شرکت Bandai Namco به عنوان یکی از فعال ترین شرکت های حاضر در صنعت بازی سازی شناخته می شود که همواره آثار فراوانی را در نمایشگاه های معتبر مرتبط با دنیای بازی های کامپیوتری در معرض دید علاقه مندان قرار می دهد. بر همین اساس اعضای شرکت Bandai Namco در نمایشگاه Gamescom 2016 هم حضور فعالی یافته اند و یکی از آثاری که اعضای این شرکت با خود به نمایشگاه امسال آورده اند با نام Get Even شناخته می شود. اثری که می تواند نام خود را به عنوان یکی از بازی های خوب منتشر شده توسط شرکت Bandai Namco مطرح سازد.
البته بازی Get Even مدت ها قبل به علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری معرفی شد و در ابتدا قرار بر این بود که این بازی حداکثر تا پایان سال گذشته در اختیار بازیبازان قرار گیرد. با این حال مراحل ساخت بازی Get Even در سال گذشته به پایان نرسید و با توجه به اطلاعات ارائه شده از این بازی در نمایشگاه گیمز کام امسال به نظر می رسد که تا پایان سال جاری میلادی هم هیچ خبری از انتشار این بازی نخواهد بود. با این حال اگر برنامه های سازندگان بازی Get Even یعنی اعضای استودیو The Farm 51 و همچنین ناشر این اثر یعنی شرکت نامکو بندای دوباره تغییر نیابد، علاقه مندان به این بازی می توانند در سال 2017 میلادی شاهد انتشار این اثر بر روی سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، کنسول پلی استیشن 4 و کنسول اکس باکس وان باشند. بر اساس گفته های اعضای استودیو The Farm 51 ، بازی Get Even بزرگ ترین پروژه ای است که آن ها در طول دوران فعالیت خود در این استودیو در فرآیند تولید آن شرکت کرده اند و تکنیک های فنی به کار رفته در فرآیند تولید این بازی تا کنون در دیگر آثار ساخته شده به دست آن ها مورد استفاده قرار نگرفته است. از سوی دیگر بنا بر ادعای سازندگان بازی Get Even ، این بازی از داستان بسیار عمیقی بهره می گیرد که پایه و اساس آن بر مبنای تشخیص واقعیت از توهم و رویا بنا نهاده شده است. فرآیندی که تا کنون در هیچ کدام از بازی های ساخته شده به دست اعضای این استودیو شاهد وجود آن نبوده ایم.
در مجموع ساخت بازی Get Even می تواند فرصت بسیار مناسبی برای اعضای استودیو The Farm 51 (که تا این لحظه چیزی نزدیک به یک دهه است که به فعالیت در صنعت بازی سازی و ساخت بازی های کامپیوتری مختلف مشغول هستند) فراهم آورد تا بتوانند برای نخستین بار شایستگی های خود در امر تولید بازی های کامپیوتری قدرتمند را به اثبات رسانده و اعتباری دو چندان برای خود در صنعت بازی سازی دست و پا نمایند. در واقع در طول یک دهه فعالیت اعضای استودیو The Farm 51 در صنعت بازی سازی، تولید اثر چندان شاخصی را از سوی آنان شاهد نبوده ایم و در این میان شاید بازی Necrovision را بتوان شاخص ترین اثر ساخته شده به دست اعضای این استودیو در طول دوران فعالیت حرفه ای شان لقب داد. اثری که در مجموع یک بازی متوسط به شمار می رفت و در نهایت نتوانست نام خود را به عنوان یک بازی قدرتمند و به یاد ماندنی در کارنامه ی کاری سازندگانش به ثبت برساند. بنا بر این ساخت بازی Get Even فرصت خوبی برای اعضای فعال در این استودیوی لهستانی خواهد بود تا بتوانند پس از گذشت یک دهه بالاخره به تکامل مناسبی در امر طراحی و تولید بازی های کامپیوتری دست یابند.
با وجود این که اکنون چیزی نزدیک به دو سال است که از نخستین معرفی بازی Get Even به علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری زمان می گذرد، اما تا کنون اطلاعات بسیار اندکی از این بازی در اختیار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری قرار گرفته است. با این حال در نمایشگاه گیمز کام امسال سازندگان و ناشر بازی Get Even مختصر اطلاعاتی را در رابطه با تم کلی این اثر در اختیار علاقه مندان قرار دادند. بر اساس این اطلاعات بازی Get Even از المان های سبک ترسناک در گیم پلی خود بهره می برد و با توجه به مواردی نظیر زاویه ی روایت اول شخص ، فضا سازی و نوع استفاده از موسیقی و صدا گذاری در بخش گیم پلی این بازی، از برخی جهات به نخستین عنوان از سری F.E.A.R شباهت دارد. اگر چه اطلاعات چندانی از گیم پلی بازی Get Even در دست نیست اما وجود نکاتی نظیر استفاده از اسلحه های گرم (مواردی نظیر کلت یا مسلسل) در گیم پلی این اثر برای مبارزه با دشمنان حاضر در محیط این بازی قطعی به نظر می رسد. قهرمان داستان این اثر شخصی به نام کول بلک است که به ناگاه خود را در محیط یک آسایشگاه روانی متروکه سرگردان می یابد؛ بی آن که چیزی از گذشته به یاد بیاورد یا این که بداند به چه منظوری در این آسایشگاه روانی حضور دارد. در این میان تنها نکته ای که او به یاد می آورد حضور دختر نوجوانی در این آسایشگاه است که بمبی به او متصل شده بود. بر این اساس قهرمان داستان بازی Get Even یعنی کول باید با کند و کاو در گوشه و کنار آسایشگاه روانی کذایی از این نکته با خبر شود که به چه دلیلی در این محیط حضور دارد و دختری که به بدن او بمب متصل شده بود کیست. سوای بخش داستان و گیم پلی بازی Get Even می توان گفت که این بازی در بخش فنی نیز حرف هایی برای گفتن خواهد داشت. به این معنی که سازندگان بازی Get Even برای طراحی بخش شنیداری این اثر از تکنیک Auro 3D استفاده کرده اند تا تجربه کنندگان این بازی بتوانند خود را به نحو شایسته تری با محیط این اثر و جو حاکم بر آن درگیر نموده و در فضای آن غرق شوند. به هر حال بازی Get Even با بهره گیری درست و مناسب از پتانسیل هایی که در بخش های مختلف این اثر (از داستان گرفته تا گیم پلی و جنبه های تکنیکی) نهفته است می تواند نام خود را به عنوان یکی از آثار قابل توجه سال آینده ی دنیای بازی های کامپیوتری مطرح سازد و باید دید که سازندگان این بازی تا چه حد در انجام این امر موفق عمل خواهند نمود.
شرکتهای نه چندان معروف گاهی اوقات آثار خیلی خوبی رو منتشر میکنن با اینکه هزینه های سرسام آور شرکتهای بزرگ رو ندارن :-bd