با موفقیت قابل توجه نسخه ی Modern Warfare از سری بازی های Call of Duty در نسل هفتم بازی های کامپیوتری (که بخش قابل توجهی از آن در بخش چند نفره و آنلاین این مجموعه رقم خورد) بسیاری از شرکت های بازی سازی بزرگ و سر شناس به صرافت حرکت در مسیری مشابه و تولید بازی هایی افتادند که از درونمایه ای نظامی در ساختار کلی خود بهره می بردند و از بخش آنلاین به شکل مفصلی پشتیبانی می کردند. در این میان یکی از شرکت هایی که به رقابتی تنگاتنگ با شرکت اکتیویژن و محصول پول ساز این شرکت یعنی سری Call of Duty دست زد، شرکت EA بود. در واقع سران شرکت EA با دست زدن به اقداماتی نظیر احیای سری Medal of Honor (که البته کاملاً ناکام باقی ماند) و تغییر مسیر سری بازی های بتلفیلد سعی کردند به تولید بازی هایی شبیه به سری Call of Duty بپردازند و از این طریق بخش مهمی از علاقمندان به عناوین شوتر نظامی آنلاین در سبک اول شخص را به سمت خود بکشانند. اما شاید بتوان بازی Titanfall را موفق ترین تلاش شرکت EA در زمینه ی ساخت اثری در سبک شوتر اول شخص با تمرکز بر تجربه ای چند نفره و آنلاین قلمداد کرد. اثری که به موجب موفقیت و محبوبیتی که با خود به همراه آورد ، زمینه ساز ساخت دنباله ای تازه برای این مجموعه شد. دنباله ای به نام Titanfall 2 که به تازگی شاهد انتشار جزییات جدیدی در رابطه با آن هستیم.
به تازگی سرپرست نویسندگان بازی Titanfall 2 یعنی آقای جسی استرن مصاحبه ای را با نشریه ی فوربز انجام داده است که در طی آن شاهد اشاره به جزییاتی در رابطه با داستان بازی Titanfall 2 از سوی او بوده ایم. در واقع به نظر می رسد که آقای استرن و همکارانش در امر طراحی داستان بازی Titanfall 2 نیم نگاه دقیقی به تاریخچه ی کشور امریکا داشته اند و سعی کرده اند که از وقایع تاریخی این کشور برای پی ریختن اساس داستان بازی Titanfall 2 بهره بگیرند. در این میان وقایعی نظیر انقلاب امریکا (که منجر به استقلال این کشور از انگلستان شد) و همچنین جنگ داخلی امریکا (که میان شمالی ها و جنوبی ها در گرفت و در نهایت با پیروزی شمالی ها و لغو قانون برده داری همراه بود) نقش مهمی را در پی ریزی داستان بازی Titanfall 2 ایفا کرده اند و الهام بخش اصلی ساختار داستانی این بازی بوده اند. بر این اساس سعی استرن و همکارانش در زمینه ی طراحی شکل کلی داستان بازی Titanfall 2 بر معادل سازی رویداد های مذکور در دنیایی کاملاً آینده نگرانه بوده است. به عبارت بهتر در داستان بازی Titanfall 2 دیگر انسان ها از کشور های اروپایی نظیر ایرلند ، انگلستان یا هلند به قاره ی امریکای شمای مهاجرت نمی کنند. بلکه این مهاجرت از زمین به فضا صورت می گیرد تا انسان ها بتوانند در سیاره های دور دست مکان بهتری برای زندگی کردن دست و پا نمایند. اما از آن جا که آن ها هنوز هم انسان هستند و از همان ضعف ها و کاستی های نیاکان خود رنج می برند ، تاریخ بار دیگر تکرار می شود و این بار در فضا شاهد درگرفتن جنگ های داخلی میان کُلُنی های مختلف و گروه های گوناگون متشکل از انسان ها هستیم.
بنا بر گفته های جسی استرن، او و همکارانش برای سامان دادن به رویداد های داستانی بازی Titanfall 2 به حدس زدن این نکته پرداخته اند که تکرار وقایع مهم تاریخ امریکا در آینده ای پیشرفته به چه ترتیبی می تواند شکل بگیرد. به این معنی که کشتی های فضایی و وسایل نقلیه ای که انسان ها توسط آن ها به فضا مهاجرت می کنند دقیقاً چه شکل و شمایلی خواهد داشت و سوای آن انسان های مهاجر به کمک چه نوع ماشین آلاتی به بهره برداری از منابع موجود در سیاره های فضایی خواهند پرداخت. در عین حال آن ها به تصور این موضوع نیز پرداخته اند که چگونه تمامی این موارد می تواند به ابزاری در دست انسان ها برای نزاع و درگیری با یکدیگر تبدیل شود و آتش جنگ داخلی را در میان آن ها بیش از پیش شعله ور سازد. در واقع تمامی سعی جسی استرن و همکارانش در امر طراحی هسته ی اصلی داستان بازی Titanfall 2 بر این بوده که تصور کنند جنگ انسان ها با یکدیگر در آینده دقیقاً به چه ترتیب و بر مبنای چه اصول و ویژگی هایی خواهد بود. او همچنین در خلال توضیحات خود به ذکر این نکته پرداخته است که در بسیاری از صحنه های بازی Titanfall 2 ما شاهد پیوند میان علم و جادو هستیم. منتها این پیوند در بازی Titanfall 2 برخلاف بسیاری از آثار مشابه به هیچ وجه از جنبه های فانتزی برخوردار نیست و به شکلی کاملاً واقع گرایانه ، انسانی و مبتنی بر دنیایی پر آشوب به تصویر کشیده خواهد شد. در کل می توان انتظار داشت که داستان بازی Titanfall 2 از استحکام بسیار مناسبی در ساختار خود برخوردار باشد. چرا که سرپرست نویسندگان این اثر یعنی آقای جسی استرن سابقه ی درخشانی در زمینه ی به تصویر کشیدن داستان های مستحکم و پر کشش در دنیای بازی های کامپیوتری دارد. در واقع او پیش از این در نقش سرپرست نویسندگان ، داستان اصلی دو بازی Modern Warfare و Modern Warfare 2 را به رشته ی تحریر در آورده است و پس از آن نیز شاهد نوشتن فیلمنامه ی سریال پلیسی NCIS توسط او بوده ایم.
