نسل پنجم بهعنوان کارآمدترین معماری پردازنده گرافیکی طراحی شده است که Arm تا به حال ایجاد کرده است که اجرای بازیهایی با هندسه بالا و برنامههای سهبعدی بلادرنگ را ممکن میسازد، به گفته این شرکت، در حالی که بازیهای روانتر و تجربههای پیچیدهتری مانند رایانههای شخصی و کنسولها را برای موبایل به ارمغان میآورد. سایهزنی راس معوق یک ویژگی گرافیکی است که در نسل پنجم معرفی شده و عملا جریان داده را بازتعریف میکند و به تولیدکنندگان سخت افزار این امکان را میدهد تا برای تعداد هستههای بزرگتر و نقاط عملکرد بالاتری طراحی خود را انجام دهند.
ویژگیهای ممتاز Mali-G720 به نسل جدید به ارث خواهد رسید
Immortalis-G720 رده بالا برای کار در کنار کلاسترهای پردازنده مرکزی از جمله Arm’s Cortex-X4 در نظر گرفته شده است که این هفته نیز معرفی شد و به گفته Arm، حداقل 15 درصد بهبود عملکرد و کارایی نسبت به پرچمدار قبلی خود، G715 و همچنین ارتقای 40 درصدی ارائه میکند. این بهبود در کارایی در سطح سیستم، منجر به گرافیک با کیفیت بالاتر برای تجارب بصری فراگیرتر خواهد شد.
علاوه بر افزودن سایهزنی راس معوق، G720 از کاشیهایی تا 64×64 در مقایسه با 32×32 برای G715 پشتیبانی میکند، توان ترکیبی را برای استفاده از MSAA (چند نمونه ضد آلیاسینگ) افزایش داده است، که منجبر به افزایش بافت نگاشت خواهد شد. توان عملیاتی برای محتوای 64bpp، و واحد ردیابی پرتو را میتوان با استفاده از قدرت در نظر گرفت.
Mali-G720 مشابه Immortalis-G720 است، با یک تفاوت عمده که پردازندههای گرافیکی G720 با مارک مالی حداکثر به 9 هسته سایه زن محدود میشوند، در حالی که نسخه های Immortalis میتوانند 10 یا حتی هستههای بیشتری داشته باشند.
پردازندههای گرافیکی Mali-G620، با یک تا پنج هسته سایهزن، عملکرد را با مصرف انرژی بهتر و ردپای کوچکتر عوض کردند. Arm گفت: آنها «ویژگیهای ممتاز را از Mali-G720 به ارث بردهاند، مانند سایهزنی راس معوق».
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید