سال ها پیش وقتی اولین بار بازی های رایانه ای قدم به خانه های ما گذاشتند، با کاراکترهای دوست داشتنی و البته دو بعدی روبرو بودیم که در یک جهان مسطح حرکت می کردند و اگر کمی دقت می کردید می توانستید پیکسل های تشکیل دهنده آنها را هم به راحتی مشاهده کنید. سوپر ماریو (قارچ خور!) محبوب یکی از همین نمونه ها بود که جزو اولین پیوندهای ما با دنیای مجازی به حساب می آمد. سال های بعد و به کمک موتورهای پیشرفته، روند شبیه سازی دنیای مجازی به دنیای واقعی سرعت بیشتری گرفت و با رندرهایی مواجه شدیم که بسیار نزدیک به واقعیت بودند و البته قابل تمایز. اما حالا این مورد را ببینید. مادر اژدها در unreal engine 4.
کمتر کسی است که نامی از سریال بازی تاج و تخت (game of thrones) نشنیده باشد. خیلی ها به شدت پیگیر این سریال هستند و عده ای هم در دنیای کتاب های آن غرق شده اند. هر کسی هم که این داستان جذاب را دنبال کند دنریس تارگرین یا همان کالیسی را هم به خوبی می شناسد که در سریال با لقب مادر اژدها نیز شناخته می شود. اما مطمئنا باور نخواهید کرد که ویدئوی زیر، مربوط به یک رندر سه بعدی از مادر اژدها باشد! این رندر توسط Unreal Engine 4 ساخته شده و باید اعتراف کرد مرز بین واقعیت و دنیای مجازی را به شدت باریک کرده است. نسل بعدی بازی های ویدئویی بدون شک جزو هیجان انگیز ترین بخش های خاطرات مشترک همه ما خواهند بود. پیشنهاد می کنیم این ویدئوی کوتاه بی نظیر را از دست ندهید:
در نظرسنجی بهترین تلفن هوشمند سال 2015 به انتخاب کاربران وب سایت سخت افزار شرکت کنید! برای ثبت رای و آگاهی از روند اجرای مسابقه می توانید از صفحه ویژه این مسابقات دیدن کنید.
بازی های نسل آینده، با عینکهای واقعیت مجازی…….
آگه امروزه میگن که بازی ها روی آدمها تاثیر میذارن پس در آینده همه دیوانه خواهند شد … 😮
خب این خارق العادست ولی آنریل با گذاشتن گزینه بیلد Build ساخت این چیزارو ساده کرده مشالله زیبراش که دیگه هلو بپر تو گلو کرده ولی بازم عالیه:-devil
باید اعتراف کرد مرز بین واقعیت و دنیای مجازی را به شدت باریک کرده است………..
و سرعت اینترنت ما هم بر عکس این رندر به جای باریک کردن ما را ….. کرده است
در قسمت بافت پوست واقعا حرفه ای عمل شده بود..ولی در قسمت نور پردازی لب وهمچنین بافت رشته ای موهای سر شاهد ضعف شبیه سازی هستیم.
سلام
هر چی زور زدم نتونستم واسه این عنوان و مطالبش نظری ندم
خداوکیلی فکم درد گرفت اونقدر خورد زمین ! واقعا بی نظیره و باورنکردنی
شبیه الناز شاکر دوست بود:l:l
به واقعیت نزدیک بود اما واضحه که واقعی نیست.
این که یه تصویر ثابت بود! اگه میشد متحرک باشه خیلی بهتر میشد تشخیص داد چه قدر متحول شده!
درباره پاک شدن مرز واقعیت و دنیای مجازی به نظرم این طور نمیاد!
با نگاه به چهره دناریس هنوز هم راحت می تونم غیر واقعی بودنشو تشخیص بدم , هنوز حجم زیادی جزئیات رو کم داره تا به واقعیت نزدیک بشه!
پارامتر بعدی که در نزدیک شدن به واقعیت موثر هستش حرکت طبیعی همه اعضا هستش! این خودش به اندازه تصویر میتونه به نزدیک شدن به واقعیت کمک کنه! صدا هم همینطور.
ولی برای گیم پیشرفت خیلی خوبی خواهد بود اگه بتونیم از همچین کیفیتی برخوردار باشیم.
کسی میدونه سیستم مورد نیاز همچین رندری چی هستش؟!
آدم باور نمیکنه این رندره
این که واقعیه :smiley4
این یعنی جهش! قدرت رندر خارق العاده س !