جالب این جاست که جسی استرن حتی خبر از این داده است که علاقمندان مجموعه بازی های Titanfall می توانند در آینده ای نزدیک نسبت به ملاقات با سریال تلویزیونی این مجموعه نیز امیدوار باشند. در واقع او به همراه بخش تلویزیونی شرکت Lions Gate هم اکنون در حال بررسی این نکته هستند که چگونه می توانند دنیای مجموعه بازی های Titanfall را به گونه ای قابل تصور به تلویزیون بیاورند. چرا که بنا بر اعتقاد جسی استرن با توجه به ساختار آینده نگرانه ی مجموعه بازی های Titanfall ، تولید سریالی تلویزیونی برای این مجموعه فرآیندی پر هزینه خواهد بود. به هر حال اگر جریان ساخت سریال تلویزیونی Titanfall به سر انجام مشخصی نرسید هم علاقمندان این مجموعه می توانند امیدوار باشند که در نسخه ی دوم این سری یعنی بازی Titanfall 2 می توانند شاهد تجربه ای به مراتب بهتر از نسخه ی قبل باشند. چرا که علاوه بر بهره بردن بازی Titanfall 2 از بخش آنلاین بسیار مفصل ، این بازی شامل یک کمپین داستانی مجزا نیز خواهد بود (در واقع یکی از ایراد های اصلی وارد شده به نسخه ی پیشین این مجموعه یعنی بازی Titanfall عدم وجود بخش داستانی در ساختار گیم پلی آن بود). سوای این امر، برخلاف بازی Titanfall که تنها برای کنسول های انحصاری مایکرو سافت و پلتفرم PC منتشره شده بود ، بازی Titanfall 2 بر روی تمامی پلتفرم های مطرح نسل هشتم عرضه خواهد شد و به این ترتیب گیمر های بیشتری می توانند از انجام آن بر روی پلتفرم های مورد علاقه ی خود لذت ببرند. اگر چه هنوز تاریخ دقیق انتشار بازی Titanfall 2 به طور دقیق مشخص به نظر نمی رسد ، اما بنا بر تایید ناشر این بازی یعنی شرکت EA بازی Titanfall 2 احتمالاً در نیمه ی نخست سال 2017 میلادی برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.
واقعا بد در حسرت انلاین بازی کردن باشیم:smiley7:smiley7
گرافیکش به نظر خوب میاد،اگه بخش داستانی هم داشته باشه که دیگه عالیه
همینش بده که انلاینه لامصب.
سلام
مورد اول (پرداختن به بازی های چند نفره و آنلاین) مدت هاست در دستور کار ما قرار داره و اخبار مربوط به اونها هم پوشش داده میشه. منتها به علت تراکم مطالب به روز ، کمتر پیش میاد که بخوایم به صورت ریز و کامل به تک تک این بازی ها بپردازیم. هر چند که این کار رو هم انجام خواهیم داد چون از اول هم جزو برنامه بوده. مورد دوم هم که فرمودید در اولین فرصت ممکن انجام میشه. هر چند که باید صبور باشید. در ضمن پیشنهاد میکنم مطالب بخش گیم مجله ی سخت افزار رو هم در صورت امکان مطالعه بفرمایید چون اونجا هم هرازگاه به مطالب مد نظر شما به شکل نسبتا مفصلی اشاره میشه.
بیزحمت یه پست راجع به بازی های MORPG و battle arena مثل league of legends , Dota2 , Heroes of the storm بزارید چون طرفدارای زیادی داره اتفاقا این سری جدید مادربورد های گیگابایت سوکت 1151 معرفی Heroes Of The Storm رو داره ضمن اینکه با چیپ Killer Ethernet باعث کاهش Latency توی بازی های Online هم میشه.
بیزحمت یه پست دیگه هم بزارید برای بررسی کارایی دو قابلیت Game First که برای Asus هست و Killer Ethernet که گیگابایت داره ازش استفاده میکنه و این که کدمشون کار آمدتر هست؟
Titanfall1 گیمپلی هاشو میدیدم خیلی عالی بود ،ولی حیف آنلاینه:smiley0