همگی می دانیم که با سقوط سنگین ارزش ریال ایران در برابر دلار و تمامی ارزهای مهم جهان، قیمت قطعات سخت افزاری نیز به مانند بسیاری دیگر از محصولات موجود در کشور افزایش یافته و خرید سیستم های کامپیوتری را به کاری دشوار مبدل کرده است. در همین راستا نیز چند مشاوره خرید را برای شما عزیزان منتشر کردیم که به پردازنده و کارت گرافیک های مناسب با توجه به قیمت نهایی اشاره می کرد. حال وضعیت حتی از ماه های اخیر نیز بدتر شده و باید تمام تلاش خود را برای یک خرید مناسب به خدمت بگیریم. از جمله مهمترین این قطعات می توان به کارت گرافیک اشاره کرد.
می دانید که انویدیا به تازگی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 را در 3 مدل رونمایی کرده است؛ این محصولات با فاصله زمانی کم، به زودی راهی بازارهای جهانی خواهند شد. به مانند گذشته، این احتمال وجود دارد که با ورود نسل جدید از یک پلتفرم پردازشی، قیمت مدل های کنونی و پیشین کاهش یابد. هر چند که این کاهش قیمت در سطوح جهانی رخ می دهد، اما می تواند تاثیری هر چند کم، بر بازار ایران داشته باشد. نسل جدید کارت گرافیک های انویدیا به فناوری RTX مجهز شده و تکنیک Real Time Ray Tracing تنها بخشی از ویژگی های جدیدی است که در آنها تزریق شده است.
از سوی دیگر، معماری نسل کنونی (Pascal) نیز امکان اجرای بازی های روز با دقت و تنظیمات بالا را دارا بوده و همچنان می توانند تا سالهای آتی در سیستم های ما به خدمت مشغول شوند؛ این در صورتی است که قید فناوری های اختصاصی موجود در کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 را بزنید. در صورتی که از خیر این فناوری ها بگذرید، کارت گرافیک های GeForce GTX 1000 نیز پس از کاهش قیمت به دلیل ورود نسل جدید، می توانند یک گزینه مناسب برای گیمرهای ایرانی باشند. وضعیت کنونی کشور را می توان یک فروپاشی اقتصادی دانست که متاسفانه در تمامی بخش ها ریشه دوانده است.
حال سوال ما از شما این است:
آیا منتظر یک کارت گرافیک GeForce RTX 20 با فناوری های مدرن مانده و یا ترجیح می دهید تا پس از ورود Turing ها و کاهش قیمت سری GeForce GTX 1000، یک کارت گرافیک از مدل های پاسکال را خریداری کنید؟
آقا اینا همش حرف مفته اگه کنسول بخری بازی هاش گرونه اگه کامپیوتر بخریم خودش گرونه ولی بازم خوب شد اون زمان که سیستم میخریدم یه جور خریدم که تا ده سال نیاز به ارتقاع نداشته باشه خدایا شکرت
نکته من رو نگرفتید.
