در بخش نخست این مطلب (که ساعاتی قبل آن را از نظر گذراندید) به بخشی از گزارش مالی جدید شرکت EA اشاره کردیم و به بازتاب دادن اطلاعاتی پرداختیم که میزان درآمد شرکت EA در بازه ی زمانی سه ماهه ی نخست از سال جاری میلادی یا یک چهارم ابتدایی از سال مالی جدید این شرکت را در بر می گرفت. با این حال در بخش نخست این مطلب فرصت پرداختن به بخش های دیگر این اطلاعات آماری فراهم نشد. بر این اساس در مطلب پیش رو قصد تکمیل این اطلاعات و پرداختن به نکات جا مانده از آن ها را داریم.
بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت EA ، بازی های آنلاین این شرکت عملکرد بسیار موفقی را در طول بازه ی زمانی سه ماهه ی نخست از سال جاری میلادی به نمایش گذاشته اند. در این میان سهم مهم و قابل تاملی از این موفقیت به مجموعه بازی های Battlefield و آخرین نماینده ی شاخص و پرهوادار از این مجموعه یعنی بازی Battlefield 4 اختصاص داشته است. به گونه ای که در بازه ی زمانی یک چهارم ابتدایی از سال مالی جدید شرکت EA تعداد کاربران منحصر به فرد این فرنچایز به بیش از یازده و نیم میلیون نفر بالغ شده است. البته در پاییز سال جاری میلادی علاقه مندان به مجموعه بازی های Battlefield با نسخه ی جدید از این مجموعه یعنی بازی Battlefield 1 ملاقات خواهند نمود. اثری که با توجه به باز خورد های دریافتی از تبلیغات آن به نظر می رسد که بتواند مقبولیت فراوان تری را در میان هوادارن سری بتلفیلد کسب کند. بر همین اساس کارشناسان مالی شرکت EA رقم فروشی نزدیک به 15 میلیون نسخه از این بازی را در پاییز امسال پیش بینی می نمایند که در صورت محقق شدن این بر آورد، عملکرد مالی شرکت EA در بازه ی زمانی ربع سوم از سال مالی جدید این شرکت (زمان انتشار بازی Battlefield 1 به بازار) می تواند جهش فوق العاده ای را نسبت به دوره های مشابه گذشته تجربه کند. خصوصاً این که درست در همین بازه ی زمانی (ربع سوم از سال مالی جدید شرکت EA) بازی Titanfall 2 نیز به بازار عرضه می شود که کارشناسان و تحلیل گران شرکت EA از هم اکنون فروشی نزدیک به 10 میلیون نسخه را برای آن پیش بینی می نمایند. البته شرکت EA در بازه ی زمانی ربع دوم از سال مالی جدید خود هم شانس به ثبت رساندن تراز مالی بسیار موفقی را پیش روی خود می بیند. چرا که در بازه ی زمانی مذکور عناوین مهم ورزشی این شرکت نظیر NHL 17 ، Madden 17 و مهم تر از همه بازی FIFA 17 به بازار عرضه خواهد گردید که تمامی آن ها از مخاطبان بسیار گسترده ای در سطح جهان بر خوردار هستند و بر این اساس فروش بسیار موفقی برای این بازی ها پیش بینی می شود. امری که در بازه ی زمانی ربع چهارم از سال مالی شرکت EA قرار است توسط سایر عناوین مهم این شرکت نظیر NBA LIVE و Mass Effect Andromeda رقم بخورد.
در واقع اگر به عقب برگردیم و بنگریم که شرکت EA تنها به کمک فروش بازی Mirror’s Edge Catalyst (به عنوان مهم ترین و تنها فرنچایز منتشر شده در بازه ی زمانی ربع نخست از سال مالی جدید شرکت EA با ساختار AAA) و همچنین بخش آنلاین بازی های قدیمی خود (نظیر همان بازی Battlefield 4 که در سطور پیشین این متن به آن اشاره شد) در کنار سایر منابع در آمد زایی خود توانسته است تراز مالی موفق تری را نسبت به بازه های زمانی مشابه در دوره های پیشین برای خود رقم بزند، پس هیچ بعید نیست که سران شرکت EA بتوانند در بازه های زمانی ربع دوم ، سوم و چهارم از سال مالی جدید خود و به موجب بهره بردن از بازی های پر طرفدار تر و مورد انتظار تری که در این سه دوره به بازار عرضه خواهند نمود، عملکرد مالی بهتر و موفق تری را برای خود رقم بزنند. البته بازی Battlefield 4 (که به آمار مربوط به آن در سطور پیشین این متن اشاره شد) تنها بازی قدیمی موفق شرکت EA در بازه ی زمانی ربع نخست از سال مالی جدید این شرکت محسوب نمی شود و در این میان سایر بازی های (مبتنی بر گیم پلی گروهی) این شرکت نیز عملکرد مناسبی را در بازه ی زمانی یاد شده از خود به نمایش گذاشته اند. به عنوان مثال بازی Star Wars Battlefront موفق شده تا در بازه ی زمانی یاد شده رقمی نزدیک به 6.6 میلیون کاربر منحصر به فرد را به عنوان تجربه کنندگان این بازی به ثبت برساند. در کنار موارد فوق افزایش تعداد کاربران سایر عناوین پر طرفدار شرکت EA در طول بازه ی زمانی ربع نخست از سال مالی جدید این شرکت نیز کاملاً چشمگیر بوده است. به بیان دقیق تر افزایش قابل توجه تعداد کاربران منحصر به فرد بازی Madden NFL 16 در طی بازه ی زمانی سه ماهه ی نخست از سال جاری میلادی موجب شده است تا میزان افزایش کاربران این بازی بر مبنای شاخص سال به سال، چیزی نزدیک به 20 در صد بر آورد شود. پیشرفتی که در نسخه ی موبایل این بازی نیز به شکل و شمایلی دیگر قابل مشاهده است. به این معنی که تعداد کاربران اضافه شده به نسخه ی موبایل از مجموعه ی Madden NFL به طور ماهانه، در بازه ی زمانی ربع نخست از سال مالی جدید شرکت EA چیزی نزدیک به 25 در صد بیشتر از همین بازه ی زمانی در سال گذشته بوده است. به هر حال باید دید که شرکت EA در دوره های بعدی از سال مالی جدید خود تا چه میزان قادر خواهد بود که موفقیت های مالی به دست آمده توسط فروش فرنچایز های مهم و پر طرفدار خود را به لحاظ آماری ارتقا بخشد.
بسیار کامل و خوب:-bd:-bd
بسیار کامل و خوب:-bd:-bd