بازی فوق العاده جذاب «الدن رینگ» (Elden Ring) روز گذشته منتشر شد و تعداد بسیار زیادی از طرفداران به دنبال تجربه این عنوان هیجان انگیز هستند. از آن جایی که ممکن است با این سبک بازیها آشنایی زیادی نداشته باشید، یا حتی برای یک شروع قوی نیاز به راهنمایی دارید، در این مطلب ما به شما چند نکته مهم برای یک پیشرفت عالی در بازی را آموزش میدهیم تا بتوانید خاطره لذت بخشی را تجربه کنید. در ادامه با 7 نکته مهم برای زنده ماندن در سرزمین های بینابین بازی Elden Ring همراه ما باشید.
- آموزش چگونگی گسترش نقشه در بازی Elden Ring
- ویدیوی مقایسه کیفیت بازی Elden Ring روی کنسول ها و برتری پلی استیشن 5
- نمرات بازی Elden Ring منتشر شد و نشان از یک عنوان بسیار خوب میدهد
7 نکته مهم برای زنده ماندن در سرزمین های بینابین
بازی جدید الدن رینگ، گیم پلی جهان باز را با فرمول اکشن RPG هاردکور که استودیوی «فرام سافتور» (From Software) به خاطر آن بسیار شناخته شده است، ترکیب میکند. بنابراین دنیای این بازی میتواند برای بسیاری از بازیکنان ترسناک و گیج کننده باشد. از تلاش برای مبارزه با دشمنی که برای شما بسیار قوی است گرفته تا تصمیم گیریهای اشتباه هنگام ساختن شخصیتهایتان، موارد بسیاری وجود دارند که میتوانند سفر شما را در سرزمینهای بینابین خراب کرده و شما را از ادامه بازی ناامید کنند.
برای کمک به درک بهتر برخی از مکانیکهای اصلی بازی و کمک به شما برای جلوگیری از اشتباهاتی که میتواند ماجراجویی را خسته کننده کند، در ادامه فهرستی از نکاتی را گردآوری کردهایم که میتواند برای کهنه کاران و تازه واردان Dark Souls نیز مفید باشد. 7 نکته مهم برای زنده ماندن در سرزمین های بینابین را بخوانید و تمام دشمنان خود را به راحتی شکست دهید.
1. اجازه ندهید که منشا شخصیت شما تعیین کند که چه کسی باشید
هنگام ایجاد شخصیت خود در بازی الدن رینگ، باید یکی از ده منشاء موجود در بازی را انتخاب کنید. این منشاءها در اصل کلاسهایی را با سلاحها و ویژگیهای مختلف شروع میکنند و نحوه بازی شخصیت شما را در ابتدای بازی شکل میدهند. در حالی که برخی از آنها ایجاد ساختهای خاص را آسانتر میکنند، نباید با کلاسی که در شروع بازی انتخاب میکنید، احساس محدودیت داشته باشید. بازی به شما آزادی کامل برای ساختن شخصیتتان در طول داستان میدهد، بنابراین در صورت تمایل میتوانید آن را به صورت دلخواه خود تغییر دهید.
2. از استقامت خود غافل نشوید
از آن جایی که الدن رینگ یک ماجراجویی خطی نیست و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا به نقطهای برسید که بتوانید ویژگیهای شخصیت خود را تغییر یا ارتقاء دهید، واقعا باید مراقب نحوه توزیع امتیازات برای ویژگیهای خود باشید. هنگام ارتقاء سطح شخصیتها، باید به خاطر داشته باشید که میخواهید در چه قابلیتی خوب باشید و امتیازات خود را به درستی توزیع کنید. شخصیتهایی که با «طلسمها» (Incantations) و «جادوها» (Sorceries) مبارزه میکنند، برای داشتن FP، هوش و ایمان بیشتر باید روی ارتقای «ذهن» (Mind) سرمایه گذاری کنند. در حالی که کسانی که از اسلحههای قدرتمند استفاده میکنند باید روی «قدرت» (Strength) سرمایه گذاری داشته باشند.
یکی از ویژگیهای اساسی برای ارتقاء سطح در همه ساختها، «استقامت» (Endurance) است. این ویژگی نه تنها «بنیه» (Stamina) شما را افزایش میدهد؛ بلکه، تعیین میکند در هر زمان چند عملی را میتوانید انجام دهید و همین طور ظرفیت «محموله تجهیزات» (Equipment Load) شما را نیز افزایش میدهد. این مقدار هر چه بالاتر باشد، زرههای سنگین، کمتر روی چرخش و سرعت حرکت شما تاثیر میگذارند و بنابراین اجتناب از حملات دشمن برای شما آسانتر خواهد بود.
3. مراقب محموله تجهیزات خود باشید
در بخش محموله تجهیزات، این بازی تفاوت چندانی با بازی Dark Souls ندارد و یک محموله سبک یا متوسط به دلایل مختلف همیشه به یک بار سنگین ترجیح داده میشود. قدرت مانور در مبارزات با میزان شکست ناپذیری شما ارتباط مستقیم دارد و هر چه بار تجهیزات شما سبکتر باشد، قدرت مانور شما بیشتر خواهد بود.
با این حال، این بدان معنا نیست که به هر قیمتی باید از بارهای تجهیزات سنگین اجتناب کنید. اگر شخصیت خود را با قدرت بسیار بالا بسازید، تجهیز زرههای سنگین نه تنها دفاع شما را افزایش میدهد؛ بلکه، ارزش Poise و Super Armor را نیز بالا میبرد و باعث میشود دشمنان نتوانند حملات شما را قطع کنند و موضع شما را بشکنند. با این حال، شما آسیب زیادی را متحمل خواهید شد، به همین دلیل است که باید HP بالایی داشته باشید. همچنین در این حالت بیش از حد معمول به Flask of Crimson Tears و سایر اقلام شفابخش یا Inantations متکی خواهید بود.
4. برای رفتن به سیاه چالهای قدیمی عجله نکنید
هدف اصلی شما در الدن رینگ، بازیابی «خطوط رونی بزرگ» (Great Runes)، بازگرداندن حلقه الدن و حکم طلایی و تبدیل شدن به لرد الدن جدید است و برای انجام این کار، باید با نیمه خداهایی که در داخل «سیاه چالهای باستانی» (Legacy Dungeons) حضور دارند، مبارزه کنید. بنابراین باید بدانید که این سیاه چالهای داستان اصلی پیچیدهتر از هر مرحله دیگری در بازی هستند. در حالی که کاملا امکان پذیر است که مستقیما به داخل این سیاه چالها بروید و بر چالشهای زیادی که در داخل آنها وجود دارد، غلبه کنید؛ اما، انجام این کار در ابتدا توصیه نمیشود، به خصوص اگر از بازیکنان سری بازیهای Dark Souls نباشید.
از آن جایی که در ابتدای بازی قدرتها، تواناییها و سلاح شما به حد کافی قوی نیست که بتوانید با دشمنان و باسهای اصلی مقابله کنید، بهتر است کمی صبور باشید و داراییهای خود را تقویت کنید. در ابتدا همچنین «قمقمههای مقدس» (Sacred Flasks) شما شارژ یا قدرت شفابخش کافی برای نجاتتان را ندارند و همین طور شما فاقد ابزار و جادوهای لازم هستید. بنابراین به جای رفتن به درون سیاه چالها بهتر است مناطقی را که این زندانهای مخوف در آن قرار گرفتهاند، به طور کامل کاوش کنید. این مناطق تعداد شگفت انگیزی از غنیمتهای مختلف از سلاح جدید گرفته تا «سنگهای آهنگری» (Smithing Stones)، ارواح جدید، «خاکستر جنگ» (Ashes of War) و موارد جذاب بسیاری را در خود پنهان کردهاند. به یاد داشته باشید که در حالت ایده آل، سیاه چالهای Legacy Dungeons باید آخرین مکانهایی باشند که در یک منطقه پاکسازی میکنید.
5. اسلحههای خود را آزمایش کنید
بازی الدن رینگ دارای تعداد زیادی سلاح مختلف است. به جز چند مورد استثنا، همه این موارد برای کل بازی کاملا قابل استفاده هستند. به این ترتیب، شما نباید فقط به استفاده از سلاح اولیه خود بازی اکتفا کنید؛ بلکه، باید بقیه موارد را نیز امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای سبک بازی و شخصیت شما بهتر است.
مکانیکهای جدید «خاکسترهای جنگ» (Ashes of War) که به بازیکنان اجازه میدهد تا سلاح جدید را با «هنر اسلحه» (Weapon Arts) همراه کنند که فرصتهای بسیار جالبی را در اختیار شما قرار میدهد، عمق بیشتری به مبارزات بازی اضافه میکند. استفاده از سلاح مناسب و ترکیب ویژگی هنر اسلحه به آن این امکان را برای شما فراهم میکند تا چند ترکیب قدرتمند را آزاد کنید که میتوانند حریفان شما را غافلگیر کنند. به طوری که آنها فرصتی برای بازیابی قدرت خود یا ضدحمله به شما نداشته باشند.
