این روز ها با انتشار بازی Doom بر روی پلتفرم های مهم نسل هشتم از جمله پلتفرم PC ، بسیاری از بازیبازان در حال آماده کردن خود برای تجربه ی بهینه ی این بازی بر روی پلتفرم های مورد علاقه شان خود هستند. در همین راستا ظرف روز های اخیر شاهد ارائه ی جدید ترین آپدیت برای درایور های گرافیکی محصولات AMD بودیم که بخش مهمی از دلیل ارائه شدن آن بهبود فرآیند اجرای بازی Doom به شمار می رفت. اندکی پس از انتشار آپدیت مذکور یا همان نسخه ی 16.5.2، شرکت رقیب یعنی انویدیا نیز به انتشار تازه ترین به روز رسانی برای درایور های گرافیکی محصولات خود پرداخت. به روز رسانی نسخه ی 365.19 WHQL Game Ready که اگر چه به تازگی در اختیار کاربران قرار گرفته است اما احتمالاً بسیاری از استفاده کنندگان کارت های گرافیک برند انویدیا تا کنون نسبت به تهیه و نصب آن اقدام کرده اند. در این مطلب قصد داریم به برخی بهبود هایی که به کمک نصب این به روز رسانی جدید در فرآیند اجرای بازی های کامپیوتری مطرح روز ایجاد می شود اشاره ای مختصر داشته باشیم.
همانند آپدیت جدید درایور های گرافیکی AMD ، به روز رسانی 365.19 WHQL انویدیا نیز با تمرکزی ویژه بر بهبود فرآیند اجرای بازی Doom منتشر شده است. در واقع به موجب نصب این به روز رسانی جدید بر روی سیستم های کامپیوتری اجرا کننده ی بازی Doom علاقه مندان به این بازی بر روی پلتفرم PC (گروهی که از کارت های گرافیک انویدیا برای اجرای این بازی استفاده می کنند) قادر به دریافت نرخ فریم بهتری از فرآیند اجرای این بازی در کنار بهبود زمان پردازش هر فریم خروجی خواهند بود. گذشته از آن به نظر می رسد که این به روز رسانی جدید بهینه سازی های مربوط به نسخه ی مبتنی بر Vulkan بازی Doom را نیز در بر می گیرد و بر همین اساس پس از اضافه شدن این قابلیت به بازی Doom در آینده ای بسیار نزدیک علاقه مندان به این بازی می توانند شاهد بهبود های محسوس تری در فرآیند اجرای این اثر بر روی پلتفرم PC باشند. البته پشتیبانی آپدیت 365.19 WHQL از بهبود فرآیند اجرای بازی های کامپیوتری جدید تنها به بازی Doom محدود نمی شود و جدید ترین نسخه از سری هوم فرانت یعنی بازی Homefront: The Revolution را هم در بر می گیرد. البته تا زمان انتشار رسمی این بازی چیزی نزدیک به دو روز دیگر فرصت باقی است و از همین رو چشم انتظاران نسخه ی جدید از سری هوم فرانت می توانند به منظور اجرای بهینه ی این اثر بر روی پلتفرم PC (در صورت استفاده از کارت های گرافیک انویدیا) همین حالا نسبت به نصب آپدیت 365.19 WHQL اقدام نمایند تا در همان ابتدای کار از نرخ فریم خروجی مناسبی در امر اجرای بازی Homefront: The Revolution برخوردار باشند. گفتنی است که بازی Homefront نیز نظیر مجموعه ی Saint Row از جمله IP هایی بود که پس از ورشکست شدن شرکت THQ ، امتیاز بهره برداری از آن به شرکت Deep Silver رسید و این شرکت هم تولید نسخه ی جدید از این مجموعه را بر عهده ی استودیو Dambuster Studios قرار داد.
