کتابخانه Vulkan که زمان چندانی از معرفی آن نمی گذرد،به سرعت در حال گسترش است.از جمله آنها می توان به موتور CryEngine اشاره کرد.
در روز گذشته توسعه دهندگان شرکت Crytek خبر پیاده سازی API جدید Vulkan به موتور بازی CryEngine را اعلام کردند.نسخه ی جدید این موتور با نام CryEngine 5.3 که در نوامبر سال جاری عرضه خواهد شد،به افزونه پشتیبانی از Vulkan مجهز گشته است. توسعه دهندگان شرکت Crytek علاوه بر ایجاد بستر Vulkan در موتور کامپیوترهای دسکتاپ،آن را در پلتفرم های جاری دیگر مانند گوشی های موبایل و تبلت های اندرویدی نیز تزریق خواهد کرد.
این اقدام در پی تصمیم گوگل مبنی بر استفاده از API Vulkan به عنوان اصلی ترین رابط برنامه نویسی سه بعدی (3D) در اندروید گرفته شده است.تا پیش از این، شرکت Crytek پشتیبانی از DirectX 12 را در ماه مارس به ویژگی های این موتور افزوده بود و ویرایش CryEngine 5.4 که در ماه فوریه سال 2017 معرفی خواهد شد،دارای قابلیت Multi GPU و بهبود کیفیت رند در حالت Sandbox برای DirectX 12 خواهد بود.
تا حالا ماجرای اسب تروا شنیدی دقیقا ولکان اسب تروای برای انویدیا بنده خدا دم amd گرم وقتی دید با مشکل برخورده برای همگیر شدن منتل با وجود اینکه کد بازم بود اما بیخیالش نشد رفت با یک شرکت دیگه قرار داد همکاری بست تا اسب های تروا خودش همجا بفرست حنی گوشی مطمن باش amd منتظر همین بود بازار گوشی ولوازم جانبی
به به ببین کی اینجاست
“جالبه Mantle به فراموشی پیوست و هیچ کس قبولش نکرد اما وقتی Vulkan شرکت Nvidia تاییده داد همه قبولش کردن”
اره بعدش اومد همون کد های منتل رو توی ولکان بکار برد انویدیا هم قبولش کرد در واقع اسمش عوض شد کاراییش بهتر شد کلا به نفع Amd َد انویدیا هم قبولش کرد چون این ورژن بعدی opengl هست نمیتونست ردش کنه
چه موتور خفنی بشه این Cry و در آینده بازیهایی که بر پایه اش ساخته بشن فوق العاده خواهند بود همینطور که تا الان هم بودن
واییییییییییییییییییییییییییی اومدی دلم برای چرن……تنگ شده بود :-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-)):-))
خیلی خوبی تو خیلی ها خوبم اونورتری بله وقتی ولکان شرکت انویدیا تایید کرد خخخخخخخخخ به جان مسعود خود انویدیا اینطوری از خودش تعریف نمیکنه حالا اینا رو ول کن قضیه اون دروغت چی شده اون 480 که به دروغ اومدی خبرشو زدی میگم ما منتظریم
Vulkan is derived from and built upon components of AMD’s Mantle API, which was donated by AMD to Khronos with the intent of giving Khronos a foundation on which to begin developing a low-level API that they could standardize across the industry, much like OpenGL.
برات ویکیپدیا گذاشتم
ای ام دی با اپن سورس کردن این رابط برنامه نویسی گرافیکی در واقع خودشو شدید بالا کشید
ولی انویدیا با نواوری های شگفت انگیزش دقیقا مثل اپل انحصار گرا شده
حتی مایکروسافت دات نت فریمورک رو ول کرد رفت سمت
دات نت کر و در اخر دات نت استاندارد رو بده
دنیای اینده اپن سورسه نه انحصار گرایی محض
سلام امیرجان خوبی داداشم خسته نباشی
چند مدتی ایران نبودم
واقعا CryEngine رو زنده کرد Vulkan چراکه این موتور گیم به این قدرت پا برای پیشرفتش جلو گذاشته بی شک مابقی شرکت ها هم جلو می یان و ازش استفاده خواهند کرد
جالبه Mantle به فراموشی پیوست و هیچ کس قبولش نکرد اما وقتی Vulkan شرکت Nvidia تاییده داد همه قبولش کردن
به نظر خیلی سریعتر از اونی که فکر میشه جای اپن جی ال قدیمی رو میگیره
چون گول هم به عنوان موتور اصلی گرافیکی استفاده میکنه