توجه داشته باشید که یک اسلحه خاص میتواند به شما کمک کند تا تحرک بهتر، داروی بیشتر و ویژگیهای عنصری خاصی داشته باشید که در سایر موارد وجود ندارد. بنابراین، زمانی که تجهیزات جدیدی دریافت میکنید، هرگز آزمایش آن را فراموش نکنید.
6. تورنت بهترین دوست شماست
«تورنت» (Torrent) نام اسب شما در بازی است که همیشه میتوان آن را در فضای باز احضار کرد. به یاد داشته باشید که همیشه در صورت امکان حتما سوار آن شوید، حتی اگر فکر میکنید میتوانید سرزمینهای عظیم بازی را کاملا با پای پیاده کشف کنید، بهتر است باز سوار بر اسب باشید. تورنت کاوش شما در جهان باز الدن رینگ را روانتر میکند. همچنین با تحرک بهتر و توانایی انجام یک پرش دوبل و سرعت بیشتر، رویاروییهای رزمی در حین سواری بسیار آسانتر میشوند.
خارج از نبردهایی که واقعا نیاز به سوار شدن روی اسب دارند مانند: مبارزه با دشمنان سواره Tree Sentinel، مبارزه در تورنت میتواند حتی رویاروییهای رزمی منظم با چندین دشمن یا دشمنان غول پیکر را بسیار قابل کنترلتر کند. البته باید بدانید که هنرهای اسلحه را نمیتوان در هنگام سوار شدن استفاده کرد؛ اما، جادوها، طلسمها و آیتمهای قابل پرتاب میتوانند استفاده شوند. بنابراین شما میتوانید بدون این که آسیب ببینید یا خطرات زیادی را متحمل شوید، از استراتژیهای مختلفی برای برنده شدن استفاده کنید.
7. انعطاف پذیر باشید
برخلاف بازیهای Dark Souls و Bloodborne، الدن رینگ یک بازی جهان باز است و پیشرفت کاملا غیرخطی دارد و به شما این امکان را میدهد تا با بسیاری از چالشهای موجود در سرزمینهای بینابینی به هر ترتیبی مقابله کنید. در حالی که آزادی زیاد بازی میتواند منجر به ناامیدی شما در پیشرفت داستان شود، مانند تلاش برای پاکسازی منطقهای که برای آن آماده نیستید، باید به دنبال استفاده از آن به نفع خود باشید. اگر در شکست دادن دشمن مشکل دارید، به مکان دیگری بروید تا از گیر افتادن در همان مکان برای مدت طولانی جلوگیری کنید. رویارویی با اکثریت قریب به اتفاق باسها در الدن رینگ نیز کاملا اختیاری است، بنابراین شما واقعا دلیلی برای لجبازی و ماندن در یک منطقه خاص ندارید. انعطاف پذیری مهمترین نکته این بازی است.
شما درباره این 7 نکته مهم برای زنده ماندن در سرزمین های بینابین چه نظری دارید؟ آیا بازی تازه منتشر شده Elden Ring را دریافت کردهاید؟ اگر تجربه بازی را دارید، چه نکته دیگری را میتوانید به این فهرست اضافه کنید؟ با ما در نظرات همراه باشید.
به به چقدر استاد بازی سازی داریم اینجا که بیشتر از میازاکی حالیشون هست! کلا ایراد ما ایرانی ها اینه که دهنمون همیشه و همه جا بازه و با اینکه در ظاهر میگیم ادعایی نداریم ولی درباره هر موضوعی کلی حرف برای گفتن داریم و در زمینه های مختلف اساتید اون زمینه رو نقد میکنیم و جوری اینکار رو انجام میدیم که انگار ما اینکاره هستیم و طرف چیزی بلد نیست در حالیکه در واقعیت کوچکترین اطلاعاتی از اون موضوع نداریم و برداشت های شخصی و بدون تخصص خودمون رو مرجع میدونیم. کاش وقتی حرف بزنیم که جیزی برای گفتن داشته باشیم! طرف نمیدونه فرام سافتور سازنده ی بازی هست فقط داره نقد تلاوت میکنه! مگه چه اشکالی داره که مثلا جهان الدن رینگ از دنیای زلدا الهام گرفته شده باشه!؟ یا سبک مبارزات از سری سولز؟ یا بعضی از جاها به قول شما از اسکایریم و … اینا بزرگترین بازی های تاریخ هستند و اگه این الدن رینگ نقاط قوت تمام اینا رو مورد استفاده قرار داده ، بس نمرات و جوایزی که گرفته حقش هست .
