با انتشار اطلاعات رسمی مربوط به تازه ترین نسخه از سری بازی های Call of Duty که با نام Call of Duty: Infinite Warfare شناخته می شود، علاقه مندان به این مجموعه اکنون تا حدودی از جزییات کلی این بازی در بخش داستان و گیم پلی آن آگاه شده اند و به عبارت بهتر، اکنون از این نکته با خبرند که در پاییز امسال قرار است کم و بیش با چه محصولی روبرو باشند. در بخش نخست این مطلب که ساعاتی قبل از نظر خوانندگان وب سایت سخت افزار گذشت، به جزییات داستانی بازی Call of Duty: Infinite Warfare پرداختیم و به نوعی نخستین پیش نمایش را از بخش داستانی بازی Call of Duty: Infinite Warfare به علاقه مندان این اثر ارائه دادیم. حال در مطلب پیش رو قصد داریم تا همین عمل را با گیم پلی بازی Call of Duty: Infinite Warfare تکرار کنیم و به اتفاق یکدیگر از این موضوع با خبر شویم که در گیم پلی این بازی قرار است چه ویژگی های مهمی در انتظار علاقه مندان به آثار شوتر اول شخص باشد.
همان گونه که در بخش نخست این مطلب به آن اشاره شد، علاقه مندان به مجموعه بازی های Call of Duty ، در بازی Call of Duty: Infinite Warfare نقش یک خلبان نظامی رده بالا به نام کاپیتان ریس را بر عهده خواهند داشت که در سفینه ی فضایی نظامی خود با نام مجازات، رهبری عده ای از اعضای نیروی ائتلاف را که در پی نابودی گروه تمامیت خواه و بی رحم The Front هستند بر عهده خواهد داشت. در واقع سفینه ی فضایی مجازات قرار نیست تنها ایفاگر یک نقش تزیینی در داستان بازی Call of Duty: Infinite Warfare باشد؛ بلکه سفینه ی محبوب کاپیتان ریس علاوه بر داستان، در گیم پلی این بازی نیز نقش بسیار مهمی ایفا خواهد نمود. در واقع سفینه ی فضایی مجازات قرار است نقش یک پل ارتباطی را میان مراحل مختلف بازی Call of Duty: Infinite Warfare بر عهده داشته باشد و برای نخستین بار در طول مجموعه بازی های Call of Duty امکان بهره مندی از یک گیم پلی بی درز و یک پارچه را با حداقل صحنه های بارگذاری در اختیار مخاطبان این بازی قرار دهد. البته تا کنون اکثر بازی سازانی که وعده ی بهره مندی از صحنه های بارگذاری حداقلی در بازی های خود را به مخاطبان بازی های کامپیوتری در نسل هشتم داده اند، در تحقق بی نقص این هدف نا موفق عمل کرده اند. بنا بر این باید که اعضای استودیو Infinity Ward چگونه و به چه ترتیبی از پس انجام این هدف مهم بر خواهند آمد.
به هر حال سفینه ی فضایی مجازات قرار است خانه ی اصلی بازیباز و محلی برای ورود او به مراحل مختلف بازی Call of Duty: Infinite Warfare باشد. نکته ی قابل توجه در رابطه با مراحل موجود در بازی Call of Duty: Infinite Warfare این است که این مراحل از تنوع بیشتری نسبت به قبل برخوردارند و علاوه بر مراحل آشنای موجود در نسخه های پیشین سری Call of Duty که اغلب آن ها بر روی زمین سپری می شد، شامل نبرد های هوایی و فضایی نیز خواهند بود. اگر چه در نسخه های پیشین سری Call of Duty در قالب برخی مراحل مختصر شاهد نبرد های هوایی و مبارزه با جنگنده های پروازی بودیم، اما تعداد مراحل مشابه در بازی Call of Duty: Infinite Warfare بسیار بیش از گذشته خواهد بود و قرار است بخش مهمی از گیم پلی نسخه ی جدید مجموعه ی Call of Duty را در بر بگیرد. به عنوان مثال در طول مراحل مختلف بازی Call of Duty: Infinite Warfare بازیباز امکان راندن جنگنده های فضایی سریعی به نام شغال را در اختیار خواهد داشت. جنگنده های پیشرفته ای با توان نظامی بسیار بالا که ماموریت های بسیار پر هیجان و نفس گیری را (که تمامی آن ها به طور کامل مبتنی بر نبرد های هوایی و فضایی خواهند بود) برای تجربه کنندگان این بازی رقم خواهند زد.
