بازی Quantum Break مدتی است که بر روی دو پلتفرم مقصد خود (کنسول اکس باکس وان و کامپیوتر های خانگی) عرضه شده و اگر چه نسخه ی PC این بازی تنها از طریق پلتفرم جهانی ویندوز و به طور ویژه از راه بازار آنلاین اختصاصی ویندوز 10 قابل تهیه و تجربه است، اما به دلیل بهره گیری از سبک محبوب (شوتر ماجرایی سوم شخص) و همچنین گروه سازنده ی مشهور خود (که تولید آثاری نظیر Max Payne و Alan Wake را در کارنامه دارند) احتمالاً پس از انتشار موجبات جلب توجه بسیاری از علاقه مندان به بازی های کامپیوتری بر روی پلتفرم PC را فراهم آورده است و آن ها را نسبت به این موضوع کنجکاو کرده تا این بازی را بر روی کامپیوتر های خانگی خود تجربه نمایند. در این میان به طور حتم بسیاری از دارندگان کامپیوتر های خانگی پیش از تهیه و تجربه ی بازی Quantum Break، مشتاق دانستن این نکته هستند که این اثر از لحاظ قدرت اجرایی چه نمایشی را بر روی قطعات سخت افزاری موجود در سیستم های کامپیوتری شان از خود به معرض تماشا خواهد گذاشت.
بررسی های انجام شده بر روی فرآیند اجرای بازی Quantum Break نشان از این دارند که بیشتر بار اجرایی این اثر بر روی کارت گرافیک سیستم های کامپیوتری اجرا کننده ی آن قرار گرفته است و در این میان نقش پردازنده ی مرکزی در فرآیند اجرای این بازی در حد پردازنده ی گرافیکی سیستم های اجرا کننده ی آن نیست. در واقع بازی Quantum Break جزو آن دسته از عناوینی قرار می گیرد که چالشی اساسی را برای کارت های گرافیک موجود در سیستم های کامپیوتری اجرا کننده ی این اثر ایجاد می نماید. بنا بر این به منظور آگاهی یافتن از چگونگی عملکرد اجرایی این بازی بر روی پلتفرم PC بهتر است به سراغ پردازنده های گرافیکی قدرتمند موجود در بازار برویم. بر همین اساس مسلماً GTX 980 Ti یکی از قدرتمند ترین کارت های گرافیک موجود در بازار به شمار می رود و به این ترتیب اگر بازی Quantum Break بتواند بر روی این محصول عملکرد خوبی را از لحاظ اجرا از خود به نمایش بگذارد، می توان گفت که این بازی برای اجرای بهینه بر روی پلتفرم PC نیازمند به بهره گیری از قدرت پردازنده های گرافیکی پر توان موجود در بازار است. به منظور آگاهی یافتن از توان کارت گرافیک GTX 980 Ti در امر اجرای بازی Quantum Break به سراغ یکی از بررسی های انجام شده از این محصول در جریان اجرای بازی Quantum Break می رویم. آزمایشی که کارت گرافیک GTX 980 Ti را در کنار یک پردازنده ی مرکزی مدل Intel i7 4930K و رم 8 گیگا بایتی قرار داده است تا عملکرد کلی آن در اجرای بازی Quantum Break مشخص گردد. از آن جایی که کیفیت استاندارد اجرای بازی های کامپیوتری نسل حاضر بر روی پلتفرم PC بر اجرای این بازی ها تحت کیفیت تصویری 1080 پیکسلی و نرخ فریم نهایی 60 فریم در ثانیه استوار شده است، بنا بر این با توجه به قدرت کارت گرافیک GTX 980 Ti ، بهترین حالت ممکن این است که این محصول بتواند از پس اجرای بازی Quantum Break با بهترین تنظیمات گرافیکی ممکن و نرخ متوسط 60 فریم در ثانیه در کیفیت تصویری 1080 پیکسلی بر بیاید. امری که البته باید گفت در نسخه ی PC از بازی Quantum Break دست یافتنی به نظر نمی رسد.
