پیشنمایشهای بازی «کالیستو پروتکل» (The Callisto Protocol) شوق و اشتیاق زیادی را برای بازیکنان به وجود آورد؛ اما محصول نهایی آن انتظارات را برآورده نکرد. رئیس شرکت «کرفتون» (Krafton)، دلیل شکست The Callisto Protocol را بخش گیم پلی بازی میداند و اعتقاد داشت این محصول تجربه نوین و منحصربهفردی را به بازیکنان ارائه میدهد.
بسیاری از بازیکنان انتظارات بالایی از بازی ترسناک The Callisto Protocol داشتند؛ اما در مجموع، منتقدان نقدهای متوسطی برای این بازی در زمان عرضه نوشتند. دو سال پس از عرضه بازی مذکور، اکنون مدیرعامل شرکت Krafton میگوید که دلیل عدم استقبال بازیکنان از «کالیستو پروتکل»، بخش گیم پلی عنوان بوده است.
«چانگان کیم» (Changan Kim)، مدیرعامل شرکت Krafton در مصاحبه با رسانه Game Developer پیرامون عدم موفقیت بازی The Callisto Portocol صحبت کرد و از دلیل شکست این عنوان گفت. او اشاره کرد که تیم توسعهدهنده در کارگردانی و هدایت پروژه با تصمیمهای دشواری روبهرو شدند. آنها اعتقاد داشتند که یک بازی تکنفره داستانمحور باید از نظر بصری شگفتانگیز و با کیفیت باشد.
تمرکز شدید توسعهدهندگان به گرافیک بازی؛ عامل اصلی شکست Callisto Protocol
با این حال، مدیرعامل «کرفتون» اضافه کرد که توسعهدهندگان بیشتر تمرکزشان را روی طراحی بصری (گرافیک) گذاشتند و خلاقیت زیادی را در بخش گیم پلی به کار نبردند. در نتیجه، «چانگان کیم» معتقد است دلیل شکست بازی The Callisto Protocol، بخش ضعیف گیم پلی آن بوده است. او اعتقاد دارد بازیهایی که از نوآوری و خلاقیت ویژه برخوردار باشند، بیشتر مورد استقبال بازیکنان قرار میگیرند که متاسفانه «کالیستو پروتکل» از این مسئله برخوردار نبود.
بازی ترسناک The Callisto Protocol هماکنون برای کنسولهای PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X/S و پلتفرم PC قابل دسترسی است. بازی فوقالذکر بیش از 2 میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته است.
اتفاقاً این فشار های کمپانی برای انتشار زودتر بازی بود که باعث شد تیم سازنده خیلی از موارد رو حذف کنه و بازی حیف بشه.