Bethesda به تازگی اطلاعاتی در مورد بازی Evil Within منتشر نموده که نشان می دهد این بازی در نسخه PC خود مانند کنسول های بازی، روی نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه محدود شده است. البته گفته می شود این کمپانی درحال آماده سازی دستور نرم افزاری برای برطرف کردن این محدودیت در PC است. آقای Shinji Mikami و تیم توسعه دهنده The Evil Within، از ابتدا یعنی 4 سال قبل طراحی این بازی را بر اساس نرخ فریم 30 و نسبت تصویر 2.35:1 برای تمامی پلتفرم ها برنامه ریزی کرده بودند. اما قرار است برای رفع این محدودیت در PC دستورالعمل نرم افزاری تهیه و در اختیار کاربران قرار گیرد. با استفاده از این گزینه میتوان علاوه بر رفع محدودیت نرخ فریم، نسبت تصویر را هم تغییر داد.
اما تیم توسعه دهنده استفاده از این دستورالعمل را اصلا توصیه نمی کنند و زیر بار هیچ مسئولیتی در قبال عواقب ایجاد شده نمی روند چون احتمال می دهند با به کاربردن آن، مشکلات گرافیکی و سیستمی اساسی ایجاد شود. برای اینکه از بازی نهایت لذت را ببرید توصیه شده از کارت گرافیکی با 4 گیگابایت حافظه رم استفاده کنید. به دلیل بهره مندی کنسول های بازی (PS4 و Xbox One) از حافظه یکپارچه 8 گیگابایتی در سیستم و کارت گرافیگ، این پیشنهاد در مورد سیستم های PC ارائه شده است. در سیستم سخت افزاری توصیه شده از کارت گرافیک GTX 670 نامبرده شده و در کنار آن مشخصاتی همچون پردازنده های سری Core i7 اینتل، 4 گیگابایت حافظه و 50 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مشاهده می شود. گزینه های گرافیکی که فقط در نسخه PC بازی در اختیار کاربران قرار می گیرد عبارتند از: حالت تمام صفحه یا پنجره ای، Anti-aliasing- FXAA ،MLAA ،SMAA ، تنظیم کیفیت سایه پردازی، Motion Blur ، SSAO و تعیین سطح بازتاب ها (Reflections). موتور گرافیکی این بازی توانایی پردازش تصاویر با دقت 4K را دارد البته به شرط وجود صفحه نمایش و کارت گرافیکی که از این قابلیت پشتیبانی کنند.
مرسی مهدی جان از به اشتراک گذاری اطلاعات.
باسلام خدمت دوستان
هیچ نگران نباشید من این بازی رو دو روزه نصب کردم .سیتمم مال 4 سال پیشه . گرافیک gtx 460 و سی پی یو 920 phenom چهارهسته ای و رم 2 گیگ . بارزلوشن اچ دی 720 هیچ مشکلی ندارم.
آقا آرش میدونم عزیز این جزو بازی های resident evil نیست اگه توجه کرده باشی گفتم در سری بازی های evill . در ضمن خالق این آثار شینجی میکامی هم برای سری بازی های resident evil و هم همین بازی The Evil Within.
چون یک پورت از کنسوله این کار رو نکردن.احتمالا هم دلایل به قول خودشون منطقی اینه که میخوایم بازی سینمایی تر بشه!
با سرعت سی فریم سینمایی(!) همگی میخوایم سعی کنیم جا خالی بدیم که یه بنده خدایی که تلویزیون تو کلشه نزنه مارو! (بر اساس صحنه های بازی)
علی جان این بازی از سری Resident evil نیست این بازی ساخت شرکت Bethesda هستش 😉
حالا از نرخ فریم بیشتر بگذریم . داستان بازی خوب باشه حله. چون در سری بازی های evil آخرین نسخه ای که خیلی عالی بود و موضوع خیلی جذابی داشت به معنای واقعی resident evil 4 بود.
ID Tech اگر لود تکسچرش دیر اجرا میشه بخاطر او تکنلوژی ای هست که جان کارمک ساخته که اجازه بده شما رو 60 فر بازی کنی بازی Rage اکس باکس را اگر بازی کنی میبینی که تکسچرها یک ذره دیر لود میشن ولی بازی رو 60 فرم هست همین طور بازی ولفانیشتین اون هم رو 60 فرم هست ولی اگر بازی بخواد رو 30 فرم باشه دیگه از اون تکنلوژی استفاده نمیکنند مشکل لود نداریم عملا هیچ بازی امروزه دیگه رو 60 فرم با گیم انجین های قدیمی نداریم که هم کیفیت خوب داشته باشند و هم سریع باشند! ولی جان کارمک این داستان رو اون جوری تغییر داد Rage هم خیلی با کیفیت بود هم سریع! اگر این بازی رو با موتور های نسل بعد میساختند شاید میشد هم 60 فرم باشه هم خوش کیفیت البته هنوز سخت افزار ها و دایرکت اکس و بقیه خوب بهینه نشدند با انجین ها ولی به زودی میشه مثل بازی Batmobile
این بازی با 30 فرم هم مشلی نداره چون شوتر نیست زیاد همش باید تو محیط های تاریک و خون این ها رفت و دوید اگر مثلا Gear of War بود آره تو ذوق میزد چون Gears of War 2 با سری آخری مقایسه کنید چون 30 فرم شده دیگه اون حس سرعت را نداشت.
به نظر میاد که واقعا نباید بازی رو از طریق دستوراتی که برای باز کردن قفل 30 فریم میخوان بدن استفاده کرد.سازندگانشون گفتن احتمالا با باز کردن قفل فریم ریت بازی مثل Dead Rising 3 میشه که کلا ایراد بود و اصلا برای PC بهینه نشده بود و از Xbox one الکی پورتش کرده بودن به کامپیوتر.متاسفانه این بازی(The Evil Within)اخرین بازی ساخته شده توسط استاد شینجی میکامی پدر سبک وحشت و خالق سری بازی Resident Evil (اویل 1.2.3.4)هستش:(توی دنیایه گیم کارگردان و بازی سازی مثل استاد شینجی میکامی خیلی خیلی کم پیدا میشه
اما در کل این روش محبوبیت بازی را کم می کنه و در طولانی مدت بد هستش.
بخاطر انجین داغون
قفل کردن فریم روی عدد 30 فقط فقط به خاطر دیر لود شدن تکسچر ها هستش
که مشکل اصلی انجین ID tech هستش
برای رفع این مشکل مجبور به انتخاب این کار شده اند