«باربارا بروکلی» (Barbara Broccolli)، تهیهکننده مجموعه فیلمهای «جیمزباند» (James Bond)، از توسعهدهندگان ریمیک بازی Golden Eye 007 میخواسته است که آنها سلاحهای گرم در داخل گیم پلی قرار ندهند. برای مطالعه ادامه خبر نحوه ساخت بازی Golden Eye 007 همراه ما باشید.
بازی شوتر اولشخص Golden Eye 007 روی کنسول «نینتندو 64» (Nintendo 64) بهعنوان یکی از محبوبترین عناوین گیمینگ تاریخ بهشمار میآید. این بازی قطعاً برجستهترین محصول کنسول N64 است و به آغاز دوره کاملاً جدیدی از شوترهای اولشخص روی کنسولها و همراه با ارائه بخش «چندنفره محلی» (Local Multiplayer) کمک کرد. بازی Golden Eye 007 تابهامروز یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین عناوین FPS است.
در دوران سلطنت کنسول Wii، شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) مجوز ساخت بازیهای James Bond را برعهده داشت. این شرکت مناسب دید که ریمیک نسخه Golden Eye 007 را توسعه دهند. این تصمیم باعث شد تا فرایند ساخت ریمیک بازی Golden Eye 007 برای کنسول Wii آغاز شود.
به نظر میرسد که شرکت EA زمان بسیار دشواری را برای ساخت این پروژه سپری کرده بود، چون یکی از تهیهکنندگان مجموعه James Bond درخواستی برای بازی مذکور داشت که کاملاً مضحک بود. «بابی کوتیک» (Bobby Kotick)، مدیرعامل سابق شرکت «اکتیویژن» (Activision) در مصاحبه با پادکست Grit فاش کرد که «باربارا بروکلی» درخواست داشت که محتویات خشونتآمیز از ریمیک Golden Eye 007 به طور کامل حذف شود و مأمور 007 امکان استفاده از سلاحهای گرم را نداشته باشد.

وجود شرایط دشوار برای ساخت ریمیک بازی Golden Eye 007
این درخواست با انتقاد شدید سران EA روبهرو شد؛ اما این «باراکلی» که در این نبرد به پیروزی رسید. «کوتیک» دراینباره شرح داد: «ما دنبالهای ساختیم و ساختن آن چالشبرانگیز بود، باربارا بروکلی واقعاً چیزی که حاوی خشونت بود را نمیخواست. او واقعاً در بازی اسلحه نمیخواست. باربارا و برادرش، نگهبانان عالی آیپی جیمز باند هستند و من فهمیدم که او از کجا آمده است. او میگفت: «اگر کودکان قرار است این بازی را تجربه کنند، من اسلحه نمیخواهم. آیا میتوانید از چیزی غیر از اسلحه استفاده کنید؟» و من به او «نه» گفتم، چون انتظار میرود که این پروژه نسخه اصلی Golden Eye را بازسازی کند؛ این کاری است که ما باید انجام دهیم. ما با این که بتوانیم واقعاً کاری را انجام دهیم که عالی باشد مشکل داشتیم؛ اما فکر میکردم که ساخت دنباله GoldenEye ایده خوبی است.»
ریمیک بازی Golden Eye 007 در سال 2010 بهصورت انحصاری برای کنسول Wii و سپس در سال 2011 برای کنسولهای «پلی استیشن 3» (PlayStation 3) و «ایکس باکس 360» (Xbox 360) منتشر شد. نسخه Wii بازی مذکور با استقبال گرم منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد.
دیدگاهتان را بنویسید