بسیاری از گیمر هایی که یکی دو پیراهن بیش از همتایان جوان تر خود پاره کرده اند ، سبک شوتر اول شخص را بیش از هر چیز با آن دسته از بازی های کامپیوتری می شناسند که داستان آن ها بر مبنای روایت های پر آشوب دوران جنگ جهانی دوم شکل گرفته بود. در واقع پیش از آن که شرکت اکتیویژن بخواهد در قالب نخستین عنوان از مجموعه بازی های Modern Warfare ، سری قدیمی Call of Duty را از دوران جنگ جهانی دوم بیرون کشیده و داستان آن را بر روایت جنگ های مدرن در عصر جدید بنیان نهد ، بسیاری از آثار شوتر اول شخص داستان خود را بر بستر رویداد های جنگ جهانی دوم روایت می کردند. با این حال پس از تولید بازی Call of Duty: Modern Warfare و موفقیت خیره کننده ای که این اثر با خود به همراه آورد ، داستان بسیاری از آثار شوتر اول شخص به سمت روایت جنگ های مدرن و امروزی (و حتی آینده نگرانه) متمایل گردید و به این ترتیب دوران جنگ جهانی دوم اندک اندک در دنیای بازی های کامپیوتری به فراموشی سپرده شد. اما خبر خوب برای آن دسته از گیمر هایی که دلشان حسابی هوای تجربه ی یک عنوان شوتر مبتنی بر جنگ جهانی دوم را کرده این است که به زودی می توانند با اثر تازه ای در این سبک ملاقات کنند. یک بازی جدید به نام گردان 1944 یا Battalion 1944 که قرار است ما را دوباره به دوران جنگ جهانی دوم باز گرداند.
بازی گردان 1944 در واقع یک بازی چند نفره ی آنلاین در سبک شوتر اول شخص محسوب می شود که با حال و هوای جنگ جهانی دوم ساخته خواهد شد. احتمالاً بسیاری از گیمر های ایرانی که از صدقه سری سرعت و کیفیت پایین اینترنت کشورمان برای انجام بازی های آنلاین اکنون یک چشمشان اشک و یک چشمشان خون است ، با مشاهده ی عبارت بازی چند نفره ی آنلاین حسابی دگرگون و منقلب شده اند. اما نکته ی کاملاً مثبتی که در رابطه با بازی گردان 1944 می توان به آن اشاره کرد این است که این اثر با پشتیبانی کامل از بازی تحت شبکه یا LAN ساخته خواهد شد و به این ترتیب بسیاری از گیمر های هم وطن می توانند همراه با دوستان خود از انجام این بازی به شکل گروهی لذت ببرند. بنا بر گفته های سازندگان این اثر ، این روز ها دیگر کمتر شرکتی از میان سازندگان بازی های کامپیوتری جدید را می توان سراغ گرفت که به طراحی اثری تحت شبکه می اندیشد و در عوض اکثر بازی سازان امروزی عناوین چند نفره ی خود را تنها مبتنی بر تجربه ای کاملاً آنلاین طراحی می کنند. اما از آن جایی که بازی گردان 1944 قرار است به طور کامل با الهام از نسخه های کلاسیک سری بازی های Call of Duty و Medal of Honor ساخته شود، تجربه ی بازی چند نفره ی تحت شبکه هم یکی از ارکان اصلی این بازی خواهد بود. با این حال شاید بتوان بر نبود کمپین داستانی تک نفره در این بازی اندکی افسوس خورد. کمپینی که می توانست ساختار کلی گیم پلی این بازی را بیش از پیش به منابع الهام اصلی خود نزدیک سازد.
همان گونه که گفته شد بازی گردان 1944 قرار است اثری چند نفره با تکیه بر ویژگی های خاطره انگیز موجود در آثار شوتر اول شخص کلاسیک باشد. از همین رو مد هایی نظیر Team Death Match ، Capture The Flag و Domination جزو مد های اصلی این بازی به شمار خواهد رفت و در کنار این موارد کلاسیک سازندگان این اثر مد های کاملاً جدیدی را هم با حال و هوای مدرن (البته در همان فضا و اتمسفر کلاسیک) به گیم پلی بازی گردان 1944 خواهند افزود. به گفته ی سازندگان بازی گردان 1944 در مد هایی نظیر Team Death Match تا سقف 16 نفر می توانند به شکل هم زمان در بازی حضور داشته باشند و نبردی پر زد و خورد را تجربه نمایند. در واقع شکل کلی گیم پلی بازی گردان 1944 به این ترتیب است که شما می توانید در قالب یک سرباز پیاده نظام به عنوان عضوی از یک جوخه در خدمت یک گردان بزرگ در بیایید و با تلاش در طول این بازی سعی کنید تا جوخه و گردان خود را در رده بندی جهانی بازی گردان 1944 سر بلند گردانید. در این میان تدابیری هم اندیشیده شده است که علاقمندان این بازی بتوانند بیش از پیش جوخه ی اختصاصی خود را متفاوت و متمایز از دیگر جوخه های حاضر در این بازی به نمایش در آورند. به منظور تحقق این امر شما امکانات شخصی سازی بسیار مناسبی را در زمینه ی طراحی شخصیت خود در بازی گردان 1944 در اختیار خواهید داشت. به عنوان مثال شما می توانید بر روی قنداق اسلحه ی خود هر آن چه که دوست دارید را بنویسید و همچنین برای جوخه ای که عضوی از آن به شمار می روید به دلخواه خود نامی انتخاب کنید. حتی می توانید نام جوخه ی اختصاصی خود را Inglorious Bastards بگذارید و درست نظیر جوخه ی جهنمی به تصویر کشیده شده در فیلم سینمایی جناب تارانتینو لرزه بر اندام رقیبان خود بیاندازید!
گفتنی است که رقابت های آنلاین بازی گردان 1944 به شکل فصل به فصل برگزار خواهند شد و با به پایان رسیدن هر فصل افراد حاضر در گردان های مختلف با توجه به رتبه ی جهانی کسب شده توسط خود در طول فصل ، جوایز و آیتم های ویژه ای را دریافت خواهند کرد. جوایزی که بخشی از آن ها به بهبود کارایی اسلحه های شما در طول بازی مربوط می شود و بخش دیگری از آن ها نیز تنها به منحصر به فرد جلوه دادن شکل و شمایل ظاهری شخصیت مورد انتخاب شما در بازی گردان 1944 اختصاص خواهد یافت. مسلماً جذاب ترین بخش حضور در این بازی به کار با اسلحه های آن باز می گردد. اسلحه هایی نظیر مسلسل تامپسون یا سلاح جاودانه ی M1 Garand که به طور حتم گیمر های قدیمی خاطرات فراوانی با آن ها در نسخه های کلاسیک سری مدال افتخار یا Call of Duty دارند. سوای این اسلحه ها حضور در لوکیشن های آشنایی نظیر ساحل نرماندی نیز می تواند حال و هوای جالبی برای عاشقان قدیمی شوتر های اول شخص رقم بزند. البته علاوه بر ساحل نرماندی تجربه کنندگان بازی گردان 1944 به محیط های دیگری نظیر کوچه پس کوچه های شهر کرنتن در فرانسه یا جنگل های حومه ی شهر باستون در کشور بلژیک نیز سرک خواهند کشید. بنا بر گفته های سازندگان بازی گردان 1944 تمامی لوکیشن های به نمایش در آمده در نقشه های مختلف این بازی بر مبنای محیط های کاملاً واقعی طراحی شده اند و به منظور هر چه طبیعی تر جلوه دادن آن ها تعدادی از سازندگان بازی گردان 1944 سفری به کشور فرانسه و سواحل نرماندی داشته اند.
بی شک نشانه روی با سلاح نامیرای M1 Garand اشک را به چشمان بسیاری از هواداران شوتر های اول شخص کلاسیک خواهد آورد!
گروه سازنده ی بازی گردان 1944 یعنی اعضای استودیو Bulkhead Interactive برای طراحی این اثر از موتور گرافیکی آنریل انجین 4 (Unreal Engine 4) بهره جسته اند. اگر چه شاید نام این استودیو چندان به گوش برخی گیمر های علاقمند به آثار شوتر آشنا نباشد اما باید گفت که اعضای این استودیوی بریتانیایی تجربه ی بسیار خوبی در زمینه ی ساخت بازی با موتور گرافیکی جدید آنریل انجین 4 دارند و این تجربیات می تواند برگ برنده ی آن ها در زمینه ی طراحی بخش دیداری بازی گردان 1944 قلمداد شود. در واقع سازندگان بازی گردان 1944 قرار است در امر طراحی این بازی از تکنیک های نوین گرافیکی استفاده نمایند که از میان این تکنیک ها می توان به بهره گیری از سیستم پردازش مبتنی بر قواعد فیزیک (که بیش از هر چیز در امر نور پردازی پویا و طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد) و همچنین تکنیک فوتو گرمتری اشاره کرد (تکنیکی که در بازی Star Wars Battlefront نیز شاهد بهره گرفتن از آن بودیم و بر طبق این تکنیک عکس های طبیعی محیط واقعی به لوکشین های واقع گرایانه ی مجازی در محیط بازی های کامپیوتری تبدیل می شوند). گفتنی است که اعضای استودیوی بریتانیایی Bulkhead Interactive به منظور تامین بودجه ی 142 هزار و پانصد دلاری در نظر گرفته شده برای تولید بازی گردان 1944 به تازگی این بازی را وارد پروسه ی کیک استارتر کرده اند و جالب این جاست که با گذشت تنها دو روز از آغاز این پروسه ، موفق به تامین چیزی نزدیک به 110 هزار دلار از رقم مذکور شده اند. بنا بر این می توان ادعا کرد که فرآیند تولید بازی گردان 1944 بدون هیچ تردیدی با موفقیت به پایان خواهد رسید و علاقمندان این بازی می توانند به زودی در قالب نقشه های جذاب بازی گردان 1944 به دوران جنگ جهانی دوم باز گردند. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی گردان 1944 قرار است در تاریخی که فعلاً به طور واضح شاهد اعلام آن نیستیم، برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One عرضه شود.
جونم درمیاد برا این جور بازیا دوباره دلم خواست .
چند هفته پیش بود enemy front رو تموم کردم خیلی حال کردم .:-bd
فکر میکنم دیگه واقعا دوره بازی های جنگ جهانی تموم شده،خیلی تکراری شدن:-q
همینکه میشه در نقش یه سرباز ss با mp44 (که امیدوارم مثل g98 در بازی وجود داشته باشه) بجنگی یک اتفاق بسیار نادر و جذابه
خدایی خیلی حوس یه بازی به سبک به دلم زده
داستانی
باحال
ای داد
خیلی عالیه
یادش بخیر با Ps2 مدال بازی میکردیم چه حالی میداد تازه اون موقع از این Slot ها که میزدی سیو میکردی نیومده بود نمیشد بازی سیو کنی، یا باید 2 روز یه سر میشستی بازی میکردی تا تموم شه یا باید تفریحی همینطوری بازی میکردی :l:-))