برخلاف روایت خطی عنوان نخست از این مجموعه، بازی Homefront: The Revolution از ساختاری Open World بهره می برد و همانند بازی Homefront روایتگر تهاجم نیرو های کره ی شمالی به کشور امریکا در بخش داستانی خود است. زمان به وقوع پیوستن رویداد های بازی Homefront: The Revolution سال 2029 میلادی خواهد بود و در گیم پلی این اثر بازیبازان نقش یکی از اعضای نیروی مقاومت منطقه ی فیلادلفیای امریکا را بر عهده دارند که وظیفه ی اصلی او انجام ماموریت های مختلف برای بر اندازی سلطه ی نیرو های ارتش کره ی شمالی از این منطقه ی تحت محاصره خواهد بود. به هر حال به مدد بهینه سازی های موجود در آپدیت 365.19 WHQL چشم انتظاران بازی Homefront: The Revolution قادر به اجرای مطلوب تر این بازی توسط کارت های گرافیک انویدیا خواهند بود. علاوه بر دو بازی یاد شده در سطور فوق، آپدیت 365.19 WHQL بهینه سازی هایی بر روی بازی Master of Orion: Conquer the Stars را هم شامل می شود. یکی از قابلیت هایی که به کمک آپدیت مذکور می توان امکان بهره گیری از آن را در بازی Master of Orion: Conquer the Stars شاهد بود قابلیت پردازش تناوبی فریم های این بازی در قالب ترکیب SLI توسط کارت های گرافیک چند گانه ی اجرا کننده ی این اثر (از برند انویدیا) خواهد بود که همچون بازی Battleborn و چند بازی دیگر از قبیل Obscuritas در قالب آپدیت مذکور در لیست پشتیبانی کارت های گرافیک مختلف برند انویدیا قرار گرفته است. لازم به ذکر است که بازی Master of Orion: Conquer the Stars یک ریبوت کامل و همه جانبه از نسخه ی کلاسیک این بازی به شمار می رود که برای نخستین بار در سال 1993 میلادی در اختیار علاقه مندان به بازی های کامپیوتری قرار گرفت و می توان آن را یکی از سردمداران اصلی خرده سبک 4X از سبک استراتژی نام نهاد. در این میان ناشر بازی Master of Orion: Conquer the Stars با خرید امتیاز بازی Master of Orion از شرکت آتاری و همکاری با استودیو NGD مدت کوتاهی است که نسخه ی ریبوت از این بازی کلاسیک را از طریق بخش Early Access شبکه ی استیم به دوست داران سبک استراتژی عرضه کرده است. تجربه کنندگان بازی Master of Orion: Conquer the Stars در این بازی نیز همچون دیگر آثار هم سبک وظیفه ی شکل دادن ، گسترش و حفظ یک امپرتوری بزرگ را به کمک قابلیت هایی نظیر دیپلماسی ، ساخت و ساز و مبارزه دارند و به منظور رسیدن به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود در این بازی گزینه های فراوانی را پیش روی خود می بینند. ضمن این که گیم پلی بازی Master of Orion: Conquer the Stars مبتنی بر ساختار نوبتی بوده و تجربه کنندگان این اثر در ابتدای بازی قادر به انتخاب گروه مورد علاقه ی خود از میان ده نژاد مختلف حاضر در کهکشان هستند. در واقع بازی Master of Orion: Conquer the Stars در کل شباهت فراوانی به بازی Stellaris دارد که همین چند روز پیش به معرفی آن در وب سایت سخت افزار پرداخته بودیم (با این تفاوت که گیم پلی بازی Stellaris یک استراتژی هم زمان به شمار می رود). به هر حال علاقه مندان به سه بازی کامپیوتری یاد شده در این متن از طریق آپدیت 365.19 WHQL شرکت انویدیا قادر به بهبود فرآیند اجرای بازی های محبوب خود خواهند بود.
محسن جان 100 درصد تاثیر مثبت داره
هنوز چیزی معلوم نیست.
برای منم واقعا جای سواله !؟؟
یک سوالی که ذهنمو درگیر کرده اینه که وولکان تاثیری در بهتر اجرا شدن بازیا داره؟!! مثل قولایی که برای دایرکت ۱۲ دادن. مثلن در روند فریم دهی تاثیرداره یا نه حتا ممکنه باعث افت فریم هم بشه؟!!!
یکی ازامید هامون به اپدیت درایور انودیدیا بود سر اجرای کوانتوم بریک که خوب انگار اینم از درجه اعتبار ساقط شد :l