من این بازیو روی کامپیوترم چندسال پیش تمام کردم
خیلی راست میگی این گیم ۲ پیش اومده چجوری ۲ سال پیش تموم کردی
بیش از حد از دارک سولز کپی کردن کاش حدأقل حالت مبارزه مثله دارک سلوز می بود ولی یک تغییر کوچیک درش بوجود می اوردم
وقتی دارک سولزو بازی کردم اون حالت انیمیشن پریدن برای جاخالی دادن از حمله خیلی رو اعصاب هست کلا گند میزنه به صحنه حین نبرد،
شیوه ی جنگیدن کاملا مثله دارک سلوز هست حدقل کمی توی این مورد خلاقیت به خرج می دادن بازی می تونست نمره کامل بگیره
اینجور بازی ها بیشتر هیجانش در نبر تک به تک هست دیگه تا این حد کپی کاری خوب نیست
یه سری طرح ها از اسکایریم گرفته شده و سبک مبارزه و همینطور استفاده از جادو کاملا مثله دارک سلوز که هرکدوم نقاط قوت و ضعفی دارن در سیستم های مختلف گیمپلیشون اما نکردن در کپی کردن نقاط ضعفُ با کمی خلاقیت برطرف کنن
این بازی از اون بازی هایی هست که می تونست نمره کاملُ بگیره ،
حق این بازی بیشتر هشتاد از صد نیست اما اکثر منتقدا جوگیر شدن و نمره کامل دادن چون این یک بازی مکمل از چند نوع بازی بسیار معروف و بزرگ هست که هرکدوم در سبکی که بوجود اوردن باعث شدن بازی های تاریخی بزرگی در سبک اکشن فانتزی دنیای جادویی و ماجراجویی بشن
هی خوب میخوای چجوری باشه نبردا جفتک بزنن؟
کمپانی دارک سولز و الدر رینگ یکی ی
من به کمپانی ها کاری ندارم و راجبشونم زیاد نمی دونم چیزی که واسه کاربر مهم محصول هست
و اینکه میگی کمپانیشون یکی هست چه ربطی به خود بازی داره
این بازی دقیقا شده همون دارک سلوز با تم اسکایریم میشه گفت تنها کاری که انجام دادن برای ساخت این بازی مدل سازی از روی اسکایریم بوده و کار برای مراحل توی بازی و بقیش کپی پیست بوده همه تعریف این بازیُ دادن که کاملا مشخصه چرا مثله جی تی ای 5 که باوجود اینکه پسرفت داشت توی خیلی از بخش ها چقدر واسش هیجان زده شدن کمکم از یک بازی مزخرف تبدیل شد به یک بازی خوب بشخصه جی تی ای 4 رو ترجیح میدم به 5
قضیه الدن رینگ هم همینه نمیگم پسرفت داشته بلکه فقط پیشرفت داشته اما خیلی ناچیز جوری که بعنوان یک بازی جدید اصلا به چشم نمیان
می تونستن مثلا سیستم قفل کردن دستی روی دشمن اضافه کنن که در بازی های زیادی هست نه اینکه دشمن جلوته و به طرز مسخره ای پشت می کنی و می چرخی به اطراف و همینطور به طرز مسخره ای می پری اینورد اونور برای جاخالی دادن که کلا گند میزنه به صحنه ی نبرد یا مثلا میشد جادوی دش در هوا به پهلورو به بازی اضافه کنن که توی بازی dmc هست اما نه به پهلو و خیلی چیزایی دیگه حدأقل تا یه حدی که بگیم با یک بازی عالی جدید طرف هستیم
بعد سیستم دابل پرش با اسب واقعا چیز بیخودی هست
بد نیست این کمپانی های بازی سازی بزرگ یکم از تیم چری یاد بگیرن که در نسخه جدید بازیشون کلی سیستم جدید به گیم پلی بازیشون اضافه کردن که باعث میشه کاملا بهش بوخوره بگیم یک بازی جدید ارائه کرده نه یک dlc
چیزی که واسه استفاده کننده مهم هست محصول هست نه کمپانی هر شرکتی محصول بهتری ارائه بده باید از همون استفاده کرد
بلفرض جی تی ای زمانی بازی خوبی میشه که ترکیبی از مایکروسافت ea و روکستار باشه خوده بازی جی تی ای همه ی مواردی که هر کدوم از این سه شرکت توی یکیشون از بقیه سرتر هستُ داره
مایکروسافت سیستم شبیه سازی جاده و هندلینگ ماشین ها و ea سیستم هندلینگ هلیکوپتر هواپیما و راکستار هوش مصنوعی اسلحه ها دوربین و انیمیشن و تخریب پذیری ماشین ها