من هم میدونم ارجحیت با ارتقاع گرافیک هست نه با تغییر کل سیستم . ولی خرید گرافیکی مثل 1080 براشون 6 میلیون آب میخوره. اما اگه سیستمشون را 8-9 بفروشن. “” بدون اینکه از جیب خودشون خرج کنند”” . میتونن سیستمی که من پیشنهاد دادم را باهاش جمع کنند. که تقریبا از از هر لحاظ بهتر از سیستم خودشون هست. =smile:smiley1
شاید باورش سخت باهشه ولی تو ایران همه چیز امکان پذیره:smiley3
چه بیاد چه نیاد توان خرید با این قیمت های پرتو مزخرف رو نداریم:-L
به شخصه عاشق سیستم های قوی گیمینگ هستم:x اما با این اوضاعی که برامون درست کردن ، خوب
معلومه میخوان ما عقب مونده بمون تا سالیان سال:emoji0 …
مگه کاهش قیمت جهانی اتفاق نیفتاد؟
من خودم چون میخواستم بخرم خیلی درگیرش بودم و حداقل هفته ای دو سه بار قیمت هارو چک میکردم نه فقط از طریق اینترنت زنگ میزدم به چند تا مغازه ای که آشنا هستم اما دائما گرون میشد
دلیل اصلی گرون شدن گرافیک رو که همه میدونیم به خاطر ماینینگ بوده و اواخر 2017 و اوایل 2018 به شدت
قیمت ها در بازار جهانی بالا رفته بود من یادمه گرافیک msi 1060 6G Gaming X اوایل فکر کنم 1300 بود بعد که گرون شد هر کی یه قیمت میگفت 2800 3000 3100 و…
توی آمازون وقتی گرون شد یادمه به 480 دلار رسید اما چند هفته پیش نگاه کردم زده بود 315 دلار فکر کنم
الان نمیدونم چقدر زده ولی کاهش قیمت اتفاق افتاد و تولید گرافیک بالا رفت به خاطر همین 300 هزار تا برگشت خورد
حتی اگه از نماینگی های رسمی انویدیا بخوای خرید کنی یا از سایتش سفارش بدی 249 دلار هستش دقیقا قیمت اولیه البته مدل FE
ولی توی ایران یه ذره هم پایین نیومد که هیچ تازه داره گرون تر میشه که البته دلیل الانش به خاطر دلار هست
حتی قبل از گرون شدن دلار هم توی بازار جهانی افت قیمت قابل ملاحظه اتفاق افتاد ولی اینجا نه
تا CPU: 4770
تا RAM: 4*8GB DDR3 1600MHz
گرافیک هم هر گرافیکی میتونید هر گرافیکی استفاده کنید.
کلرون درست نیست. سلرون درسته
در ایران خیر!
سلام دوستان …سیستمی با مادر برد بایوستار h81mlc با سوکت 1150 چقدر جای ارتقاء داره؟!! الان روش کلرون g1820 2.70Ghz و رم 4زپلین ddr3 1333 هست ..
تند خوندن یه نظر ممکنه باعث برداشت متفاوت بشه. برای همه اتفاق میفته و مختص شما نیست.
ببینید تو بحث cpu و رم برای بازی اصولا نیازی به ارتقا برای چنیدن نسل وجود نداره. شما الان به اکثر بازیهای روز نگاه کنید تو 60 فریم فول اچ دی با بالاترین تنظیمات یه cpu در حد 7700کی تو بسیاری از بازیها شاید 50% لود میشه. بستگی به رزولوشن و فریم ریت هدف داره و اینکه آیا گرافیک میتونه به اون هدف برسه یا نه. تو این مفهوم cpu و رم مشکلی ایجاد نمیکنن.
الان شما به این مقایسه بین 4 نسل cpu اینتل نگاه کنید میبینید که حتی 3770کی هم با کارت مناسب به خوبی از پس بازیها بر میاد.
https://www.youtube.com/watch?v=tbGT-u4i3EY
بی شک ترکیب 4790کی با 1070 یا 1080 ارجخیت داره به مثلا 2600 با 1060. حتی به 8700کی با 1060 هم ارجحیت داره. تا زمانی که cpu تو رزولوشن و فریم ریت هدف ایجاد گلوگاه نکنه نیازی به تعویضش نیست. 4790کی هم بسیار با گلوگاه شدن فاصله داره. گرافیک ممکنه به راحتی گلوگاه کنه. حتی اگه فریم ریت میانگینش بالا باشه ممکنه فریم ریت میبینیممش خیلی راحت 60 فریم رو پایینتر بیاد اگه کارت ضعیف باشه.
داداش اگه سیستم ایشون ضعیفه
حالا مگه سیستم شما چیه ؟ :emoji6
بگید ما هم بدونیم. شاید 2X 7980X و 4X 1080 ti Sli
:smiley3;)=))
پس حق با شماست . اشتباه از من بود:-bd
ولی پیشنهاد من هم نکات جالبی داره. باید یکم روش بیشتر فکر بکنه.
چون به گفته ایشون اگه بخاد مثلا یهGTX 1080 بخره تقریبا 6 میلیون یا حتی بیشتر باید از جیبش هزینه کنه .
