بی شک جنگ هولناک ترین و تاسف بار ترین پدیده ای است که انسان ها در طول تاریخ به دست خود پدید آورده اند و این امر هیچ استثنایی را در بر نمی گیرد. در کمال تاسف طی سال های اخیر شاهد این حقیقت تلخ هستیم که در بسیاری از نقاط جهان خصوصاً گستره ای که ما ایرانیان در آن روزگار می گذرانیم یعنی منطقه ی خاورمیانه، هر روز بستر وقوع جنگ های خانمان سوز تازه ایست که جز بی خانمانی عده ای انسان بی گناه و همچنین از دست رفتن جان و مال و آسایش دیگران، هیچ ثمر دیگری ندارد. اگر چه بسیاری از بازی های کامپیوتری عمده شهرت خود را بر پایه ی به تصویر کشیدن جنگ های خونین بنا ساخته اند، اما همگی از جمله سازندگان این بازی ها می دانیم که حکایت دنیای مجازی با دنیای واقعی متفاوت است (البته چه بهتر که در دنیای مجازی هم این همه خشونت افسار گسیخته وجود نداشته باشد) و شاید از همین رو است که به تازگی تعدادی از استودیو های مشهور بازی سازی حاضر در صنعت بازی های کامپیوتری در کنار یکدیگر جمع شده اند تا فکری به حال کوکان جنگ زده ی حاضر در اقصی نقاط جهان بکنند.
به تازگی وب سایت بنیاد مستقل کودک جنگ (War Child) شعبه ی انگلستان ، خبر از همکاری مشترک تعدادی از استودیو های سرشناس حاضر در صنعت بازی های کامپیوتری برای کمک به کودکان جنگ زده ی جهان از طریق ساخت تعدادی بازی کامپیوتری در قالب بسته ای واحد را داده است. این بسته که نام جالب “کمک : جنگ واقعی یک بازی نیست (Help: Real War is Not a Game)” را با خود یدک می کشد، قرار است در ماه مارس سال 2016 میلادی به صورت دیجیتال و از طریق دانلود در اختیار علاقمندان قرار گیرد تا پول حاصل از خرید آن به نفع کودکان جنگ زده در اقصی نقاط جهان خرج شود. در واقع فرآیند طراحی این بسته ی ضد جنگ (که مقصد آن پلتفرم PC خواهد بود) توسط بنیاد War Child سازماندهی شده و در جریان تکمیل آن، استودیو های بازی سازی سرشناسی نظیر 343 Industries (سازندگان جدید سری Halo) ، Creative Assembly (سازندگان سری استراتژی توتال وار) ، Team 17 (خالقان سری خاطره انگیز کرم ها یا Worms) ، Sports Interactive (سازندگان سری شبیه ساز مربیگری Fotball Manager) ، Curve Digital (سازندگان بازی Fluidity: Spin Cycle برای کنسول دستی 3DS) ، Bossa Studios (سازندگان بازی Surgeon Simulator 2013) ، استودیو Hardlight (سازنده ی عناوینی نظیر Sonic Jump و Sonic Dash) ، Spilt Milk Studios (سازندگان بازی موبایل Hard Lines) ، Carbon Games (سازندگان بازی AirMech در سبک موبا) ، Torn Banner Studios (سازندگان بازی موفق Chivalry: Medieval Warfare) و Hinterland (سازندگان بازی متفاوت The Long Dark) در قالب یک گروه با یکدیگر همکاری دارند. سازمان دهنده و هماهنگ کننده ی فعالیت های این گروه یعنی مایلز جیکوبسن (کارگردان سری بازی های Football Manager) در عین تحسین فعالیت های بنیاد مستقل War Child (که سابقه ای طولانی در حمایت از کودکان ضد جنگ دارد) تلاش های تیم تحت سرپرستی خود را در قالب این جمله خلاصه می کند که: “هیچ کودکی آغاز کننده ی یک جنگ نیست پس نباید به موجب آن آسیب ببیند.” در جریان این پروسه خدمات و قابلیت های موجود در بطن ابزار های بازی سازی Unity ، آنریل انجین و Gammaker به شکل رایگان در اختیار این گروه قرار گرفته است و جیکوبسن ابراز امیدواری کرده که در ادامه استودیو های بازی سازی بیشتری برای همکاری به آن ها ملحق شوند. گفتنی است که حدود بیست سال پیش نیز بنیاد War Child با همکاری خوانندگان مطرح جهان در آن زمان، یک آلبوم موسیقی به نام HELP را تهیه کرده بود که سود فراوان ناشی از فروش آن به نفع کودکان جنگ زده در جنگ خونین و خانمان سوز بالکان مصرف شد. امید می رود که پروژه ی بازی سازی این بنیاد نیز بتواند موفقیتی مشابه را رقم بزند تا لااقل تعدادی از کودکان جنگ زده ی حاضر در سوریه، افغانستان، کنگو، عراق و سایر نقاط جهان بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند.
امیدوارم پول های این بازی ها به تانک مرکاوا و هواپیمای F-16 تبدیل نشه/-)
هیچ کدوم از این استودیو ها اونجور که باید مشهور نیستن.
واقعا حتی فکر کردن به این موضوع احساس بدی هستش که یه مشت بی گانه تا دندان مسلح بریزن تو شهرت و هر روزو زیر سایه ترس اونا بخوای زندگی کنی!
واقعاً بازي سازا چون كمتر وابسته هستند در اين مسائل بهتر عمل ميكنند اميد وارم اين جنگ ها بخصوص در فلسطين به پايان برسد
واقعا تاسف بار هستش که جنگ به داخل شهرها کشیده بشه :smiley5