به طور حتم یکی از بهترین لحظات کنفرانس اختصاصی شرکت Bethesda برای آن دسته از علاقه مندان به بازی Prey 2 که مدت ها قبل از لغو فرآیند ساخت این بازی حسابی نا امید شده بودند، لحظه ی معرفی نسخه ای دگرگون شده ای از این بازی لغو شده در طی برگزاری کنفرانس شرکت Bethesda بود. اثری که قرار است همانند عنوان نخست از این مجموعه تنها با نام Prey شناخته شود.
فرآیند ساخت بازی Prey 2 مدتی پس از انتشار عنوان نخست از این مجموعه آغاز شد و نمایش این بازی در نمایشگاه E3 2011 توانست توجه عده ی فراوانی از دوست داران بازی های کامپیوتری را به سوی خود جلب نماید. با این حال ناشر جدید این بازی یعنی شرکت Bethesda که در آن زمان موفق به کسب حق امتیاز سری Prey از شرکت 3D Realms شده بود چندان از روند تولید بازی Prey 2 راضی به نظر نمی رسید و از همین رو حدود دو سال پیش فرآیند ساخت این بازی به طور کامل متوقف شد. البته پیش از آن تاریخ و تایید رسمی کنسل شدن فرآیند تولید بازی Prey 2 توسط شرکت Bethesda شایعات جسته گریخته ای از گوشه و کنار به گوش می رسد مبنی بر این که شرکت Bethesda فرآیند تولید این بازی را به استودیو Arkane (سازندگان بازی Dishonored) واگذار کرده است و از همین رو سازندگان پیشین بازی 2 Prey یعنی اعضای استودیو Human Head دیگر هیچ نقشی در ساخت این بازی بر عهده نخواهند داشت. شایعاتی که بالاخره پس از این همه مدت در جریان برگزاری کنفرانس اختصاصی شرکت Bethesda در نمایشگاه E3 2016 مورد تایید قرار گرفتند. با این تفاوت که دیگر عنوانی به نام Prey 2 وجود نخواهد داشت و به جای آن شاهد تولید عنوانی ریبوت شده به نام Prey توسط اعضای استودیو Arkane خواهیم بود.
فرآیند معرفی بازی Prey در کنفرانس اختصاصی شرکت Bethesda در نمایشگاه E3 امسال توسط رییس استودیو Arkane یعنی رافائل کولانتونیو صورت گرفت. او در حین معرفی بازی Prey به تصریح این نکته پرداخت که پس از انتشار بازی Dishonored در سال 2012 میلادی (و در همان بحبوحه ای که شایعات مربوط به لغو مراحل ساخت بازی Prey 2 حسابی بالا گرفته بود) بخشی از اعضای استودیو Arkane به سرپرستی هاروی اسمیت در فرانسه باقی ماندند تا بر روی ساخت بازی Dishonored 2 کار کنند و در مقابل او با همراهی تعدادی دیگر از اعضای این استودیو، در شعبه ی آستین تگزاس از استودیو Arkane به کار بر روی ساخت بازی Prey مشغول شد. معرفی بازی Prey در کنفرانس اختصاصی Bethesda با نمایش ویدیویی از این بازی همراه بود که نکاتی از داستان و گیم پلی این اثر را به شکل مختصر و گذرا به تصویر می کشید. در واقع بازی Prey هیچ شباهت خاصی به عنوان کنسل شده ی Prey 2 ندارد و تنها شباهت این دو بازی به یکدیگر را شاید بتوان به سبک کلی این دو اثر و وجود موجودات فضایی در داستان آن ها مربوط دانست. داستان بازی Prey در سال 2032 میلادی جریان دارد و احوالات فردی به نام مورگان را به تصویر می کشد. به نظر می رسد که مورگان به منظور انجام یک آزمایش (فعلاً نا مشخص) به یک استگاه فضایی در خارج از جو زمین فرستاده می شود و در آن مکان (که به نظر می رسد مکان خطرناک و نسبتا هولناکی خواهد بود) با تهدید موجودات فضایی بیگانه مواجه می گردد. با توجه به بخش هایی از نمایش این بازی در کنفرانس شرکت Bethesda این شبهه برای برخی از علاقه مندان به بازی Prey به وجود آمد که شاید این بازی از المان های سبک وحشت هم در داستان و گیم پلی خود برخوردار باشد. اما با توجه به تایید سازندگان این بازی از جمله آقای کولانتونیو، بازی Prey در کل اثری ترسناک محسوب نمی شود و تنها از برخی المان های روان شناختی در ساختار خود بهره می گیرد. ضمن این که داستان بازی Prey در محیطی بسیار خطرناک رخ می دهد و همین موضوع موجب افزایش تنش های موجود در داستان و گیم پلی این بازی خواهد بود.
بازی Prey اثری است در سبک شوتر اول شخص که به بازیباز امکان اتخاذ تصمیم های فراوانی را در طول بازی می دهد. تصمیماتی که می توانند عواقب مختص به خود را به همراه داشته باشند و پیامد های کاملاً متفاوتی را برای بازیباز رقم بزنند. بر این اساس تجربه ی هر بازیباز از گیم پلی بازی Prey می تواند کاملاً متفاوت از دیگران باشد. بر خلاف بسیاری از آثار مشابه که طبق مد روز به سمت تعریف دنیایی Open World در ساختار گیم پلی خود رفته اند، بازی Prey اثری Open World به حساب نمی آید. اما با این حال همانند بازی Dishonored به بازیباز این آزادی عمل را می دهد تا از راه های مختلف و متفاوتی برای دست یابی به اهداف خود بهره بگیرد. در واقع بازی Prey هم همانند بازی Dishonored اثری سر راست و مبتنی بر انجام صرف ماموریت ها به شمار نمی رود و دنیای آن به شکل کاملاً خطی تعریف نشده است، بلکه در این بازی هم شاهد وجود یک منطقه ی بسیار بزرگ هستیم که خود به بخش های کوچک تری تقسیم شده و بازیباز به فراخور فعالیت های خود در طول بازی قادر به حضور دوباره در لوکیشن های مختلف موجود در محیط این بازی و جستجو در آن ها خواهد بود. در مجموع می توان گفت که اعضای بخش تگزاس از استودیو Arkane قصد دارند تا همانند بازی Dishonored در بازی Preyهم دنیایی را به تصویر بکشند که با وجود خیالی بودن بسیار باور پذیر است و غوطه خوردن در آن امری لذت بخش به نظر می رسد. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی Prey قرار است در تاریخی فعلاً نا معلوم از سال 2017 میلادی بر روی سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، کنسول اکس باکس وان و کنسول پلی استیشن 4 عرضه گردد. اگر چه این بازی به لحاظ داستان و گیم پلی ارتباط چندانی به بازی کنسل شده ی Prey 2 نخواهد داشت اما مسلماً تایید فرآیند تولید آن در طی برگزاری کنفرانس اختصاصی شرکت Bethesda در نمایشگاه E3 امسال خبر بسیار خوب و خوشحال کننده ای برای کسانی بود که پیش از این از لغو مراحل تولید بازی Prey 2 حسابی ناراحت و غمگین شده بودند.
من اوون ورژن قدیمی و بازی کردم خوب بود اینم به نظر خوب میرسه :-bd
کالاف رفته تو اینده و نمیتونه یک هو برگرده برا همین مجبور به ادامه این داستان تو اینده اند
بنظر بازی جالبی میاد منتظر گیمپلی هستیم:-bd
الان دیگه ندای وظیفه فرقی با این بازی نداره.