متاسفانه بررسی مذکور نشان از این دارد که با استفاده از کارت گرافیک GTX 980 Ti نمی توان در امر اجرای بازی Quantum Break (در کیفیت تصویری 1080 پیکسلی و تنظیمات گرافیکی بیشینه) به نرخ فریم متوسط 60 فریم در ثانیه دست یافت و در حالت کلی نرخ فریم دریافتی از این بازی حول و حوش رقم 45 فریم در ثانیه قرار دارد. البته اگر نرخ فریم این بازی بر روی عدد 30 قفل گردد، می توان شاهد ثبات بیشتری در فرآیند اجرای بازی Quantum Break بود و در این میان کارت گرافیک GTX 980 Ti نیز هیچ مشکلی با اجرای بهینه ی این بازی بر روی نرخ فریم قفل شده ی 30 ندارد. اما مشکل اساسی قضیه این جاست که استفاده کنندگان از کارت گرافیک GTX 980 Ti اگر جزو قشر مرفهین بی درد نباشند (!) به احتمال فراوان در ردیف گیمر های حرفه ای قرار می گیرند و در این میان کمتر گیمر حرفه ای حاضر بر روی پلتفرم PC یافت می شود که ترجیح دهد بازی های کامپیوتری این پلتفرم را بر روی نرخ قفل شده ی 30 فریم در ثانیه اجرا نماید. متاسفانه به نظر می رسد که سازندگان بازی Quantum Break پورت نسخه ی PC این بازی (از روی نسخه ی اکس باکس وان) را با تمرکز بر مشخصات کنسولی به انجام رسانده اند و بنا بر این بازی Quantum Break بر روی پلتفرم PC نیز نظیر کنسول اکس باکس وان با اجرا بر اساس نرخ کلی 30 فریم در ثانیه میانه ی بسیار بهتری دارد. خصوصاً این که بخواهیم تنظیمات گرافیکی این بازی را بر روی مقدار کمینه قرار دهیم و به عبارت بهتر نسخه ی کنسولی این بازی را بر روی پلتفرم PC اجرا نماییم. در واقع بر خلاف نسخه ی PC از بازی Batman Arkham Knight که از مشکلات فراوان و اساسی در ساختار اجرایی خود رنج می برد، بازی Quantum Break بر روی تنظیمات گرافیکی کمینه و نرخ فریم قفل شده ی 30 فریم در ثانیه هیچ مشکلی را از خود به نمایش نمی گذارد و به شکل کاملاً بهینه ای اجرا می گردد. امری که می تواند دارندگان کارت های گرافیک قدرتمندی نظیر GTX 980 Ti را به این نکته امیدوار نگاه دارد که با انتشار پچ های ترمیمی برای بازی Quantum Break ، آن ها در نهایت بتوانند این بازی را تحت تنظیمات گرافیکی بیشینه و با نرخ فریم کلی 60 فریم در ثانیه به انجام برسانند.
با این حال از آن جایی که بازی Quantum Break بر اساس ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 ساخته شده است و تا این جای کار بازی های ساخته شده بر اساس قابلیت های این واسط نوین برنامه نویسی سطح پایین عملکرد نسبتاً بهتری را در امر اجرا توسط کارت های گرافیک برند AMD از خود به نمایش گذاشته اند، برخی بررسی های صورت گرفته از بازی Quntum Break نشان از این دارند که به مدد بهره گیری از کارت گرافیک مدل Radeon R9 Fury X در امر اجرای این بازی می توان به طور تقریبی رقمی ما بین 8 تا 11 فریم در ثانیه، نرخ فریم بیشتری را دریافت کرد. با این حال در کل می توان به صراحت بر روی این نکته تاکید ورزید که بازی Quantum Break با اجرا بر روی نرخ کلی 60 فریم در ثانیه مشکلاتی اساسی دارد و ثبات چندانی را نمی توان در امر اجرای این بازی بر روی نرخ فریم مذکور به نظاره نشست. البته اجرای بهینه ی بازی Quantum Break تحت تنظیمات گرافیکی کمینه و نرخ کلی 30 فریم در ثانیه می تواند خبر خوبی برای دارندگان کارت های گرافیک ضعیف تر موجود در بازار باشد. به عنوان مثال بررسی های صورت گرفته نشان از این دارند که این بازی تحت تنظیمات گرافیکی کمینه و نرخ کلی 30 فریم در ثانیه (در حالت قفل شده) به شکل بهینه ای بر روی دو کارت گرافیکی GTX 690 و GTX 680 قابل اجرا بوده و هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. بنا بر این دارندگان کارت های گرافیک هم رده با این دو محصول می توانند از اجرا شدن بازی Quantum Break بر روی سیستم های کامپیوتری خود با کیفیت بسیار معمولی خاطر جمع باشند. البته باید به این نکته توجه داشت که بازی Quantum Break اثری مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 بوده و بر همین اساس تنها بر روی سیستم عامل ویندوز 10 و توسط کارت های گرافیک پشتیبانی کننده از این واسط برنامه نویسی سطح پایین نوین قابل اجرا خواهد بود.
980 کارت خوبیه ولی طی آخرین اخبار بازی یکم مشکل داره=smile:l
حاشیه های این بازی تموم نمیشه گویا/-)
اتفاقا بازی جالب و قشنگیه ولی مشکلات زیادی داره
تریلر بازی رو که دیدم سر در گم شدم نمیدونم اصلا این بازی چند چنده خدایی با کی کار دارن
انویدیا :-q ای ام دی :-bd الان با این لایک و آنلایک چندتا ای ام دی فروش رفت و چند تا انویدیا فروش نرفت 😮 البته دوست عزیز امیر اکستریم اگه دایرکس 12 برات مهمه برای یه گیمر سری بعد بهتره روی کارتهای ای ام دی حساب باز کنی چون ایندفعه نوبتی هم باشه نوبته ای ام دی هست که البته نسل قبلی ای ام دی هم فوق العاده بودن اما قرار بعد از این فوق فوق العاده بشه
برادر چرا توهم تو طئه دارین شما ها
برو نقد pcgame رو بخون نوشته بدترین پورت تمام دوران پی سی برو نقد pcgamer رو بخون بهش لقب quantum broke رو داده
برو performances analysis سایت dsog رو بخون ببنین چی در مورد بهینه سازی بازی نوشته!!
اصلا فقط اسمشو گوگل کن ببنین چندتا لینک از داغون بودن این بازی مییاد
یه بوم و دو هوا دیگه چه صیغه اییه!
الان تو سال 2016 ما بازی ایی بد تر از این هم داریم ایا!!!شما بییا برا ما نام ببر چندتا منبع هم بده که از پورت بازی ایرادا گرفته باشن!
سریع تا یکی مییاد حرفی میزنه ربطش میدین به انویدیا amd!!
وگرنه الان Killer Instinct اومده بازی بسیار بهینهس اما فریم دهی روی کارتای amd بهتر هست چرا کسی اون چیزی نمیگه!
دوست عزیز اگه توجه کرده باشی من هیچوقت نمیگم انویدیا فلانه amd اینه اونه یا بد بگم ، اولا که از این بازی زیاد تست بیرون ندادن که ببینیم روی همه کارت ها چطور عمل کرده ولی این یکی دوتایی که تست کردن معلومه بد بهینه شده، و مورد بعدی اینکه هنوز DX12 روی هیچ بازی کامل نبوده که دل خودتونو خوش میکنین! بزار روی یه بازی کاملا پیاده بشه اونوقت تصمیم گیری کنین:emoji0
میشه یکم بیشتر توضیح بدین؟
با اخبار و اطلاعاتی که بدست اومده نسل بعد کارتهای انویدیا یعنی پاسکال هم از پردازش موازی بهره نمیبره چون اصولا معماری انویدیا بر اساس پردازش اسکالر یا خطی استواره و برای بهره بردن از Asynch باید به کل معماری رو تغییر بده که حالا حالا ها بعید به نظر میرسه
میشه یکبار واضح تکلیف مارو مشخص کنین که چرا هر بازیی تو انویدیا فریم نمیگیره و کمتر از ای ام دی ظاهر میشه میگین بهینه شرکده نیست بازیش اما وقتی ای ام دی فریم نمیگیره میگین اینه قدرت انویدیا و ای ام دی سوسکه؟؟اخه نمیشه که یک بوم و دو هوا,قبول کنین انویدیا حرفی تو دایرکت ایکس دوازده نداره بزنهو اگر تو بازیی فریم بیشتر میگیره فقط به خاطر خراب کاری گیم ورکس و کاهش فریم عمدی برای ای ام دی هست,نه برتری سخت افزاریش 😉
بنظرم اصلا سبک بازی جالب نیست گرافیکش که به کنار.:D
متاسافانه توی تکنولوژی سخت افزاری کشور ما در این زمینه بسیار بسیار عقب هست البته این حرف من بدین معنی نیست کارشناس سخت افزار نداریم خیلی هستن ولی مشکل عدم سرمایه گذاری در این مورد هست، باید اونقدری آگاهی مسئولین ذی ربط (از مسئولین دولتی تا سرمایه گذار و حتی مصرف کننده ها) زیاد بشه که بفهمن چه سفره بزرگی پهن هست ولی اینا غافل از این سفره هستن.
درضمن اشتباهاً توی محاسبات به جای 1% با 10% محاسبه شده پس اعداد خروجی یدونه 0 ازش کم کنید.
