به تازگی گزارش شده بود که AMD کُد منبع FidelityFX Super Resolution 2.0 را منتشر کرد تا این تکنولوژی در اختیار توسعه دهندگان بیشتری قرار گیرد و حالا اعلام شده که فناوری AMD FSR 2.0 در دسترس توسعه دهندگان Xbox (کسانی که از کیت توسعه Xbox استفاده میکنند) قرار گرفته است.
- چیپ گرافیکی جدید Navi 3X با 16384 هسته – حتی بیشتر از Navi 31
- برای اولین بار پس از دو سال: کاهش قیمت کارت گرافیک به زیر قیمت MSRP
- بهبود عملکرد گرافیکی OpenGL در درایور جدید AMD با ویندوز 22H2
در عین حال هنوز هیچ اطلاعاتی از این که FSR 2.0 توسط کیت توسعه پلی استیشن پشتیبانی خواهد شد یا خیر منتشر نشده است. البته که به علت متن باز بودن این فناوری توسعه دهندگان میتوانند از آن در PS5 استفاده کنند اما شاید نیازمند مقداری کار بیشتر باشد.
فناوری AMD FSR 2.0 در دسترس توسعه دهندگان Xbox
در عین حال AMD طی یک به روز رسانی اعلام کرده که لیست بازیهای پشتیبانی شده FSR 2.0 به بیش از 20 بازی رسیده است که در پایین میتوانید آنها را مشاهده کنید. جدیدترین بازی اضافه شده نیز Tiny Tina’s Wonderlands است. البته که بسیاری از بازیها همین حالا از FSR 1.0 پشتیبانی میکنند.
- Dealthloop
- God of War
- Farming Simulator 22
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Abyss World
- Asterigos
- Delysium
- EVE Online
- Forspoken
- Grounded
- Hitman 3
- Microsoft Flight Simulator
- NiShuiHan
- Overprime
- Perfect World Remake
- Rescue Party: Live!
- Super People
- Swordsman Remake
- The Callisto Protocol
- Unknown 9: Awakening
در آخر نیز نکته جالبی توسط AMD اعلام شده که اشاره به آن خالی از لطف نیست. به گفته تیم سرخ فناوری FSR این شرکت دو برابر سریعتر از DLSS انویدیا رشد کرده است. FSR طی یک سال توسط 113 بازی پشتیبانی شده در حالی که DLSS طی سه و نیم سال توسط 180 بازی پشتیبانی میشود. در نظر داشته باشید که این موضوع بیانگر بهتر یا بدتر بودن هیچ کدام از این دو فناوری نیست.
دیدگاهتان را بنویسید