سال گذشته میلادی (2015) کمپانی AMD با معرفی یک فناوری چند سطحی با نام (Liquid VR) درصدد رفع مشکلات واقعیت مجازی (VR) بر آمد.از همین رو کمپانی های بسیاری مانند ALIENWARE برای استفاده از آن به خط شدند.تکنولوژی این کمپانی برای مشکلاتی شامل زمان تاخیر در برخی دستورات و نمایش تصاویر است.به عنوان مثال زمان تاخیر نمایش تصاویر در زمان چرخش سر مقداری آزار دهنده بود که تکنولوژی (Liquid VR) که در کارت گرافیک های جدید AMD به کار گرفته شده اند،این زمان را تا 10 میلی ثانیه کاهش خواهند داد.
اینک کمپانی انویدیا برای آن که از تیم قرمز ها عقب نماند و علاوه بر آن دستی بر سر و گوش دنیای بازی های واقعیت مجازی بکشد،یک فناوری مشابه را معرفی کرده است.در روزهای پایانی سال 2015 کمپانی انویدیا یک “درایور” جدید را برای کارت گرافیک های خود منتشر ساخت.درایور 361.43 آخرین نسخه از درایورهای GameWorks انویدیا است که به منظور بهبود روابط در سیستم های VR عرضه شده است.انویدیا دارای همکاری نزدیک با توسعه دهندگان VR است و برای رفع اشکال و بهینه سازی این فناوری در حالت های گرافیکی GameWorks VR 1.1 و SLI این درایور را ارائه کرده است.
این کمپانی در خلال برنامه های CES 2016،به معرفی یک فناوری جدید پرداخته است که بی شباهت با (Liquid VR) کمپانی AMD نیست.”NVIDIA VR READY” یک فناوری پیشرفته برای رفع مشکلات VR در کارت گرافیک های Geforce GTX است.انویدیا اعلام کرده است که برای همکاری بیشتر با کمپانی های تولید کننده کامپیوتر و بازی،به یک راه حل جامع رسیده است که می تواند توانایی کارت گرافیک های این کمپانی را در زمینه VR ارتقاء بخشد. NVIDIA VR READY برای کاهش سردرگمی و نیاز به موارد بسیار برای انجام یک بازی در حالت VR را کاهش می دهد.بدین ترتیب قدرت پردازش های گرافیکی VR می تواند تا حداکثر هفت برابر بازی های 3D معمول افزایش یافته و نرخ فریم (FPS) برای هر چشم به طور جداگانه به 90 فریم در ثانیه برسد.انویدیا این قابلیت را برای کارت گرافیک های “ماکسول” و خانواده 900 در نظر گرفته است. NVIDIA VR READY علاوه بر موارد ذکر شده،با حفظ اصول کیفیتی از Multi-Res پشتیبانی خواهد کرد.انویدیا در ادامه اضافه کرد که:برخی از برترین شرکای تجاری ما مانند ALIENWARE به زودی محصولات خود را به همراه کارت گرافیک GTX Maxwell ارائه خواهند کرد و بدین ترتیب مشکلات استفاده از واقعیت مجازی (در بازی) به پایان خواهد رسید و کاربران یک لذت جدید را تجربه خواهند کرد.البته انویدیا نوت بوک های گیمیمگ را نیز فراموش نکرده است و گفت:نوت بوک هایی مانند MSI GT72/GT80 با استفاده از کارت گرافیک های GTX 980 به زودی شامل این فناوری می شوند و پانچ های لازم به کمپانی MSI تحویل شده است.
دوستان زیاد واقعیت مجازی نیاز به سخت افزار بالایی نداره و واقعا ارزش و هیچان خاصی داره
سلام
نه برای همه کارت ها نیست و حداقل GeForce GTX 970 نیاز است
سلام یعنی الان ما یک گرافیک مثلا 970 یا 960 بگیریم بعدا این قابلیت بصورت اپدیت بهش اضافه میشه یا نه باید سری جدید کارت رو حتما خرید!؟
بله به سادگی.
ظاهرا این کارت حداقل کارت لازمه است.
رقابت حتما نتایج خوبی هم داره :-bd
سلام،بله راحت تا نزدیک یک سال میتونید 30 fps بگیرید ولی بعد اون یه سال با افت فریم مواجه میشین
دوست عزیز بستگی به بازی و موتور هم دارد.نرخ فریم تقسیم میشود.یعنی الان انویدیا میخواد واسه هر چشم 90 فریم بگیره.کلا فاکتورهای زیادی دخیل هستش.
ممنون از مطالبتون
یه سوال دارم
آیا با یه کارت گرافیک 970 4gb میشه بازی های واقعیت مجازی رو 30fps اجرا کرد؟
CPU:6600k Skylake
RAM:16GB DDR4