جدید ترین نسخه از سری اساسینز کرید که داستان آن این بار در شهر لندن و در دوران پس از انقلاب صنعتی به وقوع می پیوندد و با نام Assassin’s Creed Syndicate شناخته می شود، دو سه روزی است که به بازار آمده و شاید بسیاری از علاقمندان این مجموعه اکنون مشغول سر و کله زدن با مراحل مختلف آن و پرسه زدن در کوچه پس کوچه های شهر لندن باشند. البته این بازی در حال حاضر تنها برای دو کنسول انحصاری سونی و مایکرو سافت یعنی PS4 و Xbox One منتشر شده است و در این میان PC بازان باید تا تاریخ انتشار نسخه ی مربوط به این پلتفرم یعنی 19 نوامبر منتظر باقی بمانند. حال که تنها شاهد آمدن دو نسخه ی کنسولی این بازی به بازار هستیم، بد نیست مقایسه ای ما بین این دو نسخه از بازی از دیدگاه نحوه ی اجرا و ویژگی های فنی آن داشته باشیم تا ببینیم که کدام یک از آن ها عملکرد بهتری در این زمینه داشته اند.
به محض منتشر شدن دو نسخه ی کنسولی بازی Assassin’s Creed Syndicate ، گروه آشنای ریخته گری دیجیتال که اعضای آن بیش از هر چیز به سبب بررسی کردن بازی های کامپیوتری جدید از دید گاه فنی در میان فعالان دنیای بازی های کامپیوتری شناخته می شوند، به سراغ این دو نسخه از بازی رفته اند تا آن ها را به لحاظ کیفیت اجرایی مورد بررسی دقیق قرار دهند. در ابتدای امر آن چه مشخص به نظر می رسد این است که کیفیت فنی بازی Assassin’s Creed Syndicate و چگونگی اجرای آن بر روی دو کنسول مذکور، بسیار بهتر از نسخه ی پیشین سری اساسینز کرید یعنی بازی Unity است. می توان گفت که در بازی Unity باگ های متعددی مشاهده می شد که خوشبختانه در نسخه ی جدید این سری یعنی بازی سندیکا به چشم نمی خورند. البته اعضای گروه ریخته گری دیجیتال در تجربه ی خود از این اثر خبر از مشاهده ی باگ هایی نظیر گیر کردن در محیط (که تنها راه چاره اش بارگذاری بازی از چک پوینت قبلی است) یا ناپدید شدن شخصیت ها از درون کات سین های این اثر داده اند که البته موارد مذکور در مقایسه با باگ ها و مشکلات موجود در بازی Unity ناچیز و قابل چشم پوشی کردن به نظر می رسند. با این حال می توان ادعا کرد که میزان روان بودن این بازی، نبود اشکالات فنی و اجرایی موجود در آن و مهم تر از همه ثبات نرخ فریم این اثر به خوبی موارد مشابه در بازی Assassin’s Creed Black Flag جلوه نمی کنند و به لحاظ فنی هنوز هم بازی Black Flag روان ترین و کم نقص ترین تجربه ی علاقمندان سری اساسینز کرید در نسل حاضر محسوب می شود. اثری که خود از پس باگ های ریز و درشت موجود در بازی Assassin’s Creed 3 سر بر آورده بود تا آن ها را تکرار نکند (با وجود این عادت یک در میان، احتمالاً در نسخه ی بعدی سری اساسینز کرید هم باید با اثری پر باگ و سرشار از ایراد روبرو باشیم!).
