همان گونه که روز گذشته نیز در قالب مطلب مربوط به بحث دوباره سازی بازی Metroid 2 در قالب یک بازی مستقل و غیر رسمی به آن اشاره کرده بودیم، این روز ها فرآیند بازسازی و دوباره سازی بازی های کامپیوتری قدیمی رونق و رواج فراوانی در صنعت بازی سازی یافته است و بسیاری از شرکت های و استودیو های بازی سازی مختلف به جای متمرکز شدن بر روی تولید بازی های جدید و تجربه نشده، به باز سازی پی در پی عناوین قدیمی خود مشغول هستند. در این میان شرکت Bethesda هم از این غافله عقب نمانده است و چندی پیش در جریان برگزاری نمایشگاه E3 امسال، شاهد تایید فرآیند تولید نسخه ای باز سازی شده از بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim توسط اعضای این شرکت بودیم. البته از همان زمان معرفی این بازی در نمایشگاه E3 امسال تا کنون بسیاری از علاقه مندان به آثار شرکت Bethesda این پرسش را مطرح ساخته اند که در حضور سایر کاندیدا های این شرکت برای ساخت نسخه ای باز سازی شده از آن ها، چرا بازی Skyrim (که تنها چند سال قبل برای پلتفرم های نسل گذشته عرضه شده بود) برای انجام این منظور انتخاب شده است؟
در این میان عضو ارشد شرکت Bethesda یعنی آقای پیت هاینز دلایل جالبی را برای این کار بر شمرده است. در شرایطی که بسیاری از هواداران مجموعه بازی های The Elder Scrolls ترجیح می دادند که با نسخه ای باز سازی شده یا دوباره سازی شده از بازی Oblivion (عنوان چهارم از سری بازی های The Elder Scrolls) دیدار نمایند، اعضای شرکت Bethesda بازی Skyrim را برای امر خطیر باز سازی برگزیده اند. اثری که مدت زمان چندان قابل توجهی از انتشار آن سپری نمی شود و در مجموع نیاز چندانی هم به باز سازی آن احساس نمی شد. اما آقای هاینز معتقد است که اگر چه امکان باز سازی بازی Oblivion توسط اعضای شرکت Bethesda امر غیر ممکنی به شمار نمی رود، اما در عین حال فرآیند باز سازی این بازی برای پلتفرم های نسل هشتمی مستلزم انجام کار و تلاش فراوانی بود که از نظر او این کار و تلاش بی وقفه به جای باز سازی یک بازی قدیمی بهتر است در امر تولید یک بازی کاملاً جدید و نو صرف گردد. بر همین اساس آن ها به سراغ بازی Skyrim رفته اند که فرآیند انتقال آن به پلتفرم های نسل هشتمی کار راحت تر و کم درد سر تری به شمار می رود!
اما قضیه هنگامی جالب تر می شود که بدانیم پیش از تصمیم گیری نهایی به منظور باز سازی بازی Skyrim برای پلتفرم های نسل هشتمی، طراحان شرکت Bethesda به منظور انجام یک آزمایش تکنیکی و محک زدن توانایی های خود، بازی Skyrim را بر روی کنسول اکس باکس وان پورت نمودند و این کار را هم بسیار خوب و بی نقص به انجام رساندند. در واقع به نظر می رسد که پس از انجام موفق این فرآیند، سران شرکت Bethesda به این نتیجه رسیده اند که بد نیست از این تمرین موفقیت آمیز بازی سازان خود در اجرای بی نقص امور تکنیکی، پول قابل توجهی هم به جیب بزنند. به این ترتیب بازی Skyrim برای دو پلتفرم کامپیوتر های خانگی و پلی استیشن 4 نیز پورت شد و به زودی شاهد انتشار رسمی آن ها در قالب نسخه ای باز سازی شده از این بازی خواهیم بود. در واقع نسخه ی باز سازی شده از بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim ، که عبارت نسخه ی ویژه را به دنبال نام خود یدک می کشد، هیچ مکانیزم جدیدی را در بخش گیم پلی خود به همراه نخواهد داشت و در مجموع همان نسخه ی عادی این بازی به همراه تمامی محتوا های الحاقی منتشر شده برای آن به شمار خواهد رفت که از ساختار گرافیکی بهبود یافته ای بهره می برد. البته قابلیت نصب ماد های گوناگون بر روی این نسخه ی دوباره سازی شده از بازی Skyrim قابلیتی است که می تواند برای تجربه کنندگان این بازی (به خصوص نسخه های کنسولی این اثر باز سازی شده که در نسل گذشته از وجود ماد های بازی Skyrim بی بهره بودند) تجربه ای جالب و منحصر به فرد باشد. البته تمام ماد های ساخته شده برای نسخه ی اصلی بازی Skyrim در این نسخه ی دوباره سازی شده قابل تجربه نیستند و به دلیل بهره بردن نسخه ی Special Edition از بازی Skyrim از یک کیت خلق ماد جدید، تنها آن دسته از ماد های دستچین شده ی این بازی که قابلیت سازگاری با این کیت جدید را داشته باشند امکان نصب و اجرا بر روی پلتفرم های مختلف نسخه ی باز سازی شده از بازی Skyrim را خواهند داشت. در واقع ساز و کار استفاده از ماد های بازی Skyrim در نسخه ی جدید آن تقریباً چیزی مشابه با روش بهره بردن از ماد های بازی Fallout 4 خواهد بود. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition در تاریخ 28 اکتبر سال جاری میلادی برای سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، کنسول اکس باکس وان و کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد گردید.
اسکایریم یه دنیای واقعا بزرگی داره. واااقعاااااا بزرگ !!!
هر چی بازی میکنی انگار تمومی نداره. من با این بازی زندگی کردم =smile
پرچم Elder Scrolls بالا مثل همیشه:-bd
اینکه یه بازیو Bethesda بسازه یعنی خوبه ، فقط هم برای دوشیدن ساخته نمیشه
خیلییی طرفدارا داره این بازی اصلی ترین دلیلش اینه بعضی ها اصلا بیخیالش نمیشن ولی من خوشم نیومد ازش
همین الان رو کامپوترم هم اسکای ریم و هم تام رایدر 2013 دارم ، در مقابل تام رایدر2013 افتضاحه … توصیه میکنم کسایی که دنبال گیم توپ که ادم بلرزونه میگردن تام رایدر 2013 بازی کنن ادم اول فکر میکنه دخترونست اما بعد نصب و چند مرحله میفهمه داره زیباترین بازی رو بازی میکنه
قبلا نقش افرینی زیاد امتحان کردم اما با skyrim بود که به این سبک علاقه مند شدم و ادامه دادمش ، واقعا محشره