«اوبی ورمیج» (Obbe Vermeij)، توسعهدهنده سابق استودیو «راکستار» (Rockstar) در پست جدید خود به علت صامت بودن شخصیت اصلی بازی GTA III اشاره کرد. «کلاود» (Claude) نام شخصیت اصلی بازی GTA III محسوب میشود که کلاً حرف نمیزند و تنها شنونده دستورات همکاران و خلافکاران شهر است.
اگر شما تا به حال بازی Grand Theft Auto III را تجربه کرده باشید، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا شخصیت اصلی داستان – «کلاود» صامت است. او هرگز یک کلمه هم صحبت نمیکند. او تنها به طور جدی و بیصدا به وظایف خود در شهر «لیبرتی سیتی» (Liberty City) عمل میکند. «کلاود» همچنین در میانه نبردها غر نمیزند یا با خودش زمزمه نمیکند. علت آن چیست؟
این موضوع بهتازگی توسط توسعهدهنده سابق «راکستار» فاش شد. «اوبی ورمیج» اخیراً وبلاگی را راه انداخته بود که در آن اطلاعات محرمانه پروژههای Rockstar را لو میداد. البته وبلاگ تعطیل شده است؛ اما او به سوال دلیل صامت بودن شخصیت اصلی بازی GTA III پاسخ داد.
کاهش هزینههای ساخت؛ دلیل صامت ماندن شخصیت اصلی بازی GTA III
«اوبی ورمیج» از سال 1995 تا 2009 در استودیو Rockstar North کار کرد و روی توسعه بازیهایی چون سهگانه کلاسیک GTA و GTA IV نقش داشت. او پیرامون تصمیمات داخلی، اسرار قدیمی و داستانهای مرموز یکی از پرکارترین شعبههای Rockstar صحبت کرده است. «ورمیج» در پاسخ به سوال یکی از کاربران که چرا شخصیت Claude سکوت کرده است؟ نوشت:
حداقل بخشی از آن بخاطر این بود که میبایست از هزینههای توسعه بکاهیم. بخش صوتی خیلی اشباع و پرهزینه بود.
از این رو، اعلام شد که دلیل سکوت شخصیت اصلی بازی GTA 3، صرفهجویی در زمان، هزینه و جلوگیری از فعالیت زیاد بخش صوتی بازی بوده است. شاید سالها بعد عجیب به نظر برسد که صدا به عنوان رکن مهم از شخصیتهای اصلی بازیها حذف شود؛ اما بسیاری از بازیها بدون هیچ دیالوگی برای شخصیت اصلی خود موفق ظاهر شدهاند. در هر صورت، بازی GTA III با موفقیت قابلتوجهی در جلب نظر منتقدان و فروش همراه شد.
دیدگاهتان را بنویسید