طبق آخرین اخبار به نظر میرسد امکان بهره مندی اینتل و AMD از فناوری Image Scaling انویدیا (NVIDIA Image Scaling) و از طریق مقیاسگذاری بدون اتلاف (Lossless Scaling) امکان پذیر شده است. در ادامه با جزییات بیشتر این خبر همراه ما باشید.
- انویدیا مقیاس کننده تصویر جدید خود را معرفی کرد – Nvidia Image Scaling
- بهینه سازی سیستم و افزایش فریم ریت ؛ بخش اول: Nvidia Control Panel
- Magpie به تمام بازی ها اجازه استفاده از AMD’s FSR را می دهد
فناوری Image Scaling انویدیا
همان طور که اطلاع دارید چند روز پیش فناوری «مقیاس کننده تصویر انویدیا» (NVIDIA Image Scaling) به عنوان نسخه به روز شده فناوری ارتقای مقیاس فضایی خود انویدیا منتشر شد. این الگوریتم جدید از یک فیلتر 6 مرحلهای با چهار فیلتر مقیاس گذاری جهتی و شفاف سازی تطبیقی برای افزایش کارایی خود استفاده میکند. همچنین عملیات شفاف سازی و افزایش مقیاس آن در یک لحظه اتفاق میافتد و به گفته خود انویدیا کارآمدتر از روشهای مشابه است.
بر اساس این اطلاعات، NVIDIA Image Scaling به هیچ نرم افزار اختصاصی متکی نیست و بنابراین پیاده سازیهای درون بازی آن صرف نظر از سازنده کارت گرافیک شما (AMD یا حتی اینتل) قابل استفاده خواهند بود. با این حال، هنوز هیچ بازی خاصی از فناوری NIS پشتیبانی نمیکند و کاربران AMD یا Intel نمیتوانند برای فعال کردن آن به کنترل پنل انویدیا یا نرمافزار GeForce Experience اعتماد کنند. با این وجود، میتوان از طریق برنامههایی مانند Lossless Scaling که نسخه 1.6 آن از NIS علاوه بر FSR پشتیبانی میکند، استفاده کرد.
یک ارتقاء دهنده عالی دیگر – NIS (NVIDIA Image Scaling) اضافه شد.
توجه داشته باشید که تنظیم وضوح برای هر دو FSR و NIS در محدوده [0-1.0] یکپارچه است، که در آن 1.0 حداکثر وضوح خواهد بود.
قیمت Lossless Scaling
باید بدانید که متاسفانه Lossless Scaling نرم افزار رایگانی نیست (البته دارای یک نسخه نمایشی یا دمو است و نسخه کامل آن 3.99 دلار قیمت دارد). اگر از قبل این نرم افزار را تهیه کردهاید و آن را روی سیستم خود دارید، اکنون این گزینه برای امتحان کردن وجود دارد. به هر حال، این نسخه از NVIDIA Image Scaling همان طور که توسعه دهنده آن صراحتا در انجمنهای «استیم» (Steam) اعتراف کرده است، به خوبی نسخه اصلی نیست.
این فناوری از Shader رسمی استفاده میکند؛ اما پشتیبانی از FP16 در حال حاضر فعال نیست، زیرا تایید شده است که به دلایلی روی RTX 3000 کار نمیکند. همچنین هنوز دقیقا نمیدانیم از چه نوع پیاده سازی در درایور استفاده میکند؛ ولی، مطمئنا منابع GPU را برای ضبط تصویر هدر نمیدهد.
اگر روی سیستم خود کارت گرافیک انویدیا دارید و با نمایش رزولوشن سفارشی ایجاد شده توسط NIS در بازیها مشکل داشتید، درایور GeForce hotfix 496.84 را دانلود کنید.نظر شما درباره فناوری Image Scaling انویدیا چیست؟ آیا دانش بیشتری در این زمینه و نوع کارکرد آن دارید؟ نظرات و اطلاعاتتان در این باره را برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید