بعد از هفتهها گمانه زنی و شایعات، سرانجام مایکروسافت مشخصات سخت افزاری Xbox Series X را تایید کرد تا شاهد یک کنسول بسیار قدرتمند باشیم. در جدیدترین پُست به اشتراک گذاشته شده توسط وب سایت رسمی اکس باکس، رئیس این بخش یعنی فیل اسپنسر تایید کرد که پردازنده Xbox Series X بر پایه Zen 2 میباشد که البته از قبل میدانستیم اما معماری گرافیکی آن از نوع RDNA 2 خواهد بود.
همچنین تایید شده که این کنسول از گرافیکی با توان محاسباتی 12 ترافلاپ بهره میبرد، بالغ بر دو برابر Xbox One X و هشت برابر Xbox One اصلی.
Xbox Series X قدرتمندترین کنسول ساخته شده توسط ما خواهد بود که از پردازنده سفارشی طراحی شده توسط ما با جدیدترین معماریهای Zen 2 و RDNA 2 از AMD میباشد. تا چهار برابر قدرت پردازشی بیشتر از اکس باکس وان و فراهم کردن 12 ترافلاپ قدرت محاسباتی گرافیکی که دو برابر Xbox One X و هشت برابر Xbox One میباشد. Xbox Series X به واقع یک جهش نسلی واقعی در بحث پردازش و گرافیک میباشد که نتیجه آن به فریم ریت بالاتر، دنیاهایی بزرگتر و با پیچیدگی بیشتر در کنار یک تجربه عمیقتر باشد که تا به حال در هیچ کنسول گیمینگی مشاهده نشده است.
شتاب دهنده سخت افزاری Ray Tracing
به نرخ سایه زنی تطبیق پذیر و شتاب دهنده سخت افزاری برای DirectX Raytracing نیز اشاره شده.
نرخ سایه زنی تطبیق پذیر: فناوری VRS ما به توسعه دهندگان اجازه میدهد تا به شکل بهینهای از تمام قدرت Xbox Series X استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکلهای گرافیک را برای تک تک پیکسلهای روی نمایشگر به کار گیرند، آنها میتوانند روی بخشهای خاصی از شخصیتهای بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه میدهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود.
شتاب دهند سخت افزاری DirectX Ray Tracing: شما میتوانید انتظار محیطهایی پویاتر و واقعیتر را بوسیله شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing به عنوان اولین کنسول ارائه دهنده آن داشته باشید. این یعنی شاهد نورپردازی نزدیک به واقعیت، بازتابهای دقیق و نکات جذاب دیگری به شکل همزمان (Real Time) در دنیای بازی خواهید بود.
در کنار این جزئیات جدید درباره مشخصات سخت افزاری Xbox Series X، مایکروسافت از قابلیتهای جدید دیگری نیز شامل Quick Resume برای چند بازی، تاخیر پویا ورودی (DLI) و پشتیبانی از فریم ریتی تا 120 میشود.
Quick Resume: قابلیت جدید Quick Resume به شما اجازه میدهد چندین بازی را از حالت تعلیق تقریبا بلافاصله به حالت بازی و جایی که بازی را رها کرده بودید سوییچ کنید. بدون این که در صفحات طولانی بارگذاری منتظر بمانید.
تاثیر پویا ورودی (DLI): این قابلیت جدید ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده میشود همگام سازی میکند تا شاهد کنترلی دقیقتر و پاسخگوتر باشیم.
تکنولوژی Smart Delivery
Smart Delivery نیز با جزئیات بیشتری مشخص شد. به لطف این قابلیت بازیکنان همیشه به همه نسخههای یک بازی دسترسی خواهند داشت، بسته به سخت افزاری که روی آن مشغول انجام بازی هستند. تمام عناوین Xbox Game Studios از پشتیبانی Smart Delivery بهره مند هستند و استودیوهای شخص ثالث نیز میتوانند این قابلیت را پیاده سازی کنند.
Smart Delivery: این تکنولوژی به شما اجازه میدهد تا یک بار یک بازی را تهیه کنید و در هر جایی که دوست دارید (روی اکس باکس وان یا Xbox Series X) به تجربه آن بپردازید زیرا شما به شکل هوشمند نسخه مناسب سخت افزار خود را دریافت خواهید کرد. ما متعهد هستیم که از Smart Delivery در تمام عناوین انحصاری Xbox Game Studios شامل Halo Infinite استفاده کنیم تا شما بتوانید بهترین نسخه مناسب خود را سفارش دهید، فارغ از کنسول اکس باکسی که برای تجربه بازی انتخاب خواهید کرد. این تکنولوژی برای تمام توسعه دهندگان و ناشران در دسترس قرار دارد و آنها میتوانند انتخاب کنند که از آن استفاده شود یا خیر. در واقع آنها میتوانند بازیهایی که در ابتدا روی اکس باکس وان عرضه میشود را با این تکنولوژی برای Xbox Series X (اگر تصمیم به عرضه آن داشته باشند) نیز ارائه کنند.
کنسول نسل بعدی مایکروسافت زمانی در امسال (در صورت عدم تاخیر) به بازار جهانی عرضه میشود اما حالا حداقل بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox Series X را میدانیم.
خیلی دوس دارم قیمت های xbox x با ps5 رو ببینم
همه میدونن از نظر وضوح کیفیت xbox
ار
ز نظر تنوع بازی های عالی ps
قدرت گرافیکی این کنسول در حده یه GTX 1080ti هستش همین کارت گرافیک بازیای این نسلو نمیتونه رو فورکی اولترا شصت فریم اجرا کنه بعد این کنسول چطور میخاد بازیای نسله بعد رو رو این رزولیشن اجرا کنه!!!!!!
داداش کنسول و PC با هم فرق دارن درنتیجه چون بازی هارو براشون بهینه سازی میشه پس میتونن.
داداش نه pc و نه xbox فقط ps5