اکنون چیزی بیش از دو دهه است که نسخه های مختلف از سری شبیه ساز اختصاصی شرکت EA در ورزش فوتبال یعنی مجموعه بازی های FIFA به شکل مستمر و سالانه در اختیار علاقه مندان به بازی های کامپیوتری قرار می گیرد. روندی که به نظر نمی رسد تا سال های سال قصد توقف داشته باشد و امسال هم به رسم سال های گذشته در فصل پاییز به قوت خود باقی خواهد بود. در شرایطی که اکثر علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری خود را برای آغاز نمایشگاه E3 امسال آماده می کنند، سازندگان مجموعه بازی های FIFA 17 یا همان شعبه ی کانادا از مجموعه ی EA Sports به اعلام نخستین اطلاعات رسمی از بازی FIFA 17 پرداخته اند تا چشم انتظاران این بازی با انگیزه ی بیشتری خود را برای کسب اطلاعات بیشتر از نسخه ی جدید مجموعه ی محبوب خود در نمایشگاه E3 پیش رو آماده نمایند.
مهم ترین نکته ای که در حال حاضر در رابطه با بازی FIFA 17 از سوی سازندگان این اثر مشخص گردیده است (سوای تاریخ انتشار این اثر و پلتفرم های مقصد آن که در بخش پایانی این متن به آن ها اشاره خواهیم کرد) تغییر موتور گرافیکی این بازی است که می تواند تاثیر بسیار مهمی در کیفیت نهایی بازی FIFA 17 داشته باشد. به عبارت بهتر سازندگان سری فیفا این بار تصمیم گرفته اند تا برای اعمال تغییرات بنیادین در بخش دیداری بازی FIFA 17 از موتور گرافیکی انحصاری، شناخته شده و پر توان شرکت EA یعنی موتور فراست بایت در طراحی نسخه ی بعدی این مجموعه استفاده نمایند. تا پیش از این نسخه های سالانه ی سری فیفا با موتور اختصاصی این مجموعه یعنی موتور گرافیکی Ignite طراحی می شد اما در سال گذشته (و در بازی FIFA 16) ناتوانی این موتور گرافیکی در به تصویر کشیدن جلوه های دیداری پر طمطراق و با کیفیت بیش از هر زمان دیگری مشخص به نظر می رسید و به موجب قدرتی که موتور گرافیکی اختصاصی شرکت کونامی یعنی Fox Engine در بازی PES 2016 از خود به نمایش گذاشت، کاملاً واضح و روشن بود که اگر اعضای شرکت EA دست نجنبانند و تدبیری برای بخشیدن رنگ و جلوه ی بیشتر به ساختار دیداری نسخه ی بعدی از سری فیفا نیاندیشند، این احتمال وجود دارد که بازی FIFA 17 در بخش گرافیک فنی قافیه را تمام و کمال به رقیب خستگی نا پذیر خود (که تازگی ها در قالب بازی PES 2016 احیا هم شده است) ببازد. خصوصاً این که طی هفته های اخیر شاهد معرفی بازی PES 2017 توسط شرکت کونامی و وعده های سازندگان این بازی در رابطه با بهبود گرافیک فنی نسخه ی جدید از سری قدیمی PES بوده ایم.
اما استفاده از قدرت و توان موتور گرافیکی فراست بایت می تواند بازی FIFA 17 را دوباره به میدان رقابت باز گرداند و نسخه ی جدید از سری فیفا را به رقیب بسیار سرختی برای بازی PES 2017 در بخش دیداری تبدیل نماید. البته به نظر می رسد که موتور گرافیکی فراست بایت تنها در طراحی نسخه های نسل هشتمی بازی FIFA 17 به کار خواهد رفت و نسخه های نسل هفتمی این اثر همچنان از توان فنی موتور گرافیکی قدیمی Ignite بهره خواهند برد. سوای این امر (تغییر موتور گرافیکی بازی FIFA 17 نسبت به نسخه ی پیشین این مجموعه) جزییاتی نیز از ویرایش های مختلف این بازی از سوی سازندگان آن اعلام شده است. در واقع بازی FIFA 17 قرار است در سه ویرایش مختلف Standard Edition ، Deluxe Edition و Super Deluxe Edition در اختیار علاقه مندان به این بازی قرار گیرد که بخش عمده ی تفاوت میان آن ها در محتوا های مربوط به بخش Ultimate Team از این سه نسخه نمود یافته است. به هر حال شاید همان گونه که در نسل گذشته و در بازی FIFA 11 شاهد یک جهش رو به جلو در کیفیت کلی عناوین حاضر در سری فیفا بودیم، این جهش در نسل حاضر با بازی FIFA 17 (و به موجب تغییر موتور گرافیکی این اثر) آغاز شود. به هر حال به احتمال فراوان در نمایشگاه E3 امسال جزییات بیشتری از بازی FIFA 17 (به خصوص بخش گیم پلی این اثر) در اختیار علاقه مندان به نسخه ی جدید از این شبیه ساز قدیمی و پر طرفدار فوتبال قرار خواهد گرفت. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی FIFA 17 در تاریخ 29 سپتامبر سال جاری میلادی برای پلتفرم هایی نظیر کامپیوتر های خانگی ، اکس باکس 360 ، اکس باکس وان ، پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.
بهترین بازی فوتباله:-bd:-bd
100درصد:emoji2
فوتبالم شد بازی !!! فقط جی تی آ
خب این هم مثل نسخه قبلی حتما دنوو داره.
امیدوارم هرچه بهتر و قوتی تر بیاد جلود:-bd
فیفا با Frostbite engine عالی میشه:x ولی چون سنگینه سیستم قوی تری طلب میکنه