بازی Homefront: The Revolution تقریباً دو هفته است که در اختیار علاقه مندان به بازی های کامپیوتری قرار گرفته و وجود ویژگی هایی در این اثر نظیر محیط Open World در کنار ساختار شوتر اول شخص آن در بخش گیم پلی از جمله ویژگی هایی است که می تواند مورد توجه برخی از بازیبازان علاقه مند به آثار اکشن قرار گیرد. در این میان علاقه مندان به بازی Homefront: The Revolution سه پلتفرم متفاوت PC ، PS4 و Xbox One را برای تجربه ی این اثر در اختیار دارند و شاید این پرسش برای بسیاری از آنان مطرح باشد که در کدام یک از پلتفرم های مذکور این امکان را خواهند داشت تا کیفیت بهتر و مناسب تری را به لحاظ قدرت دیداری در اختیار داشته باشند. پرسشی که در ادامه ی متن پیش رو در صدد یافتن پاسخی برای آن بر خواهیم آمد.
مسلماً یکی از راه های پاسخ دادن به پرسش مطرح شده در سطور بالا تجربه ی بازی Homefront: The Revolution بر روی هر سه پلتفرم مقصد آن است که به طور قطع راه بسیار وقت گیر و پر درد سری خواهد بود. به همین دلیل ما به سراغ راه دوم یعنی بررسی مقایسه ی تصویری گروه کندی لند از گرافیک فنی بازی Homefront: The Revolution بر روی سه پلتفرم مقصد این اثر و تبدیل این مقایسه ی بی کلام به نسخه ای نوشتاری از آن رفته ایم. در جریان این بررسی کیفیت گرافیک فنی بازی Homefront: The Revolution بر روی سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One مورد مقایسه قرار گرفته است تا تفاوت های موجود میان سه نسخه ی مختلف این بازی در زمینه ی کیفیت دیداری آن بر روی پلتفرم های مقصد این اثر به گونه ای واضح آشکار گردد. گفتنی است که در بررسی نسخه ی کامپیوتر های خانگی بازی Homefront: The Revolution تنظیمات گرافیکی این اثر بر روی حالت بیشینه قرار داشته اند. به این معنی که شاهد قرار گیری گزینه هایی نظیر کیفیت افکت های تصویری، وضوح بافت های به کار رفته در طراحی محیط این اثر و سایر گزینه های موجود در بخش تنظیمات گرافیکی بازی Homefront: The Revolution بر روی حالت تنظیمی Very High هستیم و قابلیت هایی نظیر تکنیک ضد شکستگی نیز بر روی گزینه ی SMAA تنظیم شده اند. ضمن این که در جریان این بررسی مقایسه ای نسخه ی PC از بازی Homefront: The Revolution توسط یک سیستم کامپیوتری قدرتمند خانگی با بهره مندی از پردازنده ی مرکزی مدل Intel Core i7 6700K 4.00 GHz در ترکیب با کارت گرافیک مدل GeForce GTX 980 Ti و حافظه ی رم 16 گیگا بایتی DDR4 به اجرا در آمده است. حال باید دید که کدام یک از سه نسخه ی بازی Homefront: The Revolution عملکرد بهتری را در زمینه ی کیفیت گرافیک فنی از خود به نمایش گذاشته اند.
همان گونه که شاید از تصاویر موجود در لابه لای این متن نیز کم و بیش مشخص به نظر برسد کیفیت گرافیکی بازی Homefront: The Revolution در عمل تفاوت آن چنان ویژه و خارق العاده ای را بر روی سه پلتفرم مقصد این اثر از خود به نمایش نمی گذارد. با این حال اگر به تصاویر مربوط به این بازی بیشتر دقیق شویم وضوح بیشتر تصویر در نسخه ی PC از بازی Homefront: The Revolution نسبت به دو نسخه ی کنسولی این اثر کم و بیش نمایان است و اندک تفاوتی را هم می توان در کیفیت بهتر تصویری نسخه ی پلی استیشن 4 این بازی (به میزان بسیار بسیار اندک) نسبت به نسخه ی اکس باکس وان مشاهده کرد.
تفاوتی که بیش از هر چیز خود را در وضوح سایه ها و ترکیب بهتر رنگ بندی و همچنین وجود برخی جزییات و ریزه کاری های موجود در محیط این بازی (به عنوان مثال نوع طراحی در و پنجره ها و کیفیت بافت به کار رفته در ترسیم آن ها) نمایان می سازد. و این در حالی است که نوع طراحی موارد مذکور (در، پنجره و موارد مشابه با آن) در دو نسخه ی پلی استیشن 4 و کامپیوتر های خانگی از بازی Homefront: The Revolution کم و بیش یکسان صورت گرفته است.