این بازی بیشتر شبیه دارک سولز با مود اسکایریم هست
از سر جوگیری اکثرا بهش نمره کامل دادن درحالی که بیشتر از 80 حقش نیست منظورم نمره 80 نیست فقط میگم بیشتر از این حقش نیست یعنی اگر خودم می تونستم بازیش کنم شاید ایرادات بیشتری پیدا می کردم و کمتر از این نمره در نظر می گرفتم
همین گذاشتن دابل جامپ برای اسب خودش یه ایراده و اینکه ظاهرا بدست اوردن اسبی که بشه براحتی احضارش کرد آسونه که بازهم یک ایراد بحساب میاد اما سیستم اسب سواری توی این بازی نقطه قوت بازی هست و واقعا تأثیر گذاره نه مثله اسکایریم که اسب کلا وجودش نوخودی هست توی بازی و اسبی که بشه توی اسکایریم احضارش کرد از مراحل dark brotherhood بدست میاد اگر توی بازی الدن رینگ هم همینطور باشه ایرادی نداره
من نقد کننده نیستم ادعایی هم ندارم ولی اونایی که ادعا دارن و نقد می کنن بازی هارو و نمرشون تأثیر گذار همین مدل نقد کردن هاشون گند زده به بازی های نسل جدید
من کلی بازی ایندی دانلود کردم که خیلی هاشونُ هنوز بازی نکردم و بعضی هاشون که بازی کردم پاک کردم در بینشون یک بازی 2 بعدی صدُ خورده ای مگابایتی به نام fortune summoner بود که توسط 1 نفر درست شده از این مدل بازی ها قبلا هم بازی کردم که اکثرشونُ پا کردم و چند مرحله اول ولشون می کردم ولی بقدری از گیم پلی این بازی خوشم اومد که دلم نیومد پاکش کنم توی نت جستجو کردم ببینم نسخه بعدی داره که متأسفانه سازنده بخاطر فروش کم از ادامه منصرف شده و بازی دیابلویی که همه تعریفشو می دادن بازی کردم حقم گرفت رب ساعت نشد بازیُ پاک کردم و کلا حذفش کردم یه بازی ایرانی هم مشابهش هست به نام فرزندان مرتا اگه اشتبا نکنم بازی کردم خوشم نیومد درحالی که بازی موفقی هم بود از گرافیک و طراحیش خوشم اومد
درست نقد نکردن ها باعث شده هرچقدر گند بزنن به یک بازی بازهم فروش بره چون اکثرا به این نتیجه رسیدن نمیشه از روی نقدها بازیُ قضاوت کرد
یک بازی ای که خوبه انقدر ازش ایراد میگیرن که نمرش افتضاح میشه و یک بازی ای که مزخرف هست انقدر ازش تعریف می کنن و نمره بالا میدن که امتیازش عالی میشه در مورد فیلم هاهم همینطور حتی باعث شده حالتی که طرف فکر می کنه اگر از این محصول خوب تعریف کنه یعنی خیلی حالیشه کلا بهم ریخته بعضی منتقدا اینجورین و تعداد زیادی از کاربرارو هم دیدم مثله خودشون کردن
دقیقا ..منم همچین نظری دارم راجبش …تو اینستا هم گفتم به سری فن بازی بهشون بر خوردش
من خودمم تا حدی با نظر شما موافقم ک بازی باید خلاقیت داشته باشه و حداقل فضاش شما رو یاد ی بازی دیگه نندازه! البته موضوع اینه ک برای ساخت ی همچین بازی ب این بزرگی اگر بخوان وقت بزارن و همه چیز رو از اول صفر تا صد طراحی و اجرا کنن، حداقل 10 سال زمان میبره!!! ب همین دلیلم اومدن از خیلی از داراییای قبلیشون استفاده کردن ک بازی جمع بشه و نتیجه شده این ک شما ی بخش های زیادی رو شبیه بازی قبلی می بینین
اخ گل گفتی ..منم نظرم همینه …یه عده جوگیر پاشدن امتیاز 10 از 10 دادن ….این بازی نهایتن 8/7 از 10 امتیازشه .دست بالا بگم 9 از 10 ..چیز جدیدی ارائه نکرده که بخواد 10 از 10 بگیره ….نمونه های این سبک بازی وجود دارن ..امتیاز 10 از 10 خیلیه ….گیمی که همچین امتیازی بگیره یعنی تا 12 سال بعدش هم هرکی بره بازیش بکنه بازم تحسینش بکنه بازی رو …یا مثلا یه سبک جدید ارائه بدن که نمونش نباشه