به نظر می رسد که در بازی Call of Duty: Infinite Warfare نیز همچون بازی Halo Reach قادر به تجربه ی نبرد های هوایی جذابی خواهیم بود
همانند نسخه های اخیری سری Call of Duty ، بازی Call of Duty: Infinite Warfare نیز تمرکز ویژه ای بر روی طراحی بخش چند نفره خواهد داشت. یکی از بخش هایی که علاقه مندان به سری Call of Duty می توانند شاهد حضور آن در بازی Call of Duty: Infinite Warfare باشند بخش زامبی خواهد بود. یکی از بخش های محبوب نسخه های اخیر سری Call of Duty که بیشتر در آثار ساخته شده به دست استودیو Treyarch شاهد ملاقات با آن بوده ایم. با این حال اعضای استودیو Infinity Ward در بازی Call of Duty: Infinite Warfare قصد طراحی یک بخش زامبی جدید را دارند که به شکل همکاری تیمی قابل تجربه خواهد بود و قرار است از مکانیزم های تازه و منحصر به فردی در بخش گیم پلی و همچنین روایت تجربه نشده ای در بخش داستان خود بهره بگیرد. به این ترتیب آن دسته از کسانی که حسابی به بخش زامبی بازی Call of Duty: Black Ops 3 معتاد شده اند، خواهند توانست شکل تازه ای از این بخش را در بازی Call of Duty: Infinite Warfare هم تجربه نمایند و دیگر از دوری زامبی ها دلگیر نباشند. البته سازندگان بازی Call of Duty: Infinite Warfare جزییات بیشتری را در رابطه با بخش زامبی در این بازی روشن نساخته اند و انتشار اطلاعات تکمیلی در این زمینه را به هفته های آینده موکول کرده اند. علاوه بر بخش زامبی که بیش از هر چیز مبتنی بر تجربه ای تیمی خواهد بود، بازی Call of Duty: Infinite Warfare از یک بخش مفصل چند نفره هم بهره می برد که به طور حتم بسیاری از دوست داران عناوین آنلاین هم اکنون برای آگاه شدن از زیر و بم آن حسابی دندان تیز کرده اند. با این حال اعضای استودیو Infinity Ward همانند بخش زامبی، از بخش چند نفره و آنلاین بازی Call of Duty: Infinite Warfare هم اطلاعات چندان روشنی منتشر نساخته اند و تنها به ذکر این نکته بسنده کرده اند که بخش چند نفره ی نسخه ی جدید از سری Call of Duty قرار است سیستم حرکت بازیبازان در طول محیط نقشه های این اثر را به تکامل برساند و بخشی از آن بر روی استفاده از اجزای محیط برای غلبه بر دشمنان متمرکز خواهد بود. به هر حال این گونه که به نظر می رسد شاید بازی Call of Duty: Infinite Warfare بتواند با فاصله گرفتن از فضای تکراری و یکنواختی که در نسخه های اخیر سری Call of Duty شاهد ترسیم آن بودیم، دوباره این مجموعه ی پر هوادار را به روز های اوج خود باز گرداند. همان گونه که در بخش نخست این مطلب هم به آن اشاره شد بازی Call of Duty: Infinite Warfare در تاریخ 4 نوامبر سال جاری میلادی بر روی سه پلتفرم PC ،PS4 و Xbox One عرضه خواهد گردید. به طور حتم در صورت انتشار اخبار تازه ای از این بازی، آن را با شما در میان خواهیم نهاد. اما پیش از آن شما را به مشاهده ی بخش سوم و پایانی این مطلب ظرف ساعات آینده دعوت می کنیم.
به این میگن بازی بپر بپر.
ایندفعه دیگه بپر بپر چیز جدیدی نیست احتمالا جنگ با سفینه فضایی هم باشه.
اینکه بازم تخیلیه و اقعا متنفرم و باز هم بپر بپر توشه…………
مرسی از مقاله خوبتون:-bd
واقعا حیف که بازی رو بردن تو اینده. گند میزنن به کل فرانچایز.