدی را بر مبنای دنیای Star Wars تولید کرده و آن را به بازار عرضه نماید. چنان که در حال حاضر علاوه بر نسخه ی دوم از مجموعه بازی های Star Wars Battlefront دو بازی متفاوت دیگر از مجموعه ی Star Wars نیز توسط سایر استودیو های تحت سرپرستی EA در دست ساخت بوده و از شواهد امر این گونه پیداست که به تناوب در سال های 2018 و 2019 میلادی در اختیار علاقه مندان به عناوین اکشن قرار خواهند گرفت. از سوی دیگر به نظر می رسد که داستان بازی Star Wars Battlefront 2 بر خلاف عناوین پیشین از مجموعه بازی های جنگ ستارگان بر مبنای رویداد های به تصویر کشیده شده در نسخه های کلاسیک سری فیلم های Star Wars شکل نخواهد گرفت و در عوض با تمرکز بر داستان سه گانه ی جدید از مجموعه فیلم های جنگ ستارگان (که در پاییز گذشته شاهد اکران نخستین قسمت از آن بودیم) به نگارش در خواهد آمد. در هر صورت سران شرکت EA از ترس این که مبادا اعلام خبر حذف کمپین داستانی از بازی Star Wars Battlefront به دلیل کاهش زمان تولید این بازی برای هم زمان شدن تاریخ انتشار آن با اکران نسخه ی جدید از سری فیلم های جنگ ستارگان به فروش این بازی نصفه و نیمه و سر هم بندی شده لطمه ای وارد آورد دلیل اصلی این امر را تا این لحظه پنهان نگاه داشته بودند و به رائه نمودن دلایل واهی و غیر قابل باوری نظیر عدم محبوبیت کمپین داستانی بازی های کامپیوتری در نزد بازیبازان متوسل شدند. باز جای شکر آن باقی است که بازی Star Wars Battlefront 2 (بر طبق اعلام پاتریک سادرلاند) از کمپین داستانی کاملی در ساختار خود بهره خواهد برد و قرار نیست به شکل نصفه و نیمه در اختیار بازیبازان قرار گیرد.
خیلی هم روش مانور داده بودن.
گرافیک عالی داره:-bd
اگه آنلاین نبود بازیش میتونست خیلی بیشتر طرفدار داشته باشه و بفروشه…