ولی اگه سیستم شون را بتونه 8-9 بفروشه . میتونه یه سیستم به روز بگیره با کارتی مثل GTX 1060 و پردازنده قوی تر و رم DDR4 , مادربورد حرفه ای تر و …
بدون اینکه هزینه ای از خودشون بده. نکته ای هم که داره . بالا بودن قیمت فعلی i7 هاست;)
من اصلا این برداشت رو از نوشته ایشون نمیکنم که میخواد سیستمی که مشخصاتش نوشته رو بفروشه و یه سیستم متوسط بروز بگیره. واژگانی که ایشون استفاده کرده این معنی رو میده که ایشون قصد حفظ سیستم فعلی و ارتقا فقط کارت گرافیک رو دارند که کاملا منطقی هست.
این عین عبارات ایشون هست:
” اما کسانی که سیستم قدرتمندی از قطعات نسلهای قبل دارند، خرید یک کارت گرافیک HIGH END سری پاسکال عاقلانهتر میباشد.” داره خودش رو میگه که سیستم فدرتمند نسل های قبل رو داره.
“اگه اینو بفروشم حداکثر بتونم یک سیستم به روز و متوسط رو به پایین بخرم که کارایی بیشتری بهم نده. ولی با خرید یک کارت گرافیک 1080 یا VEGA یک سیستم عالی خانگی خواهم داشت”
کاملا مشخصه ایشون فقط قصد تعویض کارت دارند و تعویض سیستم حال حاضر خودشون رو منطقی نمیبینن. اتفاقا شما کامنت ایشون رو مشخصه که با دقت نخوندید. 🙂
مهم کارایی با توجه به نیاز هست. مهم نیست که بروز باشه یا نباشه.
4790کی از 2600 قویتر نیست. کی اینو میگه؟! ولی با توجه به نیاز ایشون بیش از نیازشون هم جوابگو هست و با تعویض به مثلا 8700کی یا 2700اکس هم چیز خاصی به دست نمیارن. 4790کی عملکردی بسیار نزدیک به 7700کی داره. چون اساسا معماریشون یکی هست.
اشتباهه به همچین سیستمی دست زد. مشکل ایشون یه کارت گرافیک هست که به نظرم یه 1070 میتونه به راحتی تو فول اچ دی 60فریم برای چند سال ایشون رو بی نیاز کنه. تعوبض کل سیستم برای ایشون بسیار گرون و بی فایده هست که البته خودشون شما و خیلیهای دیگه میدونیم اینو %
دوست عزیز مطلب ایشون را دقیق نخوندید .
ایشون گفته میخاد اینو بفروشه یه سیستم متوسط ولی “”بروز و جدید “” داشته باشه. =)):emoji1
تازه اگه نظر شما این هست که i7 7490K از R5 2600 چه از لحاظ قدرت پردازشی چه از لحاظ فریم دهی گیم ها بهتر هست.
باید بگم اشتباه فکر میکنید. البته اگه خواستید میتونم مدرک و نتایج بنچمارک هم خدمتتون بیارم.
در کل من نبودم که گفتم سیستم شون رو عوض کنه . خودشون خواستن عوض کنن من یه پیشنهاد دادم .
البته من هم قبول دارم پیشنهاد شما بهتر هست . ولی من گفتم اگه کل سیستمو عوض میکنی این کارو بکن
دوست عزیز مطلب ایشون را دقیق نخوندید .
ایشون گفته میخاد اینو بفروشه یه سیستم متوسط ولی “”بروز و جدید “” داشته باشه. =)):emoji1
تازه اگه نظر شما این هست که i7 7490K از R5 2600 چه از لحاظ قدرت پردازشی چه از لحاظ فریم دهی گیم ها بهتر هست.
باید بگم اشتباه فکر میکنید. البته اگه خواستید میتونم مدرک و نتایج بنچمارک هم خدمتتون بیارم.
در کل من نبودم که گفتم سیستم شون رو عوض کنه . خودشون خواستن عوض کنن من یه پیشنهاد دادم .
البته من هم قبول دارم پیشنهاد شما بهتر هست . ولی من گفتم اگه کل سیستمو عوض میکنی این کارو بکن
عزیز مطلب ایشون را دقیق نخوندید .
ایشون گفته میخاد اینو بفروشه یه سیستم متوسط ولی “”بروز و جدید “” داشته باشه. =)):emoji1
تازه اگه نظر شما این هست که i7 7490K از R5 2600 چه از لحاظ قدرت پردازشی چه از لحاظ فریم دهی گیم ها بهتر هست.
باید بگم اشتباه فکر میکنید. البته اگه خواستید میتونم مدرک و نتایج بنچمارک هم خدمتتون بیارم.
در کل من نبودم که گفتم سیستم شون رو عوض کنه . خودشون خواستن عوض کنن من یه پیشنهاد دادم .
البته من هم قبول دارم پیشنهاد شما بهتر هست . ولی من گفتم اگه کل سیستمو عوض میکنی این کارو بکن
پاورش هم خوبه فک کردم 400 وات گرین هست
سیستمت برا عصر یخبندانه چه طور با این کار میکنی خدا بهت صبر بده =))=))
برا چی این کار رو بکنه؟
۴۷۹۰کی با یه کارت خوب به راحتی از پس همه بازیهای جدید با کیفیت بالا برمیاد
نهایتش میتونه کمی اورکلاک کنه اگه کمبودی احساس کرد.
اشتباهه این سیستم رو بده و یه رایزن ۲۶۰۰ بگیره.
سیستمش به جز کارت و پاورش خوبه
البته 8-9 تومن منظورم بدون مانیتور و هارد شخصی
تو این شرایط بد اقتصادی کارت دسته ۲ خوبه بگیرید اما اصلا اصلا کارت ماین شده نخرید
الان تو بازار وضعیت i7 های اینتل خیلی بهم ریخته هست
i7 7700K آخرین باز دیدم 4650 تومنه . قیمت 4790k ندارم.
میتونی از این موقعیت استفاده کنی.
اگه دیدی حداقل 8-9 تومن میخرن . فکر کنم عوض کنی بهتر باشه. مخصوصا برای گیم
میشه یه
R5 2600
ASUS X370 Motherboard
16gb ram
ASUS GTX 1060
و … جور کنی
سری جدید کارت گرافیک ها که حافظهشون GDDR6 هست قطعا به MB جدید احتیاج داره و این یعنی قسمتهای مهم سیستم باید همراه با GPU تعویض بشن. به نظر بنده، کسانی که سیستم متوسط رو به پایین دارند و حداقل ۵ سال پیش اسمبل کردند اگر محدودیت بودجه نداشته باشن، خرید سیستم به روز با توجه به نیاز واقعیشون بهترین گزینهست، اما کسانی که سیستم قدرتمندی از قطعات نسلهای قبل دارند، خرید یک کارت گرافیک HIGH END سری پاسکال عاقلانهتر میباشد. برای مثال مشخصات سیستم من رو در نظر بگیرید
سی پی یو و فن: CORE I7 4790K + GREEN NOTUS 400
رم: GSKILL 2 × 8
مادربرد: ASROCK Z97 EXTREME 4
پاور: GREEN 750w PLATINIUM
کیس:BLACK DEEPCOOL TESSERACT
کارت گرافیک:GT 630 1 G
مانیتور: LG ULTRA-WIDE 25” IPS
اگه اینو بفروشم حداکثر بتونم یک سیستم به روز و متوسط رو به پایین بخرم که کارایی بیشتری بهم نده. ولی با خرید یک کارت گرافیک 1080 یا VEGA یک سیستم عالی خانگی خواهم داشت.البته اگر بتونم بخرم!!
من یه 1080 دارم میپرستمش نرخه فریم فول اجتی شم انقدری هست که تا 10 سال اینده باهاش حالم کنم پس گوره بابای 2080 =))=))=))
:x:x:x لطف دارید عزیزم
فقط 2080Ti
من از یکسالونیم پیش یکدونه استریکس 480 داشتم، جدیدا فروختم و یک 1070 کارکرده تهیه کردم که برای چند سال آینده فریم خوبی بده روی فول، اما در مجموع خرید هر نسل مورد بحث سخته، چون الان یک 1060 اکبند نزدیک به 4 میلیون قیمتشه و اگر کسی از قبل قطعه نداشته باشه و بخواد جدید تهیه کنه خیلی سخت میشه کارش، واقعا اوضاع بدی شده.
