گروه خبری ما روز گذشته از فروش سه استودیو Square Enix همراه سری Tomb Raider به Embracer خبر داد که به دنبال آن شاهد واکنشهای فراوانی در این باره بودیم. این استودیو در پاسخ به سوالات مطرح شده، با انتشار بیانیهای درباره فروش استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos توضیح داد و گفت که چرا آنها را فروخته است. در ادامه همراه ما این توضیحات را بخوانید.
- فروش سه استودیو Square Enix همراه سری Tomb Raider به Embracer
- پیوستن جف راس به استودیوی Crystal Dynamics، توسعه دهنده Tomb Raider
- Square Enix و کار روی بازی نسل بعدی
فروش استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
اخبار داغ این روزهای صنعت بازی در جهان، درباره معامله «اسکوئر انیکس» (Square Enix) است. این استودیو در معاملهای به قیمت 300 میلیون دلار، توسعه دهندگان داخلی غربی خود شامل:Eidos Montréal، Square Enix Montréal و Crystal Dynamics را به گروه Embracer فروخت. پس از آن این شرکت ژاپنی در بیانیه مطبوعاتی خود توضیحاتی درباره جزییات مالی و منطقی حرکت خود را به اشتراک گذاشت.
این شرکت ژاپنی اعلام کرد که قصد دارد از این پس روی بلاک چین، هوش مصنوعی و فضای ابری تمرکز کند و همچنین هفته گذشته «یوسوکه ماتسودا» (Yosuke Matsuda)، رئیس اسکوئر انیکس بر اهمیت بلاک چین و بازی برای ایجاد انگیزه به منظور خلق محتوای تولید شده توسط کاربر تاکید کرد. البته ناگفته نماند که آنها به انتشار فرانچایزهای وسترن مانند Just Cause (Avalanche)، Outriders (People Can Fly) و Life is Strange (Dontnod، Deck Nine) ادامه خواهند داد. شما میتوانید در ادامه اوضیحات کامل ارائه شده در بیانیه فروش استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos را مطالعه کنید.
توضیحات Square Enix درباره معامله اخیر
مخاطبان ما باید بدانند که معامله اخیر به شرکت در سازگاری با تغییرات در حال انجام در جهان کمک خواهد کرد. محیط کسب و کار با ایجاد تخصیص کارآمدتر منابع، با تسریع رشد در کسب و کارهای اصلی شرکت در حوزه سرگرمی دیجیتال، ارزش شرکت را افزایش میدهد. علاوه بر این، این تراکنش با پیشبرد سرمایه گذاری در زمینههایی از جمله بلاک چین، هوش مصنوعی و فضای ابری، راهاندازی کسب و کارهای جدید را امکانپذیر میکند. این حرکت بر اساس سیاست بهینهسازی ساختار کسب و کار صورت گرفته که شرکت تحت استراتژی کسب و کار میانمدت که در 13 می 2021 رونمایی شد، ارائه کرده است.
این معامله همچنین فرصتی را برای همسویی بهتر عملکرد ناشران ما در خارج از کشور با سازمان اصلی در توکیو فراهم میکند. علاوه بر آن بر بازنگری مجدد ساختار حاکمیت فعلی و خطوط گزارش مرتبط و همین طور پیشبرد مدیریت یکپارچه گروه با هدف به حداکثر رساندن درآمد کسب شده در سراسر جهان حاصل از عناوین آتی استودیوها در ژاپن و خارج از کشور تاکید دارد.
در آینده، عملکرد توسعه شرکت شامل استودیوهای آن در ژاپن، استودیوهای خارجی اسکوئر انیکس و Square Enix Collective خواهد بود. در نتیجه استودیوهای خارج از کشور به انتشار فرانچایزهایی مانند JUST CAUSE، OUTRIDERS و Life is Strange ادامه خواهند داد.
شما درباره فروش استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos چه نظری دارید؟ آینده این توسعه دهندگان و بازیهای ساخته شده توسط آنها را چطور میبینید؟ برای ما در نظرات بنویسید.
خوبه جاست کاز رو نفروختن.