به طور حتم یکی از ویژگی های فنی مهمی که در بازی های کامپیوتری می توان سراغ گرفت اجرا شدن آن ها در یک نرخ فریم ثابت و کم نوسان است. امری که در بازی Unity به هیچ وجه رعایت نشده بود و یکی از مشکلات مهم آن بازی نرخ فریم بسیار پایین و پر نوسان آن در صحنه های مختلفی نظیر کات سین ها یا محیط شهر پاریس به شمار می رفت. خوشبختانه مورد مذکور در بازی Assassin’s Creed Syndicate مشاهده نمی شود و در طول مراحل این بازی لا اقل با ثبات بیشتر و کیفیت بسیار بالاتری در نرخ فریم مواجه هستیم. با این حال نسخه ی PS4 بازی Assassin’s Creed Syndicate عملکرد نسبتاً بهتری در زمینه ی ثبات نرخ فریم نسبت به رقیب خود یعنی Xbox One دارد. در این میان باید اشاره کرد که نرخ فریم هدف در بازی Assassin’s Creed Syndicate عدد 30 است که این عدد در نسخه ی PS4 بسیار کم تر از نسخه ی Xbox One با نوسان مواجه می شود. به این ترتیب که در نسخه ی Xbox One حتی در مواردی نرخ فریم بازی Assassin’s Creed Syndicate در برخی نقاط موجود در محیط این اثر تا 23 فریم بر ثانیه هم پایین می آید و این در حالی است که نرخ فریم نسخه ی PS4 این بازی در همان نقاط حداکثر سه فریم نوسان می یابد و به عدد 27 می رسد. در واقع سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو کبک یوبی سافت نتوانسته اند نرخ فریم بی نوسانی را در بازی Assassin’s Creed Syndicate به مخاطبان خود تقدیم کنند، اما همان گونه که ذکر شد ثبات نرخ فریم در نسخه ی PS4 بازی Assassin’s Creed Syndicate بسیار بیشتر از نسخه ی Xbox One این اثر است. در واقع موارد مذکور را علاوه بر قدرت فنی بیشتر پردازنده ی گرافیکی کنسول PS4 نسبت به رقیب خود یعنی Xbox One شاید بتوان به حساب این گذاشت که پلتفرم اصلی بازی Assassin’s Creed Syndicate کنسول PS4 بوده است. البته این برتری معمولاً در عرضه شدن محتوا های جانبی بیشتر برای پلتفرم اصلی بازتاب می یابد و نه پایین تر آمدن ویژگی های فنی اجرایی بازی بر روی پلتفرم غیر اصلی. به هر حال می توان گفت که دارندگان نسخه ی PS4 بازی Assassin’s Creed Syndicate قادر به از سر گذراندن تجربه ای روان تر به نسبت همتایان Xbox One دار شان هستند. در این میان PC بازان نیز امیدوارند که تجربیات تلخ بازی Unity دوباره برای شان تکرار نشود و حدود یک ماه دیگر بتوانند تجربه ای روان و بی ایراد را از بازی Assassin’s Creed Syndicate داشته باشند.
در نظرسنجی بهترین تلفن هوشمند سال 2015 به انتخاب کاربران وب سایت سخت افزار شرکت کنید! برای ثبت رای و آگاهی از روند اجرای مسابقه می توانید از صفحه ویژه این مسابقات دیدن کنید.
این که از کلمه تکامل استفاده کنی باعث نمیشه فکر کنم نظر سنگینی دادی:l
:emoji1:emoji1:emoji1:emoji1:emoji1:emoji1:emoji1:emoji1:smiley9:smiley9:smiley9:emoji1:emoji1:emoji1:emoji1:-D:l=smile:-)):-s:-((B-):-o=))=)):x:-L;);):(:(:p:o:D:D:D:):)[quote][*][*][*][*][*][*][*][u][u][u][u][i][/i][/u][/u][/u][/u][/*][/*][/*][/*][/*][/*][/*][/quote]
به نظر من نسخه بعدی باید در مورد یک نینجا باشه.
کلا کنسول بازا خودشونو بکشن هم به پای یه پیچ پی سی تو اجرای گیم ها و کیفیت اونا نمیرسن من خودم unity رو گرفتم بعد از اپدیت ها با اینکه یک سری باگ ریز داشت ولی کاملا اثر زیبایی بود و از نظر گرافیکی میشه گفت بعد از witcher 3 و GTA V جایگاه سومو داشت
دیگه دسته رو کم لطفی کردی دسته ایی بهتر از دسته ایکس باکس نیست
ایکس باکس داره پس رفت می کنه به نظرم PS4 تو نسل PS5 به اوج تکامل برسه
جوی استیک یا همون دسته ی بازی PS4 می ارزه به یه ایکس باکس