بدترین بازی بهینه سال 2016:smiley0
سلام امیر پول دار!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاملا باهات موافقم شدیدا و حس میکنم دوباره داستان Crysis زنده کردن که سخت افزار بفروشن از یک موس گرفته تا کارت و پردازنده و….. بی شک سیاست ویروس و ضد ویروس همیشه وجود داره
بنده با نظر شما موافقم چون خود بنده شرکت دارم حتی منم سود میبرم چون کارت دسته دوم میگیرم کارت نسل جدید بهشون میدم پس دو سر سوده برام چه برسه برای این شرکت ها…..
چه کلاهی رفت سر کسانی که کارت گرافیک های انویدیا رو برای اجرای بازی های نسل بعد خریدن,اونم با یک ترفند موزیانه و استفاده از واژهی فیوچر لول دایرکت ایکس دوازده توسط شرکت انویدیا,حالا همه ی کسانی که کارت گرافیک های این نسل انویدیا رو گرفتن مجبورن یا از ای ام دی کارت گرافیک بخرن و یا نسل بعد انویدیا رو بخرن و با اینکار انویدیا سر اونها کلا و توی جیب انویدیا پول مفت رفته
سلام سخت افزارمگ:p
متاسفانه من 980ti دارم توی هیچ کدوم اینا قرار نمیگیرم تکلیفم چیه!:-D
============
استفاده کنندگان از کارت گرافیک GTX 980 Ti اگر جزو قشر مرفهین بی درد نباشند (!) به احتمال فراوان در ردیف گیمر های حرفه ای قرار می گیرند
============
حالا در مورد مقاله
درمورد دلایل نرخ فریم دهی پایین بارها و بارها اشاره کردم پشت پرده تمامی این مشکلات بدست اوردن دآمدی بیشتر هست، چون اگر قرار باشه 980ti همچنان توی خروجیش مشکلاتی نباشه پس یک گیمر چه نیازی بریا خرید کارت های پاسکال پیدا میکنه! این روش درآمدزایی بسیار تاثیرگزار هست ایکه رقبت به خرید نسل بعدی بالا میبرن و بعدش برای اینکه نگن کارت های رده بالای سری 900 هیچ مشکلی ندارن یک پچ نرم افزاری برای فیکس کردن فریم دهی کارت های سری قبلشون میدن.
حالا این مشکل پیش بیاد فردا ایناخبارا اتفاق بیفته (یا شایدم افتاده) چی میشه!!
1- تیتر خبر”بازی توی کنسول بهتر اجرا میشه” —> نتیجه ی خبر تمایل به خرید کنسول
2- تیتر خبر “کارتای AMD فعلاً بهتر عمل میکنن” —> نتیجه ی خیر فروش بیشتر کارت های AMD
3- تیتر خبر “در تست های بازی با کارت های جدید انویدیا “پاسکال” نرخ فریم دهی بهبود قابل ملاحظه ای کرده” —> نتیجه ی خبر فروش بیشتر کارت های پاسکال
دوستان اینایی که دارم میگم خیلی حرف کوچیکی نیستا، من میگم حداقل 500 میلیون نفر هم گیمر ها، رندرکننده ها، شرکت های کوچک و بزرگ و … توی دنیا تحت تاثیر این اخبارها قرار میگیرن (شما هرچقدر میخوایین حداقل بگیرین و خروجی عددیتون حساب کنید فقط میخوام ثابت کنم بروز چنین مشکلاتی هم سودآور هست) حالا اگر اخبارهای این چنین بیرون بیاد و فقط 1% دقت کنید 1% از این افرادی که اخبار به گوششون میرسه اقدام به خرید کالایی بکنن میشه 50 میلیون فروش بی زبون و پولش توی جیب اون شرکت میره.
1- افزایش درامدی با احتساب هر کنسول 300 دلار = 15 میلیارد دلار
2- furyX با احتساب هر کدام 650 دلار = 32 میلیاد و 500 میلیون
3- پاسکال از نظر دلاری قیمت دقیق نیست ولی حدوداً 700 دلار = 35 میلیارد دلار
خیلی دوست داشتم چنین مقاله هایی در این تیپ از بخش گیمینگ در دنیا اتفاق میفته توی سخت افزار مگ ببینم.
بازم ممنون
ممنون عالی بود بله واقعا گیم بهینه نشد ونیاز به یک آپدیت داره و بی شک نسل آینده بهتر این گیم رو اجرا میکنه
ممنون بابت مطلب خوبتون
کشتید این قشر مرفه بی دردو کامنتا کم بود حالا رفت تو مطالب.:D
ولی زیاد نگید خوب نیست فاصله های طبقاتیو پررنگ کردن.