حب مشخصه که همه دوست دارن از سری 2000 گرافیک داشته باشن و Ray tracing رو تو بازی های جدید تجربه کنن اما با این قیمتی که داری هر دو مدلش بین 10 تا 15 تومنه :smiley5:smiley5 و کاملن دور از دسترسه .پس هیچ چاره ای نیس غیر از خرید همین نسل قبلی .البته من پیشنهادم به عزیزانی که میخوان کارت میان رده تهیه کنن اینه که بجای این که بیان کارتهای داغون 1050 یا 1050tiیا RX560 رو با قیمت های گزاف پول بدن دنبال RX580 هشت گیگ یا 1060 شش گیگ دست دو بگردن و بخرن.چون قیمت ارز های دیجیتال اومده پایین و ماینرها دارن گرافیک هاشون رو مرتب میفروشن ،
اول اینکه با همون قیمت 1050ti دارن یه گرافیک خیلی سریعتر میخرن ذوم اینکه حافظه های گرافیک هاش دو برابره سوم اینکه پول مفت تو جیب واردکننده های مفت خور نمیریزن که دست آخر هم بخوان یه گرافیک پایین رده داشته باشن.
موقع خرید هم یه تست 3d mark یا furmark بگیرن از گرافیک که خیالشون راحت باشه از سالم بودن گرافیک
اگه قصد خرید کارت جدیدی داشتم سری پاسکال رو انتخاب میکردم چون سری 20 بیاد قیمت های فوق العاده وحشتناکی میگیره و پاسکال راحت تا 2،3 سال دیگه جوابه
همین ۱۰۶۰ ۶ گیگی که فعلا دارم برا فول اچدی تا چند سال جوابه حالا حالا ها …
خیر دوست عزیز. مطالب ما با آنالیز و تجارب کامل در هر زمینه نوشته می شود. درست است که وضعیت بازار با توجه به افزایش نرخ ارز بالا رفته است، اما همیشه شرکت ها پس از کاهش قیمت جهانی این قیمت گذاری جدید رو در ایران هم اعمال می کنند و دفاتر کمپانی ها در ایران طبق سیاست شرکت اصلی پیش می روند نه سیستم داخلی و دولتی. این اتفاق همیشه افتاده است.
راستش من اگه بشه ترجیح میدم GTX 2050 رو بگیرم وگرنه 1050Ti .اولویت با نسل جدید هست.برای پردازنده هم Core i3 9100 .
دوستان عزیز عذر خواهی میکنم ولی انگار شماها یا یه چیزی رو درست متوجه نشدین یا اینکه در یه نقطه ای دیگر از جهان هستی زندگی میکنید. عزیزان دل اینجا ایران است و چیزی که گران شد حتی اگر در تمام دنیا ارزون بشه بازم اینجا گرانتر می شود نه ارزون. شاد و پیروز باشید
هیچ کدام
سری جدید که پول نداریم
سری قدیم هم تو ایران به بهانه های دیگه تولید نمیشه از سری جدید گرون تر میشن
هیچ کدام. فعلا با 1080 هیچ مشکلی ندارم. آرزوی توفیق برای MSI دارم که کارتی به این بی صدایی رو ساخته که بعد دوسال صداش در نمیاد. یه دوسال دیگه منو همراهی کنه نسل بعدی کارت گرافیک ها رو تو سال 2020 اگه عمری باشه به همراه تعویض کل سیستم و البته ارتفا به مانیتور با قابلیت HDR اگه مشکل مالی نباشه خریدار خواهم بود.
اما اگه کارت نداشتم سری 10 رو میخریدم تا سری 20.
