بازی ها هر روز پیشرفته تر می شوند و این پیشرفت مرهون تغییرات و رشدی است که در پشت پرده این دنیای بزرگ اتفاق می افتد. ارائه موتورهای گرافیکی قدرتمند این امکان را به سازندگان بازی می دهد تا با دست بازتر بتوانند از فناوری ها و امکانات در بازی ها استفاده کنند و نوآوری بیشتری به خرج دهند. یکی از فناوری ها که با پیسرفت موتورهای گرافیکی بیش از پیش در بازی های امروزی نمود پیدا کرد فناوری Anti-Aliasing یا همان تصحیح لبه های سطوح است که باعث ایجاد حالتی جذاب تر در بازی ها می شود. این فناوری دارای نسخه های متعددی است که براساس پشتیبانی بازی و حتی کارت گرافیک در بازی ها در دسترس خواهد بود.
با فعال کردن این فناوری حالت دندانه دار بودن سطوح در بازی تصحیح شده و تصاویر بهتری به کاربر نمایش داده می شود. در همین راستا و با توجه به رونمایی از موتور گرافیکی Unreal 4 شرکت معروف Epic Games به تازگی ویدیویی را به نمایش گذاشته است که در آن از نسل جدید فناوری AA به نام Temporal رونمایی کرده است. این ویدیو تاثیر این فناوری را در دموی معروف Infiltrator که براساس موتور گرافیکی Unreal 4 ساخته شده است را نشان می دهد. به گفته Epic این فناوری به خوبی می تواند سطوح بافتی را تصحیح کند و کارایی بسیار خوبی هم دارد و کمترین میزان تاثیر را در راندمان کارت گرافیک خواهد داشت. حال باید دید این موضوع در بازی و در عمل چقدر محقق می شود. ویدیو این فناوری را می توانید در ادامه دانلود کنید این ویدیو با کیفیت 720P برای شما قرار داده شده است.
جناب پناهی سوالی دارم که بابررسی سایتهای مختلف نتوانستم به پاسخ واحدیاقطعی برسم;سؤالم اینست که برای سیستم من باقطعات ذکرشده وفقط برای بازی کردن آیاارتقاءرم(ازنظرحجم,فرکانس یاهردو)راتوصیه میکنید یاپول دورریختن است؟اینرامیگویم چون قیمت کیتهای رم شانزده گیگ خیلی گران است وبین600_900هزارتومان متغیراست.(قیمت یک بردz97 خوب).
Cpu:core i7_4770k
Vga:sapphire r9 290x_tri x_oc
(Ram:2*4(8g _1600mhz
Mb:asus z87_deluxe
Psu:green 1000B oc version
درضمن خنک کننده پردازنده استوک است وcpu cooler خاصی نصب نکرده ام.بالاخره برای ram کیسه راشل کنم یانه؟
هیچ فرقی نداشت هردو یکی بود :(:(:(
فوق العاده بود !!! ولی فک کنم نیاز سخت افزاری زیادی داشته باشه …… !
یافتم گویا همان Quick Setting خودمان هست واژه temporal را اضافه نکردند https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Engine/Rendering/Scalability/ScalabilityReference/index.html
این ویدیو که خیلی قدیمی هست فکر کنم پارسال دیدمش اگه اشتباه نکنم
ایول خبر خوبی بود Anti Aliasing سرعت رو خیلی میبره پایین اینکه محاسبه تازه ای ارائه شده واسش که بهینه تر شده خیلی خوبه البته من نمیدانم الان تست کردم واسه من گزینه اش نیست 4.4 هم هست ورژن من تو اینترنت زده به زودی می آید واسه 4.4! چه جالب اپیک قبلا همه را ساخته آرام آرام در دسترس قرار میده! همه تکنولوژی را یک جا ارائه نکرده برای همین هم هست که دمو های اپیک از بقیه بهتر اجرا میشه چون مال آن ها انجین اصلی هست! با سپاس از شما!
اطلاع دارین که این نرم افزاری هست یا نیاز به سخت افزار جدید داره (گرافیک های نسل جدید)؟
فناوری جالبی هستش به نظرم بد نیست ویدیو را ببیند دوستان عزیز.