نسخه بازسازی شده اولین قسمت از فرنچایز به یاد ماندنی دارک سولز که قرار است برای کنسول پلی استیشن 5 طور انحصاری منتشر شود یکی از انحصاریهای مورد انتظار سونی برای نسل بعد محسوب میشود. این عنوان اولین بار در سال 2009 توسط استودیو فرام سافتور برای کنسول پلی استیشن 3 منتشر شد و آغاز گر راهی برای یک فرنچایز فراموش نشدنی شد. حالا قرار است بعد از بیش از یک دهه این عنوان به صورت بازسازی شده برای نسل بعدی پلی استیشن منتشر شود. اما در حالی که در خبرهای پیشین به پشتیبانی Demon’s Souls از Ray Tracing اشاره شده بود، حالا مشخص شده این عنوان قرار نیست از فناوری ری تریسینگ پشتیبانی کند.
عدم پشتیبانی Demon’s Souls از Ray Tracing
طی گفت و گویی که گوین مور، کارگردان هنری این بازی با رسانه Level Up داشته، وی تائید کرده است که نسخه بازسازی شده اولین قسمت از سری بازیهای دارک سولز از فناوری Ray Tracing پشتیبانی نخواهد کرد. به گفته گوین مور، در صورت اضافه شدن این ویژگی به بازی، هزینه آن کنار گذاشته شدن ویژگی یا ویژگیهای دیگری بود. ری تریسینگ مانند هر نوع پیشرفت گرافیکی دیگر هزینهای را به دنبال دارد. اگر بنا به پشتیبانی از ری تریسینگ در این بازی بود، باید قید ویژگی دیگری زده میشد. در واقع یک محدودیت زمانی در توسعه یک بازی وجود دارد. همچنین گوین مور اضافه کرده که تیم سازنده بازی از همان ابتدای توسعه این عنوان اطلاع نداشت که Demon’s Souls Remake از ری تریسینگ قرار است پشتیبانی کند یا خیر. در عوض تمرکز تیم سازنده این عنوان بر روی تنظیمات و شخصیتهای بازی بوده است.
در هر صورت عدم پشتیبانی Demon’s Souls از فناوری ری تریسینگ اتفاق ناامیدوار کننده برای گیمرهایی است که انتظار این بازی را میکشند اما مشکل چندان بزرگی محسوب نمیشود. چرا که بر اساس آخرین گیم پلی منتشر شده، گرافیک این بازی چشم نواز و کاملا رضایت بخش به نظر میرسید. ری تریسینگ در این بازی صرفا در حالت سینماتیک وجود خواهد داشت که چندان مورد استفاده قرار نمیگیرد. Demon’s Souls در تاریخ 12 و 19 نوامبر (بسته به موقعیت مکانی) برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.
بیشتر بخوانید: اسکرین شات های نسخه PS5 عنوان Demon’s Souls توسط سونی منتشر شد
دیدگاهتان را بنویسید