راستش هیچکدوم چون چقدر ارزون میشه آیا به قیمت پارسال قبل ماینینگ
من خودم مجبور شدم گرافیک استوک بگیرم و مردم عادی حتی با یه گرافیک یه گیگ ۹۴۰۰ هم کارشون راه میفته
این چیزا مشتری خاص داشتن و الان راستشو بگن حتی یک در ۱۰۰۰ هم نمیتونن بخرن. عجیب نیس که دیجی کالا تعدیل نیرو کرده
شاید بعضی مجبور بشن با قیمت دلاری که خریدن بفروشن
با این وضعیت ارز و کشور اصلن نمیتونم به خرید فکر کنم چ برسه ب اینکه مدل انتخاب کنم
والا من دقیقا زمانی که رم و پردازنده های اینتل شروع کرد به گرون شدن یه سیستم با GTX 1080 بستم که بام دراومد 2600
سیستم هم کلا دراومد 5500( رایزن ۱۶۰۰x و ۱۶g رم
مین b350) که اینا ارزون خریدم
بدون مانیتور و ssd
خواستم ssd بخر پشماااااام همه بکل ریخت
مانیتور هم یه مدل msi بود fullHD ۱۴۴hz خمیده ۱۴۰۰ بود
که تا قبل ناموجود شدن تا ۲۵۰۰ رفت
خلاصه هرچی که نخریدم…. دیگه نتونستم بخرم
و فکر کنم تا ۴ نسل دیگه هم نتونم چیزی بخرم
راستش همین الان قیمت کارت های رده بالای سری پاسکال (1070 و به بالا) به خاطر اون سیصد هزار کارت برگردانده شده قیمت هایی حسابی باحال دارند مثلا یه 1080 توی NEWEGG میشه با 450 دلار خرید که به احتمال زیاد پایین تر هم میان و 1070 حدود 350 دلار ولی متعصفانه برای 1060 و 1050-TI این اتفاق نمیافته تا وقتی که 2060 و 2050 بیاد شاید هم تا NAVI وارد بازار نشده نیاد اصلا چون گفته میشه که 10 NAVI یک GPU میانرده. ولی باز هم قیمت ارز که اعصاب خورد کنه الان من میخوام یک کارت خوب بخرم باید پول یه 1060 یا 580 قبلو رو بدم و یک کارت RX560 MSI بگیرم. تازه برند MSI خیلی ارزون تر از بقیه برند هاست.1050TI هم خیلی گرونتره و نمیارزه پولی رو که باید بابت اون سرعت(RX560 خیلی نزدیک به 1050TI و 1050 خوب نیست بخاطر اون 2GB بافر). وقتی فکرشو میکنم به خودم میگم میتونستم یک RX570 با 900 هزار تومان بگیرم حسابی حسرت به دلم میمونه.
وضعیت کنونی کشور را می توان یک فروپاشی اقتصادی دانست که متاسفانه در تمامی بخش ها ریشه دوانده است…دمت گرم آقای آریایی…کاش همه مث شما جرات بیان واقعیت های کشور رو داشتن… من به شخصه با این قیمتها و با این دلار توان خرید هیچکدوم رو ندارم:smiley0
هیچکدام :smiley1:)
منتظر 7nmهای AMD 😉
البته بین اون دو گزینه . من کاهش قیمت سری 1000 ترجیح میدم. بعید هست انویدیا قیمت سری 2000 کاهش بده
سری 1000 که ارزون نمیشه چون اینجا ایرانه
سری 2000 بیاد مثلا یه مدل 1000 دلاری خب با دلار 15 تومن (قیمت روز دستم نیست) حداقل 25 میلیون تومن در میاد
مدل های کاستوم گرونتر که خنک کننده آبی دارن بماند
کسی که برای شغلش به یه کارت کوادرو نیازمنده چقدر باید ماهیانه حقوق بگیره که بتونه یه دونشو بخره؟
تجربه نشون داده بجای ارزون شدن گرون تر میشه
من دوست داشتم از بازی های rtx لذت ببرم ولی پول نداریم با این بدبختیایی که درست شده مجبورم وایسم پاسکالها ارزون شن
خود بنده به شخصه اگر قرار بود کارت گرافیک بخرم، به دلیل شرایط کنونی صبر میکرد تا سری پاسکال در روزهای آینده ارزون تر شه و از مدل های GTX1000 انتخاب می کردم.
اینجا ایرانه بازارش با همه جهان فرق داره!