با این حال سوای موارد فوق شاید نتوان تفاوت آن چنان فاحشی را میان کیفیت دیداری سه نسخه ی مختلف از بازی Homefront: The Revolution بر روی پلتفرم PC و پلتفرم های کنسولی این اثر مشاهده کرد. به عبارت بهتر اکثر بافت های به کار رفته در طراحی محیط و شخصیت های حاضر در بازی Homefront: The Revolution از کیفیت تقریباً یکسانی در سه نسخه ی مختلف این بازی برخوردارند (هر چند در پاره ای از آن ها نظیر نوع طراحی پوست برخی از شخصیت های حاضر در این بازی شاهد کیفیت بهتر بافت های نسخه ی PC نسبت به نسخه های کنسولی این بازی هستیم). با این حال شاید بتوان ادعا کرد که در زمینه ی به کار گیری افکت های مختلف تصویری، دو نسخه ی کنسولی بازی Homefront: The Revolution عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته اند اند و در این زمینه کیفیتی نزدیک به نسخه ی PC را نمایان ساخته اند. به عنوان مثال می توان به افکت بارش باران و ریزش قطرات آب اشاره کرد که به لحاظ دیداری در هر سه پلتفرم مقصد این اثری کیفیتی نزدیک به هم و تقریباً مشابه دارد.
امری که شاید بتوان نمونه ی مشابه با آن را در بازتاب نور از سطح اجسامی با کیفیت های گوناگون هم مشاهده کرد. به عبارت بهتر در زمینه ی بازتاب نور از سطح اجسام نیز می توان ادعا کرد که نسخه های مختلف از بازی Homefront: The Revolution کیفیتی کم و بیش یکسان یا حداقل نزدیک به هم را در بخش گرافیک فنی این اثر به نمایش گذاشته اند. در کل با توجه به ساخته شدن بازی Homefront: The Revolution توسط موتور کرای انجین می توان گفت که این موتور گرافیکی برای بار دیگر موفق به نمایش قابلیت های خود بر روی پلتفرم های کنسولی علاوه بر پلتفرم PC شده است. البته عدم تفاوت آن چنان قابل توجه گرافیک فنی بازی Homefront: The Revolution بر روی سه پلتفرم مقصد این اثر بیشتر به تلاش سازندگان این بازی باز می گردد که کوشش چندان واضحی را به منظور تفاوت گرافیکی نسخه ی PC این بازی با نسخه های کنسولی آن به خرج نداده و سعی کرده اند تا بازی Homefront: The Revolution به لحاظ دیداری بر روی هر سه پلتفرم مقصد این اثر کیفیت کم و بیش مشابهی را به نمایش بگذارد.
زیاد تفاوت نداشتن
البته این بازی هم فقط برای دوشیدن اوومده بیرون
معمولا به غیر از V-sync همرو فعال میکنن، مثل dynamic shadows, depth of fields, light scattering و…
خب پسر مثلن ممکنه فقط کلیت روی very high باشه اما تنظیمات دیگرو خاموش کرده باشن، در کل یک همچین سیستمی معیار مشخصی برای تست نیست، چون اصن قابل قیاس نیستن از نظر فدرت پردازشی و معلومه این سیستم بهترین عملکردو نشون میده، یادمه میگفتن 750ti قدرتش با کنسولا یکیه و برای تستا از اون استفاده میکنن، یک سایت خارجی بود که قیمت کیس در نهایت میشد 350 دلار.
1080p ,30fps
محسن اول گفته شده روی Very high هست رزولوشن هم احتمالا مثل همیشه Fhd هست چون بیشتر نیاز نیست برای رقابت با کنسول ها:emoji0B-)
تصاویر همگی از نظر گرافیکی برابر بود و اختلافی دیده نشد از نظر من . ممنون از مقایسه ها :-bd:-bd
خیلی نزدیک بهم بودن ولی مثل همیشه pc بهتر بود مخصوصا توی سایه ها:-bd
این معیار سطح تنظیم گرافیک پی سی چی بوده؟!!!! روی چه رزولوشنی؟!! اطلاعات از این دستو بدین حداقل، مثلن تنظیمات بافت در کامپیوتر روی چه سطحی تنظیم شده و یا اطلاعات دیگه که بدونیم. بعدشم برای کنسولها از همچین گرافیکی استفاده نمیکننف باید گرافیکای پایینتر باشن تا ببینیم به چه صورت عمل میکنن، معلومه 980 براحتی میتونه اجرا کنه.
در بعضی سایتا سیستم تست هم قیمت با خود کنسولهاس مقدار کمی بالاتره فقط.
رو کنسول ها با چه رزولوشنی اجرا میشه؟
اره در اینکه PC خیلی بیشتر از کنسولها قوی هستن هیچ شکی نیست.
به نظرم ps4 بهتر بود
مرسی عالی بود
اما این چند سال یک ظلمی در حق PC رفته که کتاب های تاریخ باید ی کتاب 7 جلدی ازش نوشت……..
صرف بخاطر اینکه چند موتور طراحی نکنن اومد یک موتور مشابه برای هر 3 قرار دادن و ما میدونیم کنسول به جرعت 5% قدرت PC نداره هم از دید تکنیک گرافیکی هم از نو پردازشی – کنسول های یک کارت دارن و قابل ارتقا نیست و دقیقا همزمان با اون کارت کنسول 3 نسل می یاد بعد آیا گرافیک این 3 تا باهم یکیه؟ خیلی بی وجدانیه و ظلم در حق PC……………