عنوان جدید سبک بقای بلیزارد (Blizzard) به صورت یک بازی اول شخص است و ساخت آن 4.5 سال به طول انجامیده است. در ادامه با جزییات بیشتر این خبر با ما همراه بمانید.
- عنوان تازه AAA بلیزارد یک بازی فانتزی به سبک بقا با دنیایی کاملا تازه است
- خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت – قسمت 42 سخت افزارکست
- بازیهای اکتیویژن بلیزارد از سرویس GeForce Now حذف شدند
عنوان جدید سبک بقای بلیزارد
ممکن است در جریان باشید که اوایل همین هفته، استودیو «بلیزارد اینترتینمنت» (Blizzard Entertainment) بدون سر و صدای زیاد بازی جدید خود را معرفی کرد. عنوانی با سبک بقا (Survival) که در یک IP کاملا جدید با مضمون فانتزی قرار دارد.
این اطلاعیه در درجه اول برای توسعه دهندگان بازی همکار علاقهمند به فرصتهای شغلی در دسترس منتشر شد. با این حال، اگر چه به ما گفته شده است که پروژه هنوز در مراحل اولیه توسعه است، برخی نکات دیگر ارزش برجسته کردن دارند. اول از همه، «مایک یبارا» (Mike Ybarra) رئیس بلیزارد گفت که او قبلا چندین ساعت از بازی را شخصا انجام داده است.
مهمتر از همه، همان طور که توسط PC Gamer مشاهده شده است، صفحه لینکدین رهبر پروژه «کریگ آمای» (Craig Amai)، شروع کار او روی این بازی جدید را جولای 2017 نشان میدهد. چنین تاریخی در واقع بیانگر این است که پروژه تا امروز حداقل به مدت چهار سال و نیم در حال توسعه بوده است. البته، بیشتر این مدت زمان توسعه احتمالا صرف مراحل پیش تولید شده است. با این حال، ممکن است آن طوری که پست اطلاعیه نشان میدهد هم جدید نباشد.
جالبتر این است که بسیاری از توسعه دهندگان پروژه در بلیزارد به طور عمومی اشتیاق خود را برای این بازی در حال ساخت ابراز کردهاند. این افراد تنها شامل کسانی نیستند که در این مدت فعالانه روی همین پروژه کار کردهاند؛ بلکه، برخی از آنها در طول مسیر به سراغ پروژههای دیگر رفتهاند و یا حتی به طور مستقیم روی آن کار نکرده اند؛ اما همچنان مشتاقانه منتظر این عنوان هستند.
صحبتهای توسعه دهندگان بلیزارد
روزی روزگاری، این پروژه رویایی روی دسکتاپ من یک ایده ساده بود. اکنون تیمی پر از افراد دلسوز و پرشور است که دیدگاهی را به اشتراک میگذارند که من نمیتوانم به عضویت در آن افتخار نکنم.
— Craig Amai
این تیم شجاع و بسیار خوب است و پروژه آنها بسیار فوق العاده.
— Melissa Kelly
آری این همان چیزی است که من در بلیزارد روی آن کار میکردم. اکنون آنها یک طراح UX در تیم UI/UX دارند. او بهترین فردی است که در بین توسعه دهندگان بازی با او کار کردهام، بنابراین میدانم UI/UX در دستان فوق العادهای خواهد بود. در نهایت از این که بازی ما به آرامی در معرض دید عموم قرار میگیرد هیجان زده شدهایم. این چیزی است که از زمانی که به بلیزارد پیوستم روی آن کار کردهام. با این که نمیتوان خیلی از موارد را مطرح کرد؛ اما، تیم و پروژه فوق العاده هستند و این بهترین تجربه gamedev است که من داشتهام. اگر کسی شغلی را پیدا کرد که میخواهد برای آن درخواست دهد به من پیام دهید.
— Andrew Porter
این بازی که مدتهاست به صورت داخلی دنبال میکردم بالاخره اعلام شد! به همه کسانی که روی آن کار کردهاند افتخار میکنم. نمیتوانم برای بازی صبر کنم. نتیجه بسیار دیدنی خواهد بود.
— KT
من روی این موضوع کار کردم و بلیزارد فوق العاده هیجان زده بالاخره آن را اعلام کرد، این بازی در واقع یک پروژه و یک تیم عالی است.
— Orb
البته باید گفت که به ویژه با توجه به زمینه تمام رسواییهای بلیزارد که در چند سال گذشته فاش شدهاند، چنین نظراتی قابل توجه هستند. به نظر میرسد که آنها روحیه کلی بسیاری از تیمهای توسعه داخلی را تضعیف کردهاند. با این حال جای تعجب دارد که چرا این پروژه از آن موج منفی حاکم دور مانده است.
بازی اول شخص
علاوه بر تمام موارد گفته شده همان طور که در عنوان مطلب هم به آن اشاره شد، همچنین متوجه شدیم که این بازی بقا در دید اول شخص قابل بازی خواهد بود. این خبر توسط «کامیل سانفورد» (Camille Sanford)، سازنده هنرهای مفهومی و سه بعدی ارائه شد که در ادامه پست او را میخوانید:
کار کردن در یک دنیای کاملا جدید، روی یک بازی بقای اول شخص که مطمئنا در ژانر برتر خواهد بود، یک رویا واقعی است!
— Camille Sanford (@CSanford) January 25, 2022
البته باید توجه داشته باشید که این موضوع گزینه سوم شخص بودن بازی را رد نمیکند و این عنوان جدید میتواند به خوبی از هر دو حالت پشتیبانی کند. به جز این چیز دیگری در مورد اولین عنوان جدید سبک بقای بلیزارد نمیدانیم. جهتهای طراحی زیادی وجود دارد که میتوان با یک بازی بقا انجام داد. چیزی که ما میدانیم این است که با وجود محبوبیت این ژانر، هنوز هیچ تولید واقعی Triple-A (AAA) برای آن وجود نداشته است. موفقترین بازیهای بقا تا به امروز همگی متعلق به صحنه مستقل یا Double-A (AA) هستند.
اگر بلیزارد بتواند بخشی از جادوی سابق خود را بازپس بگیرد و یک نسخه فوق العاده صیقلی و سه گانه ارائه دهد که بهترین عناصر بازی بقا را که تا به امروز دیدهایم با هم ترکیب کند، آن گاه ممکن است این پروژه بسیار موفق باشد. به هر حال، این همیشه راز بزرگترین موفقیتهای آنها مانند World of Warcraft بود.
منتظر اخبار، شایعات و اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه جدید باشید. شما درباره این عنوان جدید سبک بقای بلیزارد چه نظری دارید؟ آیا دنیای آن را متفاوت و هیجان انگیز میدانید یا باید منتظر یک فاجعه دیگر از این بازی ساز قدیمی باشیم؟ نظراتتان را برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید