به تازگی گزارشها و آزمایش های جدیدی منتشر شده که نشان از عملکرد ناچیز و در مواقعی یکسان API جدید DirectStorage مایکروسافت با استفاده از SATA SSD و NVMe SSD در بازی Forspoken میدهد. مایکروسافت با عرضه این API وعده کاهش زمان لود و پردازش دیتای بیشتری در GPU را با کمک درایوهای SSD داده، با این حال در گزارشهای اخیر ادعا شده که عبور و پردازش بیشتر دیتاهای گیمینگ از GPU میتواند منجر به کاهش عملکرد گرافیکی شود.
وبسایت آلمانی PC Games Hardware به تازگی بازی Forspoken را با پشتیبانی از DirectStorage و سه نوع حافظه PCIe Gen4 ،PCIe Gen3 و SATA SSD و همچنین با پشتیبانی از پردازنده اینتل Core i9-12900K بررسی کرده است. Forspoken اولین بازی است که از تکنولوژی DirectStorage مایکروسافت پشتیبانی میکند و استفاده از این API نه تنها برای توسعه دهندگان بازی، بلکه برای سازندگان GPU نیز شرایط آزمایشی بسیار مناسبی را فراهم کرده است.
در همین راستا کمپانیها میتوانند نتایج عملکردی را در نظر بگیرند و مقایسه کنند اما نتایج نهایی با توجه به سخت افزار استفاده شده میتواند متفاوت باشد. در همین رابطه در رزولوشن 4K و با استفاده از کارت گرافیک RTX 4090، وبسایت PCGamesHardware ادعا کرده که با سویچ کردن از SATA SSD به PCIe Gen4 SSD در این کارت گرافیک، افت فریم 10 درصدی (83 فریم به 74) مشاهده شده است.
با این حال وبسایت دیگر آلمانی یعنی ComputerBase روش آزمایش سایت PCGamesHardware را نادرست خوانده و اذعان کرده که این تنها شامل زمان لودینگ میان بنچمارکهای مختلف میشود و ComputerBase اظهار کرده که نتایج PCGamesHardware در این خصوص به نادرستی اعلام شده و وبسایت ComputerBase ادعا کرده تفاوتی پرفورمنسی بین SATA SSD و NVMe SSD وجود ندارد.
PCGamesHardware همچنین هیچ اطلاعاتی در خصوص جزئیات درایوهای ذخیرهساز استفاده شده در دسترس قرار نداده است و با توجه به ادعا نادرست خواندن آزمایش آنها توسط ComputerBase، برای مشخص شدن عملکرد واقعی دایرکت استورج مایکروسافت به آزمایشهای جامعتر و بیشتری نیاز است.
دیدگاهتان را بنویسید