به نظر میرسد شاهد تعبیه فناوری DLSS یا Deep Learning Super Sampling جدید در بازی شوتر اول شخص محبوب Rainbow Six Siege توسط انویدیا هستیم. جالب اینجاست که بلاگ رسمی خود انویدیا اشارهای به DLSS 2.2 نکرده اما جدیدترین نسخه این تکنولوژی بهبود تصویر بر پایه هوش مصنوعی خیلی سریع توسط کاربران Reddit شناسایی شده است.
کتابخانه DLL (با نام nvngx_dlss.dll) در جدیدترین به روز رسانی Rainbow Six Siege اضافه شده (که اتفاقا فصل جدیدی را معرفی میکند) و یک نسخه جدید با نام 2.2.6.0 را به همراه دارد. این یعنی بازی محبوب یوبی سافت اولین عنوان با پشتیبانی رسمی از DLSS 2.2 میباشد.
فناوری DLSS جدید در Rainbow Six Siege
در حال حاضر بیشتر بازیها پشتیبانی از DLSS 2.1 را تحت یک به روز رسانی یا از قبل دریافت کردهاند که از جمله آنها میتوانیم به Metro Exodus اشاره کنیم. نسخه 2.1 فناوری Deep Learning Super Sampling انویدیا در اکتبر 2020 به همراه بازی Wolfenstein Youngblood معرفی شد که پشتیبانی از 8K را نیز به همراه داشت. تکنولوژی DLSS 2.0 بهبود کیفیت تصویر بسیاری را به نسبت DLSS 1.0 تجربه کرد که بخاطر بردارهای حرکتی و یک الگوریتم بهبود تصویر جدید بود.
برخی از کاربران گزارش کردهاند که امکان دارد بتوانیم فایل DLL را برای بازیهای دیگر پورت کنیم که یعنی میتوانیم انتظار بهبود کیفیت تصویر را داشته باشیم. با این حال نسخه DLSS 2.2 ظاهرا بهبود کارایی نسبت به DLSS 2.1 ندارد.
انویدیا ادعا میکند که DLSS با Vulkan (تنها رابط گرافیکی که بازی از آن پشتیبانی میکند) میتواند کارایی را در وضوح 4K تا 50 درصد افزایش دهد. این بازی از قبل هم بهینه سازیهای خوبی را دریافت کرده بود، بنابراین DLSS میتواند در وضوح بالا میزان فریم را برای رقابت بیشتر افزایش دهد. Rainbow Six Siege حتی از فناوری Nvidia Reflex نیز پشتیبانی میکند که میزان تاخیر از کلیک ماوس تا حرکت روی صفحه را بهبود میدهد.
بیشتر بخوانید: حق اختراع AMD برای معماری هایبرید – هستههای کوچک مهمان رایزنها
آقا حداقل نحوه فعال کردنش رو هم بزارید
پیدا نمیکنم
انویدیا هم زیاد حرف میزنه من dlss2.1 رو توی 4k فعال کردم گرافیک از 1080 نیتیو هم بدتر شد فرقی هم نداره که چه بازی باشه کلا تا زمانی که کارت گرافیت هندل میکنه فعال کردن dlss کار مسخره ای هستش